Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det pumpa som lager lyd på dem eller? Har veldig lite erfaring med AIO med unntak av en eller annen 1x120 AIO jeg prøvde for noen år siden som lagde mer lyd og kjøpte dårligere enn min gamle Noctua NH-D14. Nå kjører jeg 1x120 og 3x120 EK 64mm radiatorer til CPU alene. Skulle ha lagt til skjermkortet også, men ting (penger) tar tid noen ganger :p

Lenke til kommentar

Er det pumpa som lager lyd på dem eller? Har veldig lite erfaring med AIO med unntak av en eller annen 1x120 AIO jeg prøvde for noen år siden som lagde mer lyd og kjøpte dårligere enn min gamle Noctua NH-D14. Nå kjører jeg 1x120 og 3x120 EK 64mm radiatorer til CPU alene. Skulle ha lagt til skjermkortet også, men ting (penger) tar tid noen ganger :p

Ja tror det er pumpa. Den går fint nok, og har gått lenge. Brukte den vel 1-2 år før jeg gikk over til vannkjøling på den gode gamle måten :p Det var mange som hadde pumpe(u)lyder, men de skal være fikset nå. I tillegg til mykere slanger. 

Har en EK 4x120 64mm rad og en 3x120 26mm rad til 2 skjermkort og en i5 prosessor. Ønsker å bytte ut den lille med en 4x120 60mm rad fra EK, og senere lage en egen loop for CPU som bruker den lille radiatoren. Men som sagt ting tar tid. 

Lenke til kommentar

Hmmja, da var endelig tiden kommet for å kjøre igang vannkjølingen igjen.  :w00t:  Etter flere uker med en slapp og nedklokket 4770k og støyende vifter, skal det bli bra godt å få stillheten tilbake igjen.

Selvfølgelig hadde jeg klart å bestille feil o-ring til VGA-universalblokka... heldigvis så den fin ut den jeg hadde brukt, så jeg satser på at gjenbruk holder en stund til.

Det var visst ikke så lurt å putte to-tre gamle, bløte slanger med nipler i en plastpose på et roterom mens jeg ventet på deler. Det luktet visst rart nok av kjølevesken til at katta fant det for godt å markere... så svivlene mine måtte vaskes ganske godt før de ble brukbare igjen.  :wallbash:

Angrer nesten med en gang på at jeg byttet til EK Barb-nipler med "worm gear" slangeklemme. Burde gått for noen lengre barbs, og de der helt geniale Koolance slangeklemmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...