Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VRM består vel av MOSFET, chokes og capacitors.

Mosfet er plassert i "nord-enden" av hovedkortet (ved orientering i standard tower), like ved 4/8p til CPU. Kjøleribben / heatsink på disse kan bli sykt varme ja. Vannkjøl dritten :) Eller sett en dedikert vifte på det området.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

VRM består vel av MOSFET, chokes og capacitors.

Mosfet er plassert i "nord-enden" av hovedkortet (ved orientering i standard tower), like ved 4/8p til CPU. Kjøleribben / heatsink på disse kan bli sykt varme ja. Vannkjøl dritten :) Eller sett en dedikert vifte på det området.

Gidder ikke å vannkjøle den. Hovedkort, CPU og RAM er fra 2012 og overlevd til nå. Håper den overlever til Skylake-E, hvis ikke så ihvertfall til Kaby lake. 

Lenke til kommentar

Skal bli bra å få den nye pumpa i hus, gleder meg veldig til å få litt trykk tilbake i systemet!
I den anledning tenkte jeg å høre med dere hvordan dere ville orientert viftene på baksiden og i bunn av kabinettet?
Har nå 2 x 360, én i topp og én i front. Skal sies at viftene i toppradiatoren er litt kraftigere enn viftene i front.

Oppsett 1

post-359921-0-92952100-1457827691_thumb.png

Eller oppsett 2

post-359921-0-99568700-1457827698_thumb.png

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

Positivt undertrykk hadde gått an. Kan jo bare prøve meg frem selvsagt, men bunnviften kommer til å være montert under pumpa, så den blir litt lei å flytte på i etterkant.

Viften bak og i bunn er kraftigere, men det er jo bare en av hver, mens det er tre i topp og bunn. Hvis man kan regne på netto luftstrøm inn/ut, vil det bli netto 264m3/h med luftstrøm innover, med konfigurasjonen du nevner (ved maks styrke selvsagt)

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

Hva er egentlig alternativet mitt? Jeg gidder ikke å skaffe vannkjøling for den delen, utstyret er for gammelt til sånne investeringer. Det gikk bedre før fordi vifta i toppen over sto på mye høyere rpm som inn vifte enn den gjør nå. Men orker ikke støyen det medfører. 

Støymessig er jeg fortsatt ikke helt i mål heller. Må bytte ut et par vifter til og koble de til aquaeroen. Men mye bedre har det blitt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...