Snuggis Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Derfor det er lurt å kjøre en test på luft først ^^ Om intel/komplett hadde inkludert dette så hadde ikke det vært noe problem nei Tja, du kan jo teste hovedkort med cpu og ram uten kjøler på cpu. Er jo ikke som en den blir stekt på noen få sekunder. Bare sjekke om det faktisk skrur seg på og booter. Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Siste gang jeg bruker pastel-væske :/ Byttet nå til klar, siden jeg var lei den jeg hadde. Følte jeg hadde renset alle komponenter, alikavel ble den nye klare væsken litt blekka. Ikke mye, men akkurat nok til å irritere. Som om noen dråper melk har blitt dryppet oppi, av en som liker å gjøre ugang Har i alle fall installert drain-port denne gangen, så enklere å tømme Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Drainport er kjekt. Egentlig bør man ha mer enn 1 også, fordi det blir så mye "heng" i loopen at det vanskelig å få ut alt. Nesten umulig. Og ang iphone ja du er banna nå Trodde det var påbudt for oss med android basert roota telefon med mod rom. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Drainport er kjekt. Egentlig bør man ha mer enn 1 også, fordi det blir så mye "heng" i loopen at det vanskelig å få ut alt. Nesten umulig. Og ang iphone ja du er banna nå Trodde det var påbudt for oss med android basert roota telefon med mod rom. Har en S6 Edge liggende her, og en haug av Xperiaer. Bare lei av Android så tenkte jeg måtte teste litt ios Faktisk overraskende hvor deilig denne telefonen her er, jeg hadde ikke trodd jeg kom til å like den så mye :O Edit: har en ultrabook jeg kjører Linux Mint på da, er det innafor eller skal den byttes i en Macbook? Drainport er veldig kjekt å ha, men det er vanskelig å draine min PC skikkelig pga de to radiatorene i bunn, har over 3liter som skal ut. Når jeg oppgraderte til TX og den gangen jeg bytta CPU blokk, så drainet jeg bare så mye jeg kunne, til under pumpa, så lot jeg resten av veska bare være i. Like greit hvis du bare skal ha den gamle likevel og hvis den fortsatt er fin. Pastel veska er jo dødsbra, er den ikke? Endret 10. mars 2016 av bshagen Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Har et lite problem nå: Hadde følgende komponenter: 60mm 360-rad, 45mm 120-rad, EK DCP 2.2, 1 cpu 1 gpu Med dette oppsettet hadde jeg grei kjøling, ca 65 med realbench etter 10min, med alle vifter på maks.Har et reservoir med "fontene-effekt", slik at det er ganske greit å vurdere flowen i systemet. Med forrige oppsett var det greit, det fosset ikke ut slik som det kan, men det rant greit. Nå har jeg oppgradert ved å sette inn en 30mm 360-rad og temperaturene har blitt dårligere! Faktisk så mye som 15 grader varmere har det blitt. Jeg ser også svært tydelig redusert flow, det er såvidt det pipler litt ut av "fontenehullene" i reservoaret. Kan det ha blitt for mye for min DCP 2.2? Den har maks vannsøyle på 2.2m. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Spør her, selv om det er litt offtopic: Hva kalles den "dingsen" her på norsk? Hvor får jeg tak i tilsvarende, bare med sånne gjenger som vi bruker? Vannrør til 1/4" "food grade tubing" for en fancy vannrenser. http://www.freedrinkingwater.com/feed-water-adapter-3-8-x1-2-x1-4-adapter-chrome.htm Endret 10. mars 2016 av Jann - Ove Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Høres ut som det blir litt mye når pumpa nesten stopper (snart ved max trykk). 400l/h og 2.2m (0.22 Bar) er ikke så veldig mye, men skal være forsiktig med å være bastant, siden jeg ikke har en slik selv. Har du sjekket om du kan gjøre loopen litt enklere mtp bøyer og 90gradere osv? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Martin H: Dobbeltsjekk at du ikke kjører noe i "feil" retning, og at du har koblet ihop radiatorene på "rett" måte sånn at det ikke fins tilfeller der det renner rett gjennom. Feil retning på kjøleblokker kan fort gi store utslag på temperatur. Noe må være alvorlig galt med flyten om du får så mye værre temperatur av flere radiatorer. EK DCP 2.2 er jo en liten pingle av en pumpe, men den tåler mye rart. Brente av min på gjentatte tilfeller av store luftbobler som satte seg fast - men før det dro den glatt 480-radiator, 10+m med kobberrør og slanger, samt cpu/gpu vannblokk. Fikk en liten aha-opplevelse når jeg byttet den ut med en ny og kraftig pumpe (Selv om temperaturen endte opp ganske lik.) Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Spør her, selv om det er litt offtopic: Hva kalles den "dingsen" her på norsk? Hvor får jeg tak i tilsvarende, bare med sånne gjenger som vi bruker? Vannrør til 1/4" "food grade tubing" for en fancy vannrenser. http://www.freedrinkingwater.com/feed-water-adapter-3-8-x1-2-x1-4-adapter-chrome.htm Du skal bare ha en nåleventil med bsp gjenger? Det tipper jeg rørleggeren har, og i hydraulikkindustrien så er det en veldig vanlig gjenge. Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Høres ut som det blir litt mye når pumpa nesten stopper (snart ved max trykk). 400l/h og 2.2m (0.22 Bar) er ikke så veldig mye, men skal være forsiktig med å være bastant, siden jeg ikke har en slik selv. Har du sjekket om du kan gjøre loopen litt enklere mtp bøyer og 90gradere osv? Når jeg gjorde oppgraderingen så fjernet jeg en del vinkler faktisk, så vil tro det er bedre enn det var. Nye radiatoren som er slim, er det litt restriksjon i, ifølge extreme rigs. Kan flowen bli så dårlig at det påvirker temp så mye? Nå spiker jeg 84 grader på under 10min i realbench, det er jo mer enn 20 grader varmere enn jeg tidligere hadde. For det er sirkulasjon, det ser jeg. Men lurer på om den kan være så dårlig at det blir så mye varmere? Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Martin H: Dobbeltsjekk at du ikke kjører noe i "feil" retning, og at du har koblet ihop radiatorene på "rett" måte sånn at det ikke fins tilfeller der det renner rett gjennom. Feil retning på kjøleblokker kan fort gi store utslag på temperatur. Noe må være alvorlig galt med flyten om du får så mye værre temperatur av flere radiatorer. EK DCP 2.2 er jo en liten pingle av en pumpe, men den tåler mye rart. Brente av min på gjentatte tilfeller av store luftbobler som satte seg fast - men før det dro den glatt 480-radiator, 10+m med kobberrør og slanger, samt cpu/gpu vannblokk. Fikk en liten aha-opplevelse når jeg byttet den ut med en ny og kraftig pumpe (Selv om temperaturen endte opp ganske lik.) Alle blokkene er montert riktig, og det meste er sånn som det var før. Meg jeg kom på en ting som er annerledes. I toppen har jeg en Coolgate G2-radiator. Den har fire nipler, to vertikale og to horisontale. Jeg har slanger i to vertikale. MEN! Nå i det nye oppsettet har jeg satt inn en barrow temperaturføler i den ene horisontale Denne er jo litt dyp, og jeg er usikker på hvordan radiatoren ser ut innvendidig ved gjengene. Kan det hende at temperaturføleren er såpass dyp at den nesten totalt okkluderer flowen ned til den vertikale utgangen? Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Verdt å finne ut av tenker jeg. Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Skal teste ut når jeg kommer hjem. Håper det utgjør stor forskjell! Hadde gledet meg til å få det noen gradere kaldere, ikke 20+ varmere Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Push Performance – 2.5/5 The Coolgate G2 seems to be simply too thick and needs more static pressure to perform at it’s best. Push/Pull Performance – 4/5 Once more fans are added then the G2 comes into it’s own and performs near the top without requiring a lot of FPI to get there. og regner med at det ikke er noe tilkoblet bleeder porten Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Pokker altså, det hjalp ikke å ta ut tempføler :/Hva kan være årsaken her? Kan det faktisk hende at pumpen er for svak, og at det gir meg hårreisende høye temperaturer? Frister å tro at det har noe med monteringen av blokken å gjøre, men GPU ble også varmere enn før da jeg spilte. Pluss at det er så tydelig i tanken at flowen er dårlig.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Prøv med ei anna pumpe da. Greit med et par av dem uansett. Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Ja, er vel eneste alternativ det da. En DDC 3.2 som er et naturlig alternativ? Har ikke mye plass, avhengig av en litt kompakt pumpe. Edit:fant en tabell som angir at loopen min trenger ca. 3.5psi for å få til 1gpm. Dcp 2.2 klarer bare 2.08 psi ved 1gpm. Så da er det vel rimelig å anta at problemet ligger her. Endret 10. mars 2016 av Martin H Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Hva er fordelen med den fremfor DCP 3.2? På techbay ligger en D5 på 1199, mens DCP 3.2 er til 789. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå