Christian Thork Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Jeg fikk min 5820K stabil på 4500 (1.220V) og 4600 (1.270V) ved å bruke OCCT. Krasjet aldri på meg. Derimot 5960X er værre med. Også kanskje fordi 5820K hadde en 360 rad alene med viftene på 1500 RPM sammenlignet med 5960X + 980Ti i samme loop med viftene på 700RPM. Skjermkortet bruker også 100 watt ved idle grunnet custom bios. Så sliter litt med varmen. EDIT: Klarte ikke 4750 med OCCT, krasjet etter noen timer på 1.325V, krasjet aldri på meg i etterkant tho. Endret 1. februar 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Beste stresstesten er rett og slett å spille på PCn, aka normalt bruk Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Stable is what stable does. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Mulig det er når programmet switcher mellom de forskjellige instruksjonssetta underveis i stresstestingen? Bare ren tipping Ja, det var det jeg også tenkte; det kan liksom ikke være tilfeldig når det skjer med så jevne mellomrom. Jeg synes dog det er litt rart med en CPU-test som ikke kjører CPUen 100% hele tiden ... Beste stresstesten er rett og slett å spille på PCn, aka normalt bruk Tja, det stemmer vel mer for GPU enn CPU. Spill tar nesten aldri i bruk all prosessorkraften jeg har, for ikke å snakke om alle kjernene, så det presser den ikke 100% heller. Ting som videorendering og encoding bruker mye mer CPU, og gjerne over lang tid, så det kan være greit å stressteste mer for de tilfellene. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 At vanlig OCCT er for hard for Haswell-e er tullprat. Det kan hende at den er for hard om målet er å nå sånn "litt" stabil og godt nok til at maskinen kræsjer bare av og til, men om man har et mål om 100% stabilitet - og nok vcore-margin til at det ikke er skummelt med tung avx2-basert last, så er det ikke noe spesielt med OCCT som er skummelt. "Pustepausene" underveis kommer av at testen lager klart et nytt datasett som den etterpå arbeider på. Underveis mens det opprettes, så er minnebåndbredde en flaskehals, og nesten all cpu-bruken som skjer underveis skjer med "enklere" instruksjoner som ikke skaper like mye varme. Presser man cpu-en knallhardt, med såpass mye vcore at man er helt på grensen av det kjølingen takler / det chippen i seg selv takler uten at det blir risikabelt, så merkes det at enkelte stresstester tar ibruk instruksjoner som krever mer effekt, eksempelvis avx2. Har man så lave marginer, så bør man vurdere om det egentlig er lurt å gå så høyt for en 24/7 klokk til hverdagsbruk. 1 Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Takk, det forklarer mye! Mulig OCCT ikke egentlig er "for hard" for Haswell-E (noen som skrev dette på et forum et sted, så jeg har ikke grunnlag for det overhodet), men det kjører i hvert fall mye tyngre enn både Linpack, AIDA64, IBT og Cinebench. Alle disse testene kjører 4.7GHz stabilt, men vanlig OCCT krasjer på 4.5GHz med de samme spenningsverdiene som 4.7GHz-klokken er stabil på. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 980 TI med blokk bestilt Så blir det ekstern radiator via Koolance QD3 hurtigkoblinger (gjennomføringer). Prøvde meg på 1 240 i front som inntak og 1 240 i topp som uttak, men dette var suboptimalt. For det første var det jo mye dårligere enn den digre eksterne radiatoren. I tillegg ble det stor restriksjon på inntaket, selv med Vardar F4 vifter. Jeg fikk inn lite luft i kassa, og denne ble attpåtil varmet opp. Det ble bare to hot for comfort IMO. Nei takk. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Tøft, Kyrre! Skal du henge den bakpå eller noe? Må poste bilder og slikt når ting kommer. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Radiatoren er større en kabinettet, iallfall nesten Så den blir nok bare stående på siden. Rad har egne føtter. Trenger ikke kjøre viftene på den egentlig. Digg. Lenke til kommentar
uggy Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Velg ignore på cpu fan header i bios .. Samme som CPU Fan Speed? hive den på ignore, istedenfor monitor? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Skal vurdere stresstester når jeg får puttet in 960 på PC1 og flyttet 6950 til PC2 og kjøre begge PCer samtidig PC1 og PC2 er i samme vannkjølingsloopen (Kun CPU foreløpig) Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Radiatoren er større en kabinettet, iallfall nesten Så den blir nok bare stående på siden. Rad har egne føtter. Trenger ikke kjøre viftene på den egentlig. Digg. Åh, hvilken rad er det? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 En slik må anskaffes med QDC. Takler en D5 pumpe en slik rad + XTX360 + GPU blokk + Cpu blokk greit? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Du kan bruke 360n din som brevpresse kjøper du en slik Men ja d5 takler det lett. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Hva hadde man trengt av vifter? Jeg planlegger å ha Res - pumpe - gpu - ekstern monster rad - cpu - 360rad - res. Tror det hadde vært perfekt! Tenker å montere den på veggen. Tryggere. Så kjører jeg bare slanger ut der eksos vifta skal være i Fatal design R5. Må dra til paint å planlegge. ^^ Endret 1. februar 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Fått 960 og puttet kortet inn, men fikk ikke gjort så mye annet da jeg har klart å rote bort ledningen til Link og gidder ikke lete etter rett harddisk til PC2 (har en drøss og ikke peiling på hvilken som har OS..) Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Hvor mye væske trenger du til noe slikt da? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Velg ignore på cpu fan header i bios .. Samme som CPU Fan Speed? hive den på ignore, istedenfor monitor? Hvis ikke du har noen vifte tilkoblet denne headeren på hovedkortet, f.eks hvis du bruker en 5,25" viftekontroller eller noe annet, så "Ja". Sett ignore på den headeren i BIOS så skal du slippe advarselen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 (endret) MO-RA3 420 LT Liten radiator den derre, Kyrre S. Endret 2. februar 2016 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå