Kyrre S. Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Top tier crimes by terrorist: 1. Kill civilians 2. Make Mumriken use aircoolers on his PC 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Fikk dratt med en PC som ikke hadde vannkjøling igjennom iaf Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Da jeg skulle til Trondheim fra Kr.sand fikk jeg med meg et 780Ti referanse kort, jeg ble selvsagt stoppet men forklarte at det var en pc komponent, de slapp meg igjennom. Andre gangen jeg reiste opp til Trondheim så tok jeg med meg en 5820K, gikk fint, En CPU i original emballasje er nok lettere å få igjennom. Er jo selvsagt annerledes med en hel pc versus komponenter. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Reiste til Malta med to sett med ventiler og computere for dykking i håndbagasje. I oslo på vei ut så hadde de halvbenner og kikka noe sykt å alle slangene, ventilene og så videre... På vei hjem fra Malta så forklarte jeg at jeg hadde dykkerutstyr i håndbagasjen og spurte om jeg skulle ta det frem. De bare så dumt på meg og bad meg dra meg til helvete videre. Kjenner folk som har reist innenriks i Russland med våpen i håndbagasjen. Jaktrifle og ammo - ingen problem. Det er så sykt forskjell rundt forbi. Endret 29. januar 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Bruker Asus ai suite og 30% er det laveste jeg kan still inn, som er rundt 2k rpm, så da satte jeg likeså de 2 andre punktene på samme linja GPU overdøver alt uansett (nytt til uka) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Joda, hardware i håndbagasjen... de tror jo pasta er sprengstoff og towerkjølere mordvåpen Jeg mener å erindre jeg ble dratt inn på et "bakrom" en gang på Gardermoen, men det er vel eneste gangen jeg har hatt bøll innenlands. Tyskerne pleier å gnåle mer over det snåle jeg har i bagasjen. Nå sist var det en halvveis interessert fyr som lurte på hvor bra et 9600 GSO jeg tok med hjem var Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Joa men cpu fan justerer jo farten etter bruk dermed justeringer hele tiden. Mer slitasje. Det vakke snakk om 100% hele tiden men en fast fart hele tidenDet kan du jo stille på, i ai suite 3 f.eks så kan jeg setter cpu slik at tempen må være over x antall grader i 25 sekunder før den kjører opp/ned. Ko men han som tok opp dette med st ham hadde den i cpu visste ikke dette fra før av. Dessuten sett den på rundt 70% elns så bør den være relativt stille og yte bra. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Dro fra finland til Norge for en stund siden. Tok med meg 2 topper som veide 25kg hver i håndbagasjen. Ble ikke stoppet en gang i sikkerhetskontrollen Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Det vet jeg ikke om jeg skjønte? Inline temp i loopen blir jo enkelt godt over ambient - og kan iallfall ikke være lavere. Hvis ikke temperaturen var over romtemp så kunne man jo ikke vekslet mot noe? Det er jo temp i loopen mot temp på chip/i blokkene som er spennende. Hvis man har 60 grader i chip og 45 grader i vannet som som går forbi chip, man har en viss effekt i vekslingen i blokka, så vil 100 liter i timen potensielt dra med seg mer energi enn 10 liter i timen. Videre vil jo det varme vannet i radiatoren, si dette er 45 grader, veksle energi mot luft (la oss si 25 grader) ift effekten i radiatoren. Det må være en deltaT. Høy deltaT og høy flow gir positiv påvirkning på vekslingen. Nei, antall liter i timen burde ikke ha noe å si. Dersom det går 100 liter i timen kontra 10 liter, så har vannet også bare 1/10 av tiden på å bli varmet opp, og likt forhold i radiatorene for å bli nedkjølt. Med mindre vannet blir varmet opp flere grader ifra det møter første blokk til siste så vil ikke mer flow hjelpe. Effekten som blir tilført systemet er konstant uansett, og forholdet mellom liter i timen og tid oppholt pr blokk vil også være konstant. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Bil bare si at med AMD trenger en ikke annen varme 29 grader inne i kabinettet og det blåses ut konstant, kan nesten grille pølse Romtemp akkurat nå er 20 grader Varmepumpen står på 19 grader, så kan jo egentlig slå den av.. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Jeg aner ikke om oppvarming innad i blokken er en nevneverdig effekt i praktiske situasjoner, men om flowen er dårlig nok vil jo vannet varmes merkbart opp på vei gjennom blokken, og dermed redusere kjøleeffekten. Kan dog være at dette poenget er tilnærmet null allerede ved 10L/t Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Du må ha veldig lav flow dersom det skal spille en rolle. Selv med pumpen min på 30% mister jeg ikke noe ytelse. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 (endret) Bare tenker høyt her nå, så spør dere. Hvis vannet blir varmet opp fortere med lavere flow gjennom blokkene, vil det ikke kjøle bedre gjennom radiatorene? Ser liksom ikke noe særlig for/mot her, med ren tipping så tror jeg det blir balansert alikevel? EDIT: Fra det jeg jobber med i hydraulikk, så vil jo faktisk et høyere trykkfall lage bedre kjøling da energien som er tapt=kaldere, særlig med gass. Det er dog i systemer med 690Bar, så veit ikke om det gjelder like mye i 0.5Bar som vi har i loopene våre Endret 30. januar 2016 av bshagen Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Det er akkurat det som var poenget mitt. Med mindre vannet blir varmet opp nevneverdig mellom blokker, og det ikke går så sakte at vannet blir "romtemperert" i midten av radiatorer burde man ikke merke forskjellen på flow. Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Varmekapasiteten til vann er såpass høy at du typisk ikke får nok temperaturøkning i en vannblokk til at høyere flow gir betydelig bedre kjøling. Lenke til kommentar
uggy Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 CPU-fan error i oppstart? noen som har vært borti det? pcen starter som vanlig etter jeg går i BIOS og avslutter uten å gjøre noe endringer.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Velg ignore på cpu fan header i bios .. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 kasse temp gått ned fra 28ish til 24ish med 3 vifter som blåser ut gjennom topp rad Skjermkort bråker mindre, men kan derimot høre viftene Men, skal forandre på en god del på Mandag/Tirsdag (960 og Link) Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Jeg driver med litt stresstesting av CPU for tida, men har kommet over noe rart. CPU-usage (og dermed også CPU-temp) har regelmessige dips underveis i stresstesten, som vist i grafene. Jeg kjører OCCT Linpack satt til 25% memory. Noen som vet hvorfor dette skjer og skal det være sånn? Jeg bruker Linpack fordi den vanlige OCCT-testen visstnok skal være overdrevet hard for bruk på Haswell-E. Jeg prøvde først den vanlige, men da krasjet det i hytt og vær, også på langt lavere klokker som har vært stabile med alle andre stresstester. Vanligvis bruker jeg AIDA64, og der er dette stabilt. Endret 1. februar 2016 av Breidablik Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Mulig det er når programmet switcher mellom de forskjellige instruksjonssetta underveis i stresstestingen? Bare ren tipping Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå