Cortinarius rubellus Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Drømmen (her snakker jeg om delta-vifter, gjerne dobble): Vifte-Shroud-Rad-shroud-Vifte-Shroud-rad-shroud-vifte. Noe sånt, men ikke med Delta...de er så forbanna dyre pluss jeg bruker 140mm vifter. Men håper og få til det du sa der, selv om det blir forbanna tykt Breida: Blir ikke mer bråk enn man vil Viftestyring vet du Endret 27. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Tenkte på deltaviftene eg, no... Og om ein skal bruke viftestyring for å få deltaviftene ned på akseptabelt støynivå er liksom litt av poenget med delta borte. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Korleis? Eg har lurt litt på det - er der nokre gode teknikkar for tømming av systemet? en bøtte med lokk eller 5-10 liters kanne, en støvsuger... ha slange inn i bøtta og støvsuger lager vakuum i bøtta ... ikke ha for mye power på støvsuger... kommer litt an på hva slags blokker/tanker du har i systemet blir det for kraftig vakum kan ting gå istykker. vannpumpe og evt flowmeter må kobles fra først Endret 27. mai 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Breida: Absolutt ikke, for du trenger ikke den kjøleevnen hele tiden Endret 27. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Takk for det, idle. Det var ikkje dumt. @Sopp: Nei, det er vel sant. Det kan stillast ned når det ikkje er i bruk, men når ville ein bruke viftene på full styrke uansett? Det høyrest jo ut som eit jetfly. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Hadde brukt på full guffe under benching, og til spilling osv. så hadde jeg funnet en rpm-fart som er midt imellom en plass Men nå er ikke Delta på lista for min sin del, blir vel Koolanze sine 140mm vifter. De er billige og gode syns jeg. Bruker 3 på Monsta nå og er meget fornøyd med de. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Ja, det er vel ikkje akkurat mange som satsar på deltavifter til vanleg. Edit: Wooh! 10 minutt med Prime og gjennomsnittstempen på CPU (og GPU for den sakt skuld) er under 50 grader. Yay me! Endret 27. mai 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Ja, det er vel ikkje akkurat mange som satsar på deltavifter til vanleg. Hadde jeg kunnet ha radiatoren i et annet rom/ute så ville vel ikke støy vært noe problem Det ultimate hadde vært sjø/elv rett utenfor husveggen og varmeveksler som kjøler ned et akvarium/stor vanntank med kjølevæske til pc og viftestyring som regulerer temperaturen i vanntanken slik at kondens unngås Endret 27. mai 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Nei, då ville det jo berre vore å fyre på. Men så er det også litt tungvint med fleire meter lange slangar mellom fleire rom. Endret 27. mai 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Nei, då ville det jo berre vore å fyre på. Men så er det også litt tungvint med fleire meter lange slangar mellom fleire rom. annet rom mente jeg selvsagt tilstøtende rom/teknisk rom i rommet med egen ventilasjon Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Jaja, men det ville no bli ganske mykje slange likevel. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Fornøyd nå da herr wiki ? Har en metode for å tømme systemet helt for vann uten å måtte demontere ting og tang og tar bare 2 minutter. Fornøyd, jeg? Jeg blir aldri fornøyd . Jeg liker å diskutere vann-relaterte ting. Pros-cons. Er ikke nødvendigvis imot noe som helst, eller mener at det kun er én måte å gjøre ting på - men en god-tonet diskusjon er da bare hyggelig Uansett hva man gjør, uansett - det vil samle seg opp drit og lort i blokker og radiatorer. Kjører man gjennom med springvann før påfylling, legger det seg igjen. I et så tilfelle risikerer du å få alger (ikke med killcoil, naturligvis). Husk også at det metallet som dominerer i en loop, er kobber. Nå er ikke jeg ekspert på kjemi, men jeg vet såppas at kobber+luft skaper kobberoksid (et sort belegg, som lett faller av). Det vil si at selv på den lille tiden kobberet er i kontakt med luft - produseres det små partikler med 'dritt'. Som jeg sa i tidligere innlegg, det har ikke noe å si for temperaturene, men for rehets skyld så renser man en gang i blant Partikler kan man ikke nødvendigvis se. Personlig har en en kuleventil i bunnen av loopen. Så når det er dags at skifte vann (uten rens riktignok), så bare kobler jeg en slange til og åpner ventilen. Så er det bare å rulle gjennom loopen med batterivann eller så et par ganger, før ny væske kjøres inn. Det finnes sikkert hundre tusen måter å rense radiatorer og blokker osv på. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Er det noen her som har erfaring med Danger Den? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Danger Den har gode produkter hvis det er det du lurer på Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Kvalitet og fin service. Produktene er bra, men når ikke heelt opp til toppen Alt i alt bra saker Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Hva er det som gjør at de ikke når helt opp til toppen? Og hvilke produsenter er egentlig "på toppen"? EK Waterblocks? Bitspower? Endret 27. mai 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Hva er det som gjør at de ikke når helt opp til toppen? Og hvilke produsenter er egentlig "på toppen"? EK Waterblocks? Bitspower? Hvem har sagt at de ikke er på toppen For meg er DD en av merkene på toppen Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Hva er det som gjør at de ikke når helt opp til toppen? Og hvilke produsenter er egentlig "på toppen"? EK Waterblocks? Bitspower? Hvem har sagt at de ikke er på toppen For meg er DD en av merkene på toppen Wikipedersen gjorde det... Produktene er bra, men når ikke heelt opp til toppen Da får jeg ta en nærmere titt på produktene dems! Snadder! Ja, til å være en SketchUp-skisse er den veldig flott, men jeg vil se noe som er laget av fysiske materialer... Endret 27. mai 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Altså...Wiki tror han vet alt ( Dette er en spøk, bare for og poengtere det;) jeg og Wiki diskuterer ofte om produkter og er for det meste enig ) DD kan glatt nå til toppen, men innrømmer glatt at de siste årene så har DD falt litt bak på lasset. Men gpu-blokkene de har er på full høyde med BP osv. Cpu.blokkene er litt annen historie, skal ikke mange år tilbake før DD var et av de beste valgene. Endret 27. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå