Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I en kjøleloop er det jo ofte i kontakt med en del forskjellige metaller. Da er rød mest egnet. Alle frostvæsker har en form for korrosjonsbeskyttelse, men blå har ikke den mest egnede. Den blå er dog desidert billigst.

 

Nja, et tynt korrosjonslag, samt noen hvite korn, og missfarging. Tok å pusset blokka med en messingbørste, og vips var ytelsen tilbake i god form (nikkel-platert). :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

hei! skal bytte det hard tuben som er mellom pumpen (ut av pumpen) og ned i rad i bunne (ingen ser det alike vel og trenger noe soft tube så bytter der for å få det litt bedre enn det er nå)

 

også lurte jeg på om jeg kunne bruke dette?

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Nipler/Kompresjon/Bitspower-kompnippel-1-2ID-3-4OD-Silver-Shining121159-p00000621472 av de

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Slanger/PrimoFlex/PrimoChill-PrimoFlex-Crystal-Clear-12-7-mm-1-2-19-1-mm-3-4121895-p0000064596også 1m av denne?

i resten av buildet mitt har jeg akryl 10/12mm ifra EK... lurer også på om jeg skal bytte om til PETG istedenfor? har noen få rør jeg må bøye på nytt uansett...

 

og hvilken kjøleveske er den mest BLOD røde fargen? tenker jeg bytter til black and white kabinett sammen med rød kjøleveske og lys :)

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

I en kjøleloop er det jo ofte i kontakt med en del forskjellige metaller. Da er rød mest egnet. Alle frostvæsker har en form for korrosjonsbeskyttelse, men blå har ikke den mest egnede. Den blå er dog desidert billigst.

 

Nja, et tynt korrosjonslag, samt noen hvite korn, og missfarging. Tok å pusset blokka med en messingbørste, og vips var ytelsen tilbake i god form (nikkel-platert). :)

det blir spennende å se hvordan det ser ut. Kjøpt inn rød konsentrert og batterivann. Eller annet vann jeg bør bruke?
Lenke til kommentar

Beste skal jo være destillert vann, men syns selv batterivann funker helt fint. Kjørt bare batterivann uten noe annet i flere måneder og her er det fortsatt like klart og fint. Ingen temperaturforskjeller, så både ser og virker som om det ikke har grodd noe i loopen. Skal huske på å komme med tilbakemelding neste gang jeg bytter vann. Da skal jeg undersøke om det har grodd noe i blokka og slikt, men virker jo ikke slik så langt :)

Lenke til kommentar

Finnes vel alle typer, men destillasjon er jo en veldig enkel metode å "avmineralisere" på. Hvordan er vannet blitt kvitt kalk og salter foruten å destilleres, er det en kjemisk behandling da? Filtrering tar det jo ikke iallfall ..

 

Jeg bruker destillert vann av farmasøytisk kvalitet btw. Først kjørt gjennom membraner for grov rens, deretter destillert 5 ganger gjennom kolonner. :p

Lenke til kommentar

Det går fint. Loopen din har ikke konstant diameter i utgangspunktet siden blokker, radiatorer, fittings og slikt har mindre diameter enn rørene dine uansett, så det vil absolutt fungere. Det vil dog muligens se litt rart ut hvis det er på en veldig synlig plass i loopen.

Okay :) da bestiller jeg det når jeg får lønning! :-D er en plass som ikke er synlig I det hele tatt! Du skulle bare sett det røret som er det nå (så stygt at jeg ikke vil vise det til noen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...