Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De klare EK blokkene jeg hadde på GTX 970 ble svertet etter en stund, de var blitt gule. Men litt zalo ordnet opp i det, så null stress.

 

Jay sitt system syns jeg er litt rart egentlig, liker både smaken hans og videoene hans, men jeg får meg ikke til å tro at det skal bli slik rustfarge, noe feil må han ha gjort?

 

Har kjørt gulfargen min ganske lenge nå, i en veldig stor loop, og jeg ser ikke hvorfor det skal bli helt brunt. La merke til at han aldri viste noe klipp fra da han åpnet blokkene, tviler egentlig på at han fant noen feil der, men det er mulig kanskje han viser noe mer seinere. Inntil videre så tar jeg livet med ro, kommer til å kjøre med pastel helt til jeg skal bytte farge uansett. :)

Lenke til kommentar

"Noe feil må han ha gjort" er en veldig dårlig tilnærmingsmåte i livet. Er folk også skyldig fra det øyeblikket de blir stoppet av politiet? Jay har utifra beskrivelsen hans gått veldig nøye over radiatorene sine i det minste.

 

Det er mye variasjon i hva som skjer i vannlooper det jeg har opplevd, så for min del er det tåpelig at folk driter rundt med utsagn som "du må har gjort noe feil" når det er tilsynelatende rent myntkast med 99% av problemene som dukket opp  over årene som har gått.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar

-snip-

1+Rep. 

 

Det er jo ikke kun JTC som har hatt problemer, er jo flere. Han britiske Tom, forum osv. 

 

Om du bruker litt tid til å google så viser det seg ganske raskt at mange har problemer, og mange ikke. 

 

Mayhem virket jo helt jævelig som selskap. Personangrep til andre mennesker.. virkelig imponerende..

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Noe feil må han ha gjort" er en veldig dårlig tilnærmingsmåte i livet. Er folk også skyldig fra det øyeblikket de blir stoppet av politiet? Jay har utifra beskrivelsen hans gått veldig nøye over radiatorene sine i det minste.

 

Det er mye variasjon i hva som skjer i vannlooper det jeg har opplevd, så for min del er det tåpelig at folk driter rundt med utsagn som "du må har gjort noe feil" når det er tilsynelatende rent myntkast med 99% av problemene som dukket opp  over årene som har gått.

Han konkluderer veldig mye, og legger alt på Mayhem, jeg prøver bare å se på andre ting, og spør derfor her.

 

Så kan det være andre faktorer til at han har vært uheldig? Kan det være noe annet som har skjedd? Jeg liker J2C - ser mye på videoene hans jeg, men det må vel være lov å diskutere det? Hvis det skulle vise seg å være noe annet som har forårsaket dette, hva da? Han er, i likhet med alle andre, ingen feilfri person - han har ofte kommet ut å rettet seg selv også mang en gang. Som du ser så satte jeg et spørsmålstegn - som om jeg ønsket synspunkter fra de mer erfarne her inne, som om jeg lurer på om det kan være noen feil han KAN ha gjort. Duran kom f.eks kjapt inn, han har brukt Pastel endel uten for mye kluss. 

 

Og til den her, at jeg - eller "folk driter rundt..". Seriøst, det er vel ikke akkurat et godt argument du kommer med selv her heller vel?

 

 

 

-snip-

1+Rep. 

 

Det er jo ikke kun JTC som har hatt problemer, er jo flere. Han britiske Tom, forum osv. 

 

Om du bruker litt tid til å google så viser det seg ganske raskt at mange har problemer, og mange ikke. 

 

Mayhem virket jo helt jævelig som selskap. Personangrep til andre mennesker.. virkelig imponerende..

 

 

Personangrep? 

 

Også, tror du ikke jeg googlet Mayhem Pastel før jeg putta det i systemet? Jeg leser på OCN jeg også, noen har problemer og andre opplever ingenting, og det er da ikke alltid at folk er like enige i det selveste Jay sier. ;) Bruker du Pastel, Christian?

 

Når det er sagt, det kan hende at vi ender opp med en "Pastel-gate", og jeg kommer nok til å tenke enda en gang før jeg setter Pastel inn i mitt system ved neste bytte, faktisk sannsynlig at jeg dropper det, rapporter om problemer er jo aldri noe moro, men akkurat nå har jeg ingen problemer, og jeg har kjørt ganske lenge nå og plukka opp blokker (Surpremacy EVO og to stk GTX 970 uten antydning til oppbygging av partikler eller smuss), og brukte opp igjen mye av den gamle veska ved sist bytte. :)

 

Når jeg kommer hjem så skal jeg ta bilder av loopen, da har den stått stille i 4 uker, så kan dere se hvordan partiklene legger seg. Så skal jeg ta et bilde til hvor alt har blandet seg fint igjen. :)

 

 

Så får dere bare syns at jeg synser eller "driter rundt" med påstander.  :huh:

Lenke til kommentar

Ser du liker å fyre, men blir sår når noen har kommentarer gitt. Jeg sier det er feil tilnærmingsmåte å bare dumpe det hele på en billig unnskyldning som "noe må han ha gjort feil," fordi det er så mye rart i vannkjøling som er grusomt tilfeldig om skjer med deg eller ei.

 

La oss ta et par eksempler på ting hvor det var stort sett myntkast om det angikk deg eller ikke:

Plasticizer i tubing. Dyes generelt. EK nikkel-blokker. Dårlige fittings (var det EK eller Bitspower? Var noen partier her og der i hvertfall).

 

Det er kort og godt mye som er utenfor ens egen kontroll. Så ja, folk som bare fnyser av alle problemer med "noe må du ha gjort galt!" driter langt på draget imo.

Lenke til kommentar

Ja, personangrep. Om du ser videoen til Jay og ser på linkene til twitter osv. så har Mayhem kommet med personangrep til flere.

 

Om du leser en gang til BSH. Så skrev jeg jaggu med at.. ``Om du bruker litt tid til å google så viser det seg ganske raskt at mange har problemer, og mange ikke. `` ;)

 

Jeg bryr meg midt bak generelt om han mener ditten eller datten. Men nå noe så åpenbart som dette så er et noe jeg kan velge å være enig i ham i..

 

Du og ditt. jeg gir f!#% i hva DU mener. Jeg ville bare poste eksempler om hvor dårlig Mayhem er som selskap og be andre tenke som om to ganger før de går med Mayhem Pastel.

 

Nei, jeg bruker ikke Mayhem da jeg har Primoflex slanger. 

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen ganger ønsker jeg at jeg likte popkorn. :( Får kjøpe meg baconchips i stedet.

Lenge sia jeg har hatt det, får kjøpe meg litt jeg også. ^^

 

Om du klarer å se videoen, så ser du at Jay har mer problemer med den ene loopen enn den andre. Så kan jo ikke være noe han har gjort feil heller. Han har jo faktisk blandet sammen kjølevesken sist. Så noe rart skjer jo med loopen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har personlig renset CPU blokker som er blitt totalt klogget av Mayhem sine produkter. Det er noen som har problemer, og andre ikke. Det er fakta. Saken til JayTC er jo at det tydeligvis har blitt drittslenging fra produsentens side - profesjonelt er dette iallfall ikke - og for et selskap er det ikke spesielt smart heller. Jeg jobber i et av verdens aller største selskap og i min bransje (underavdeling) lever vi direkte av salg til kunder (sykehus). Kommer det en kundeklage så blir det tatt enormt alvorlig, og vi bruker mye tid og penger på å utbedre. Nå er bransjen min i en helt annen klasse en Mayhem, men tankegangen er lik: Kunden har alltid rett - nesten iallfall :)

Endret av Kyrre S.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet Mayhems og den gamle revisjonen av Primochillslanger ikke var kompatible. Dannet seg gugge i blokker og på innsida av slanger. Har som sagt brukt Mayhems i 3 av mine egne builds. Kolleger har også Mayhems, samt at vi har bygd noen oppsett for andre med Mayhems. Har til og med sett i blokker som hadde stått i ro i 5-6 mnd med Mayhems Pastel White grunnet kundes noe spesielle jobbsituasjon, fortsatt ikke noe gugge. 

 

Jeg har jo også naturligvis gjort en del research rundt produktet vi selger, og ser det er flere som har problemer. Det er nok ofte væsken i kombinasjon med materialer brukt i loopen som fører til det. Da bør også Mayhems innrømme det. Ganske drøy måte å reagere på.

 

Kyrre; Kunden har sjelden rett (min erfaring med flesteparten av kundene våre) ;)

Lenke til kommentar

Kyrre; Kunden har sjelden rett (min erfaring med flesteparten av kundene våre) ;)

Hehe mulig ... Men hvis du har noe interesse av å fortsatt ha dem som kunde så hjelper det ikke å si "Du har ikke rett, FU!" 

Ting skal om ikke annet utredes og dokumenteres, og en selger kan gjerne imøtekomme noe for å ta hensyn til, og vise respekt til kunden.

 

Edit: Men jeg jobber ikke med knekte pinner i et hovedkort, eller en knust skjerm på en ipad da ... Da er det kanskje ikke mye tvil :)

Endret av Kyrre S.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

På jobbuke hos komplett fikk vi inn en ipad der skjermen bare viste regnbuens farger, den var svart og grå over halve skjermen. Man kunne tudelig se at den hadde vært mistet på noe og ødelagt panelet bak skjermen. På benevnelsen stod det at den ble slik over en natt med lading.

 

Slike tillfeller hakke kunden rett :p

Endret av ExpensiveGameFinder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var ikke klar over at Mayhem drev med dette på Facebook og Twitter, og det er veldig lavmål, og at det var dette CBT mente var personangrep, skulle ønske du spesifiserte det når du siterte meg.

Litt kjedelig å se slikt, Mayhem mister jo totalt ansikt her. De skulle absolutt holdt seg for gode til dette, samme hvem av de som har rett. De mister mange kunder nå tror jeg, Jay har mange trofaste følgere og dette er trossalt et nisjeprodukt, og dette vil spre seg som ild i tørt gress, og det vil være fullt fortjent. Veldig uprofesjonelt. 

Lenke til kommentar

 

Kyrre; Kunden har sjelden rett (min erfaring med flesteparten av kundene våre) ;)

Hehe mulig ... Men hvis du har noe interesse av å fortsatt ha dem som kunde så hjelper det ikke å si "Du har ikke rett, FU!" 

Ting skal om ikke annet utredes og dokumenteres, og en selger kan gjerne imøtekomme noe for å ta hensyn til, og vise respekt til kunden.

 

Edit: Men jeg jobber ikke med knekte pinner i et hovedkort, eller en knust skjerm på en ipad da ... Da er det kanskje ikke mye tvil :)

 

Ja, man vurderer jo alltid om man faktisk VIL ha kunder som mener en knust laptopskjerm er en garantisak ;)

Lenke til kommentar

Jeg var ikke klar over at Mayhem drev med dette på Facebook og Twitter, og det er veldig lavmål, og at det var dette CBT mente var personangrep, skulle ønske du spesifiserte det når du siterte meg.

Om du hadde sett videoen jeg linket til litt lenger oppe på forrige side så hadde du skjønt det med en gang. 

 

Men kunne nok spesifisert det. Men forventet at du hadde sett videoen siden du (først) forsvarte dem. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...