Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må bruke lang tid p varme godt opp også bøye sakte samtidig som du snur røret over varmen... Tar mange feil bøy fpr du får en fin bøy! Kjenner selv på noen rør at det er en liten "klump" I bøyen men du ser den ikke men føler den litt...

Hvor lang tid bruker du på å varme opp røret da? 

Bruker mal for å bøye, er ikke så lett å varme røret og bøye samtidig da  :hm:

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Torx fordi jeg hater at heatkiller bruker umbrako...

post-101601-0-81634500-1450562757_thumb.jpg

Ryddig og pent :) Pumpen står "løst", samme gjør radiator. Ingen steder å montere... holder seg på plass uansett, siden alt er såpass tight.

post-101601-0-88250700-1450562922_thumb.jpg

post-101601-0-66727800-1450563032_thumb.jpg

post-101601-0-65066300-1450563029_thumb.jpg

post-101601-0-13189300-1450563026_thumb.jpg

Til slutt - noen som kjenner igjen kabinettet? Lyst å vite hva modellnummeret er...

... rart, hjelper ikke å rotere bildene 90 grader i paint.net og oppdatere posten.

post-101601-0-86862500-1450563095_thumb.jpg

post-101601-0-58497500-1450563219_thumb.jpg

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Da har jeg bygd PETG siden klokka ett .. Er ikke ferdig men kanskje i morgen :)

Kan bekrefte at det blir litt mindre tverrsnitt i bøyen. Jeg merker også at man relativt enkelt kan få desformeringer på røret under varmebehandling, utposninger om du vil. Disse kan glattes ut noe ved ny varmebehandling, men det blir ikke helt strøkent. Disse utposningene er spesielt kjipe hvis man har bøy nærme adapter, da kan deformeringer/utposningen gjøre til at man ikke klarer å entre røret på adapter. 

Ble en del banning og stress, og perfekt blir det ikke, men jeg tror det blir meget bra for første forsøk.

PETG er relativt greit å jobbe med, man kan hærje en del med varming og bøying.

Stay tuned, bilde kommer. Tror jeg må kalle maskinen Mett&Go' :p

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt noen kort med vanlig høyde hadde det der gått smertefritt :p Mye bang i en såpass liten maskin om jeg hadde slengt 2x 980ti inni der (står en 5820k som CPU der nå)

Hvilke kort har du inni der nå? Og hvordan er temperaturene? Det er en 2 x 120mm-rad?

2x 7970 Lightning. Temps: snaue 60 grader load, men CPUen idler bare. Det er nok noe snaut, skal hive inn en 1x120mm eller 1x 140mm bare jeg finner en brukt en med kurant tykkelse. Da burde riggen takle dette mer enn godt nok - pr nå er det akseptabelt, men ikke et eneste knepp mer.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Noen som vet om man får kjøpt viftefilterstoff i "løsvekt" noe sted? Jeg skulle hatt noe i en størrelse som jeg ikke finner - helst uten kanter eller skruefester.

http://www.demcifilter.com/de har både custom, og til 800D. men du kan også sende inn "mål" og få de til å klippe etc for deg.

kan bestilles fra techbay.no

https://www.techbay.no/search.html?SEARCH=1&Search_Text=demciflex&SEARCH.x=45&SEARCH.y=12

Lenke til kommentar

Takk! Det skal brukes med en 360mm-rad, men det må dekke litt utenfor den også, så jeg tror kanskje det letteste blir å kjøpe et vanlig filter en størrelse opp (til 420mm-rad) og klippe det til selv. Det er ikke sikkert det er plass til den kanten som følger med heller, men det går jo bra hvis jeg klipper den bort. Får se hva jeg ender opp med. :)

Lenke til kommentar

Svarte fa** ... Hærpa for mye rør i dag, så gikk selvsagt tom. Og DI har ikke på lager. Skrytebildene for vente til over nyttår da.

PS: Fikk tips om en genial, dog ikke spesielt pen, metode å skøte to acryl/petg rør med. Krympestrømpe med lim. Dette er noe man får hos elektrikere f.eks. 6-22mm varianten er suveren. Legg en 5 cm elns over de to rørene du skal skøte, press dem sammen og varm opp med varmepistol. Det sitter som f og er tett. Kjekt i nøden.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...