Bjonness406 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Fingrene kan du holde på kølla senere når du skal fappe over bygget. Hold de unna rørene da Haha :rofl: Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Du må bruke lang tid p varme godt opp også bøye sakte samtidig som du snur røret over varmen... Tar mange feil bøy fpr du får en fin bøy! Kjenner selv på noen rør at det er en liten "klump" I bøyen men du ser den ikke men føler den litt... Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Du må bruke lang tid p varme godt opp også bøye sakte samtidig som du snur røret over varmen... Tar mange feil bøy fpr du får en fin bøy! Kjenner selv på noen rør at det er en liten "klump" I bøyen men du ser den ikke men føler den litt... Hvor lang tid bruker du på å varme opp røret da? Bruker mal for å bøye, er ikke så lett å varme røret og bøye samtidig da Endret 18. desember 2015 av Bjonness406 Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 vet ikk.. kommer ann på hvor nærme og hvilken varme du har.. men bruk god tid! jeg brukete ikke noe mal for å bøye og synes det gikk fint.. brukte bord kanten for å sjekke om jeg fikke noe lunne 90 grader bøy da.. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Nå er jeg i gang med bøying i bygget mitt også - logger det her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1697671&do=findComment&comment=22960653 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Kan man bruke hullet "oppe" på EK-rads som in og ha out motsatt side "nede"? Mener dette hullet: https://www.dazmode.com/store/uploaded/thumbnails/db_file_img_2416_800xauto.jpg Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Tror det lar seg gjøre men du mister vel halve kjøle effekten av radiatoren. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Tror det lar seg gjøre men du mister vel halve kjøle effekten av radiatoren. Må jeg da ha begge nede om jeg skal få full effekt? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Tror det ordnet seg... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 (endret) Torx fordi jeg hater at heatkiller bruker umbrako... Ryddig og pent Pumpen står "løst", samme gjør radiator. Ingen steder å montere... holder seg på plass uansett, siden alt er såpass tight. Til slutt - noen som kjenner igjen kabinettet? Lyst å vite hva modellnummeret er...... rart, hjelper ikke å rotere bildene 90 grader i paint.net og oppdatere posten. Endret 19. desember 2015 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Er ikke det et Lian Li PC-V354? Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Noen som vet om man får kjøpt viftefilterstoff i "løsvekt" noe sted? Jeg skulle hatt noe i en størrelse som jeg ikke finner - helst uten kanter eller skruefester. Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 *snip* ... rart, hjelper ikke å rotere bildene 90 grader i paint.net og oppdatere posten. Det kan være at paint.net kun oppdaterer informasjon om rotasjon i Exif (metadata for bildet), og at forumet ikke bruker den informasjonen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Hadde jeg hatt noen kort med vanlig høyde hadde det der gått smertefritt Mye bang i en såpass liten maskin om jeg hadde slengt 2x 980ti inni der (står en 5820k som CPU der nå) Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Hadde jeg hatt noen kort med vanlig høyde hadde det der gått smertefritt Mye bang i en såpass liten maskin om jeg hadde slengt 2x 980ti inni der (står en 5820k som CPU der nå) Hvilke kort har du inni der nå? Og hvordan er temperaturene? Det er en 2 x 120mm-rad? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 (endret) Da har jeg bygd PETG siden klokka ett .. Er ikke ferdig men kanskje i morgen Kan bekrefte at det blir litt mindre tverrsnitt i bøyen. Jeg merker også at man relativt enkelt kan få desformeringer på røret under varmebehandling, utposninger om du vil. Disse kan glattes ut noe ved ny varmebehandling, men det blir ikke helt strøkent. Disse utposningene er spesielt kjipe hvis man har bøy nærme adapter, da kan deformeringer/utposningen gjøre til at man ikke klarer å entre røret på adapter. Ble en del banning og stress, og perfekt blir det ikke, men jeg tror det blir meget bra for første forsøk. PETG er relativt greit å jobbe med, man kan hærje en del med varming og bøying. Stay tuned, bilde kommer. Tror jeg må kalle maskinen Mett&Go' Endret 21. desember 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 (endret) Hadde jeg hatt noen kort med vanlig høyde hadde det der gått smertefritt Mye bang i en såpass liten maskin om jeg hadde slengt 2x 980ti inni der (står en 5820k som CPU der nå) Hvilke kort har du inni der nå? Og hvordan er temperaturene? Det er en 2 x 120mm-rad? 2x 7970 Lightning. Temps: snaue 60 grader load, men CPUen idler bare. Det er nok noe snaut, skal hive inn en 1x120mm eller 1x 140mm bare jeg finner en brukt en med kurant tykkelse. Da burde riggen takle dette mer enn godt nok - pr nå er det akseptabelt, men ikke et eneste knepp mer. Endret 21. desember 2015 av knopflerbruce Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Noen som vet om man får kjøpt viftefilterstoff i "løsvekt" noe sted? Jeg skulle hatt noe i en størrelse som jeg ikke finner - helst uten kanter eller skruefester. http://www.demcifilter.com/de har både custom, og til 800D. men du kan også sende inn "mål" og få de til å klippe etc for deg. kan bestilles fra techbay.no https://www.techbay.no/search.html?SEARCH=1&Search_Text=demciflex&SEARCH.x=45&SEARCH.y=12 Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Takk! Det skal brukes med en 360mm-rad, men det må dekke litt utenfor den også, så jeg tror kanskje det letteste blir å kjøpe et vanlig filter en størrelse opp (til 420mm-rad) og klippe det til selv. Det er ikke sikkert det er plass til den kanten som følger med heller, men det går jo bra hvis jeg klipper den bort. Får se hva jeg ender opp med. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Svarte fa** ... Hærpa for mye rør i dag, så gikk selvsagt tom. Og DI har ikke på lager. Skrytebildene for vente til over nyttår da. PS: Fikk tips om en genial, dog ikke spesielt pen, metode å skøte to acryl/petg rør med. Krympestrømpe med lim. Dette er noe man får hos elektrikere f.eks. 6-22mm varianten er suveren. Legg en 5 cm elns over de to rørene du skal skøte, press dem sammen og varm opp med varmepistol. Det sitter som f og er tett. Kjekt i nøden. Endret 22. desember 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå