Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

bahhh! fant ut igår at hotswap-kortet til 800d min ikke fungerer lengre. så sendte en mail til Corsair om å få nytt kort, og det hadde dem ikke lengre, kunne tilby meg en 750D i bytte. akkurat rensa & bytta vann i vannavkjølinga mi, og 4 av 7 hdd ikke fungerer! må si jeg er også veldig glad i kabinettet og, lett å holde på med vannkjøling installasjoner og flust av routing av loopen.

Har du prøvd å bytte strømkabel? Som Andrull sier er det litt rart om alle fire skulle slutte å fungere samtidig, siden de ikke egentlig har noe med hverandre å gjøre. Om det likevel skulle være noe galt med hotswap-kortet, så har jeg et ekstra. PM meg om du er interessert. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

bahhh! fant ut igår at hotswap-kortet til 800d min ikke fungerer lengre. så sendte en mail til Corsair om å få nytt kort, og det hadde dem ikke lengre, kunne tilby meg en 750D i bytte. akkurat rensa & bytta vann i vannavkjølinga mi, og 4 av 7 hdd ikke fungerer! må si jeg er også veldig glad i kabinettet og, lett å holde på med vannkjøling installasjoner og flust av routing av loopen.

Med mindre hotswap er veldig viktig, så kanskje skru dem ut. Blir fortsatt semi-hot-swap med litt ekstra lange kabler.

 

Ellers er det vel strengt talt separate kort, så at alle blir ødelagt på samme tid høres ærlig talt noe mistenkelig ut. (er jo knapt noe elektronikk). Ville koblet ut alle, og så bare koblet til en enkelt, direkte med en egen SATA strømkabel. Funker det ikke, prøv neste.

 

Og så selvsagt, dobbeltsjekk at alt funker som det skal med samme SATA-kabel og SATA strøm direkte i HDD.

 

syntes det var merkelig selv, Forsøkt både koble dem direkte uten noen problemer. 

 

 

 

bahhh! fant ut igår at hotswap-kortet til 800d min ikke fungerer lengre. så sendte en mail til Corsair om å få nytt kort, og det hadde dem ikke lengre, kunne tilby meg en 750D i bytte. akkurat rensa & bytta vann i vannavkjølinga mi, og 4 av 7 hdd ikke fungerer! må si jeg er også veldig glad i kabinettet og, lett å holde på med vannkjøling installasjoner og flust av routing av loopen.

Har du prøvd å bytte strømkabel? Som Andrull sier er det litt rart om alle fire skulle slutte å fungere samtidig, siden de ikke egentlig har noe med hverandre å gjøre. Om det likevel skulle være noe galt med hotswap-kortet, så har jeg et ekstra. PM meg om du er interessert. :)

 

 PM sendt!

Lenke til kommentar

Holder det med å skylle radiator, eller burde jeg skylle CPU blokk, pumpe/res også?

 

Har den nye ek D5, tenger jeg 45 grader svivel for å få "inn" rett med "out" på den? (eller 30 grader?)

 

En av mine ek 90 svivel sitter litt løst, mens den andre helt fast. Kan det bli et problem/er den defekt?

Hvis jeg dytter den opp og ned, så kan flytter den godt på seg, mens den andre gjør det ikke (den koblingen mellom der du skrur den fast, og selve 90 graderen).

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Alt 1: Vanlig vinkel med adapter på enden.

Alt 2: Vinklet adapter - masse her https://www.techbay.no/product.html/barrow-roradapter-90-1/4bspx-o10/12mm-black?category_id=227

Alt 3: Skøte og bøye http://digitalimpuls.no/Search?q=primochill%20ghost%20coupling

Alt 3 går nok ikke, har 12/16 :/

Går nok for alt 1, men hvordan får jeg settet på en fitting på den andre siden?

Trenger vel en forlenger da, hun til hun.

Hvor lang må denne være?

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt for meg å vite hva du trenger  :)

 

Men hvis jeg forstår deg rett så må du bruke mer enn ett PETG 500mm rør, og du ønsker å vinkle dette 90 grader i skøten. 

Hvis du har adaptere så kan du jo løse dette med en Q blokk, f.eks denne billige i plexi https://www.techbay.no/product.html/barrow-multiblokk-1/4bspx3-plexi?category_id=99

 

Eller en anna en ... Sett på adaptere på to av endene som gir vinkelen du trenger, og plugg igjen den siste enden.

Lengden tilpasser du jo med rørene ?

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, skjønner at du ikke vet det. Er bare litt knotete å skrive på mobil :p

 

Ja, du forstår meg rett :)

Veldig godt forslag med en Q blokk, tror det blir veldig bra med det.

Da bestiller jeg en Q blokk, 2 nippler og 1 blindplugg.

Går for denne Q blokken, tror det blir finere (like ikke plexiglass heller)

https://www.techbay.no/product.html/bitspower-t-blokk-1/4bspx3?category_id=99

 

Tror det er det beste alternativet, får lik lengde på begge sider da :)

Lenke til kommentar

Har hatt lekkasjer med andre. Spesielt bitspower sine fingerplugger mot EK blokker/utstyr.

har 2 av bitspower sine fingerplugger i loopen min nå og jeg var også redd for lekasje, hadde lest at mange hadde fått det, så jeg strammet de bare godt til med hånden og har ikke hatt noe lekasje til nå igjaffal :)

 

men har bare hatt et build og jeg kan bare ha flaks at det ikke lekker da :) er pluggene godt synlelig så synes jeg bitspower sin logo er fin å "showe" med i loopen :) men jeg er sikkert en av de få som synes det da  :hmm:

Lenke til kommentar

jeg har også brukt den i muliport i toppen til res (mit res ligger vannrett så er vann der oppe) og i en q-blokk tror jeg eller så var det i skjermkortet? hehe husker ikke helt.. kan være jeg brukte litt flere enn 2 også... meen jeg har igjaffal ingen lekasje til nå..

må se hva som skjer hvis jeg bygger om litt og bytter til blod rød kjøleveske

Lenke til kommentar

Hmm.... Varmer du nok - den skal bli veldig myk? Har du gummislangen inni? Bøyer du for frihånd eller over en mal?

Har prøvd å varme opp røret over litt tid og raskere, begge nok til at jeg kan med letthet bøye det, og noen ganger så mye at den bøyer seg ved hjelp av tyngdekraften, blir fortsatt litt smalere i bøyen.

 

Bruker gummislangen inni og en mal.

Lenke til kommentar

Skal melde tilbake på mandag. Da setter jeg skikkelig igang selv.

Vil tro at man må regne med litt mindre tverrsnitt i bøyen, litt avhengig av hvor krapp bøyen er.

Men blir den veldig tynn? Tynnere enn en gjenget vinkel liksom ? (1/4", 6,35mm)

Neinei, det blir langt ifra veldig tynn.

Såvidt mulig å se det på de jeg fikk til ordentlig, men kjenner det når jeg drar fingeren over.

Irriterer meg bare litt :tease:

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...