Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ska på med CLU på utan lock oavsett så fort det kommer med posten. Passar bra att sno om på blocket 45 grader då. Inte det at det blir varmt direkt. 67 grader efter timmar av tortyr med 1.410 volt är väl inte så illa, men rätt ska vara rätt + att det ger en anledning till att mecka :)

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

mackanz, tempen din er helt fin, særlig mtp at du kjører på 1.41V. Ser ingen problemer her. :)

Har forøvrig testet begge veier med min Supremacy EVO, fant ingen forskjell i temperatur, verken loddrett eller horisontalt på X99. Kyrre har rett, den er jo kvadratisk. :)

EK er ikke idioter :) Blokkene er laga for så stå som på bildet Kyrre la ut, og man bytter jet plate for å få litt annen flow over CPU. X99-versjonen av blokka er dessuten større fordi CPU'en er større :)

Neida, EK Supremacy-blokkene til 2011-3 og 1150 er de samme, er bare forskjell på jetplata. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

EK er ikke idioter :) Blokkene er laga for så stå som på bildet Kyrre la ut, og man bytter jet plate for å få litt annen flow over CPU. X99-versjonen av blokka er dessuten større fordi CPU'en er større :)

Enligt deras egen video är de.....idioter i så fall :)

CH: 4670k.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

mackanz, tempen din er helt fin, særlig mtp at du kjører på 1.41V. Ser ingen problemer her. :)

Har forøvrig testet begge veier med min Supremacy EVO, fant ingen forskjell i temperatur, verken loddrett eller horisontalt på X99. Kyrre har rett, den er jo kvadratisk. :)

Neida, EK Supremacy-blokkene til 2011-3 og 1150 er de samme, er bare forskjell på jetplata. :)

Trodde de skulle være større, i tillegg til litt annen monteringsmekanisme og jetplate. My bad :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ang EK blokker (Supremacy/Sup Evo)

Man bytter jet plate og insert i blokka ift åssen socket man skal på. 

Ser at det finnes egne versjoner for 2011-3 også, men dette har ikke noe med selve blokka å gjøre virker det som. Man får med TIM Indigo Xtreme som da passer for 2011-3. Denne versjonen heter Elite og finnes for 115x også.

Lenke til kommentar

Blokka i L240 er ikke Supremacy EVO. Om du ser på videon så står EK-logoen riktig vei på den der også :)

Filmen er også gammel, i og med at det er EK Supreme LTX er det der forrige generasjon L240-sett.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

bahhh! fant ut igår at hotswap-kortet til 800d min ikke fungerer lengre. så sendte en mail til Corsair om å få nytt kort, og det hadde dem ikke lengre, kunne tilby meg en 750D i bytte. akkurat rensa & bytta vann i vannavkjølinga mi, og 4 av 7 hdd ikke fungerer! må si jeg er også veldig glad i kabinettet og, lett å holde på med vannkjøling installasjoner og flust av routing av loopen.

Lenke til kommentar

Blokka i L240 er ikke Supremacy EVO. Om du ser på videon så står EK-logoen riktig vei på den der også :)

Filmen er også gammel, i og med at det er EK Supreme LTX er det der forrige generasjon L240-sett.

Precis det jag köpte av dig :) Alltså LTX. Men byter gärna mot en EX rad och Evo block .) Får bortimot dubbelt så bra kylning med EX rad. Evo block gör väl en del också tippar jag.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

1,4+ vcore på en 4670K og max 67 grader? Er den de-lidda?

Høres helt utrolig ut ... Faktisk så utrolig at det umulig kan være kjernetemps/core package. Hva slags kjøler er det snakk om, åssen torturtest er det du bruker og hva var ambient?

Gammalt LTX kit från EK + 980 + 980 block i loopen. En extra 240 radiator från Black Ice i tillägg. 980 har 1.275 vcore. Intel torture på very high. Deliddad cpu med lock på.

Använder både Afterburner och Asrock program till att visa temps.

Vet inte varför jag sade 67 grader, det är 80 grader. Beklagar.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

bahhh! fant ut igår at hotswap-kortet til 800d min ikke fungerer lengre. så sendte en mail til Corsair om å få nytt kort, og det hadde dem ikke lengre, kunne tilby meg en 750D i bytte. akkurat rensa & bytta vann i vannavkjølinga mi, og 4 av 7 hdd ikke fungerer! må si jeg er også veldig glad i kabinettet og, lett å holde på med vannkjøling installasjoner og flust av routing av loopen.

Med mindre hotswap er veldig viktig, så kanskje skru dem ut. Blir fortsatt semi-hot-swap med litt ekstra lange kabler.

Ellers er det vel strengt talt separate kort, så at alle blir ødelagt på samme tid høres ærlig talt noe mistenkelig ut. (er jo knapt noe elektronikk). Ville koblet ut alle, og så bare koblet til en enkelt, direkte med en egen SATA strømkabel. Funker det ikke, prøv neste.

Og så selvsagt, dobbeltsjekk at alt funker som det skal med samme SATA-kabel og SATA strøm direkte i HDD.

Lenke til kommentar

Precis det jag köpte av dig :) Alltså LTX. Men byter gärna mot en EX rad och Evo block .) Får bortimot dubbelt så bra kylning med EX rad. Evo block gör väl en del också tippar jag.

Ja, det stemmer. Men som du ser så er ikke EK idioter i filmen sin, fordi blokka er montert riktig :) Flow og jet plate er annerledes på LTX.

Lenke til kommentar

Jeg nevnte i en post tidligere har at EK CPU vannblokken hadde lekkasje, mest sannsynligvis pga at platen mellom topp og base er for tykk. Jeg har nå fått ny plate og O-ring fra EK og den nye platen er ca. 0,2 mm tynnere enn den gamle. Nå tetter topp og base kun mot O-ringen og berører ikke platen i det hele tatt. Noe de gjorde tidligere.

EK support nevnte at dette var et nytt design for feste platen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...