Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrev på brukten at 2x 980 G1 vannblokker m/ bakplater og terminal fra EK selges på brukten, fått 6-7 stk som tror jeg også selger kortene -_-

 

Skrev jeg helt feil? Har oppdatert overskriften nåda..

 

http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/39140

 

Blir bare oppgitt at folk ikke klarer å lese :p

EDIT: Beklager OT.

 

For å være on-topic: Ville sjekket blokken, 80¤C var mye. Jeg får ca 54-63¤C under load på Cpu med singelt 980Ti (temp på den er ca 40-45¤C) vel å merke. Når jeg hadde 2x 980 G1 med custom bios som ga 1.3V så fikk jeg ca samme temp på Cpu, og 50-55¤C på Gpuene. Jeg kjører push-pull på singel XTX 360 rad (65mm tykk ellerno)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke overrasket. Du skriver: Selges 2X 980 G1. På første linje.

 

Og senere omtrent det samme.

 

Typisk slik luringer skriver, bare at det faktiske produktet er skrevet med enda mindre skrift selvsagt.

 

Du burde skrive f.eks:

2 stk vannblokk fra Ek som passer til 980 G1.

 

Du sier ikke hva du selger til slutt og åpner med hva det passer til. Folk skummleser det meste der ute, og skriver man litt bakvendt så skjønner jeg man får mye rart på kroken. :p

 

Burde forvente folk leser det de byr på, meeeeen litt selvkritikk kan man kanskje ta selv? ;)

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For socket 115x så er det nok best å ha INN / UT på blokka ved siden av hverandre i horisontal retning. Dette gir størst vekslende flate mellom blokk (vannet gjennom finnene) og chip (hvis du ser hvordan chipen ser ut under IHS - den er rektangulær - og hvis man da ser på oppbygning til blokka og hvordan væsken går gjennom denne så ser man raskt at dette er optimal orientering).

 

For socket 2011-3 betyr det ingenting hvordan du har blokka, fordi chip er kvadratisk.

 

Edit: Det jeg skisserer er sett ift et standard tower-kabinett hvor hovedkortet står oppreist.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Kommer ann på socket. På 115x så er loddrett best pga plasseringa av kjernen under IHS. Mens på X99 så har det ikke noe å si da kjerner er såpass stor. Derfor er også X99 bedre på temps sammenlignet med 115x (det og at kjernen og IHS er loddet sammen, istedenfor kjølepasta) :)

 

EDIT: NVM: Kyrre.S forklarte det, så ikke innlegget ditt før nå ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Jeg har INN / UT loddrett, men så mye og si har det vel ikke?

Det blir teoretisk dette da .. Men på 115x, hvis man har blokken orientert feil ift chip'n under IHS så går omtrent 50% av vannet forbi/utenom chip, og ikke over chip. Dette betyr nok noe men jeg har ikke målt hvor mye. Dette er jo varmeledning, så selv om vannet ikke ikke er like over chip så er det nok en viss varmeoverføring uansett.

 

 

Men ni säger ju mot varandra :)

Det er fordi CT fortsatt er ung :p

 

Edit: Legger heller ved et bilde av en delidd'et Haswell og en Ivy

 

rpyb.jpg

 

Det er ganske tydelig at chipen her er rektangulær. Den lengste siden går parallelt med ram-slots.

 

Se så her

EX_Supremacy_EVO_08.JPG

Vannet går inn, gjennom JET PLATE og inn i de små kanalene i blokka. Dermed ønsker du at lengde-retningen til jet plate har lik orientering som selve chipen til prosessoren. Da får man størst areal som veksler.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...