iam99pk Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 jeg har 10/12mm hard tubing i dataen min nå.. skal bytte det ene røret til soft tube mellom pumpe og rad i bunn.. må jeg ha samme diameter eller kan jeg bruke større eller mindre softube? vil det ha noe å si på ytelsen? Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Du kan bruke den str. du ønsker. Om det er trangt og liten bøyeradius bør du velge noe midre dimensjon. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 okay nei er god plass (eneste plassen i hele dataen der det er god plass) men er så mye bøying hvis jeg har hard tube.. og må ha noe soft tube uansett så tenker jeg at jeg bytter til soft tube der.. (du ser det ikke uansett) også vurderer jeg å bytte om til BLOD RØD kjøeveske istedenfor blå.. så blir det black and white kabinett og deler med blordrød kjøleveske.. ble skuffet øve den blå fargen.. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Takk Martin H, fant ut at den vises hele tiden uten VAT, båe uten og med brukerkonto. Hvis jeg bruker vpn fra f.eks Tyskland, så blir det med en gang dyrere Hvilken cpu blokk burde jeg gå for fra ek? Vil han en sort, men den som er CSQ eller ikke? Acetal + nickel eller kun Acetal? https://shop.ekwb.com/water-blocks/cpu-blocks/supremacy-evo?p=2 EKWB er det da god tilgjengelighet på her i Norge, så ser ikke vitsen med å kjøpe det direkte fra EK? Ting norske butikker ikke fører derimot 2 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Takk Martin H, fant ut at den vises hele tiden uten VAT, båe uten og med brukerkonto. Hvis jeg bruker vpn fra f.eks Tyskland, så blir det med en gang dyrere Hvilken cpu blokk burde jeg gå for fra ek? Vil han en sort, men den som er CSQ eller ikke? Acetal + nickel eller kun Acetal? https://shop.ekwb.com/water-blocks/cpu-blocks/supremacy-evo?p=2 EKWB er det da god tilgjengelighet på her i Norge, så ser ikke vitsen med å kjøpe det direkte fra EK? Ting norske butikker ikke fører derimot Hadde ikke tenkt til å kjøpe fra ek selv, kjøper blokk i Norge Lurte bare på hva forskjellen på de var, greit å vite før jeg bestiller. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Nickel plated and full nickel are the same thing just worded differently.Acetal is a type of plastic that the top is made of, it will either be acrylic or acetal.EN nickel is a newer type of nickel plating that EK uses and is supposed to reduce the likeliness of the nickel flaking. https://shop.ekwb.com/ek-fc980-gtx-acetal-nickel Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Takk Martin H, fant ut at den vises hele tiden uten VAT, båe uten og med brukerkonto. Hvis jeg bruker vpn fra f.eks Tyskland, så blir det med en gang dyrere Hvilken cpu blokk burde jeg gå for fra ek? Vil han en sort, men den som er CSQ eller ikke? Acetal + nickel eller kun Acetal? https://shop.ekwb.com/water-blocks/cpu-blocks/supremacy-evo?p=2 EKWB er det da god tilgjengelighet på her i Norge, så ser ikke vitsen med å kjøpe det direkte fra EK? Ting norske butikker ikke fører derimot Hadde ikke tenkt til å kjøpe fra ek selv, kjøper blokk i Norge Lurte bare på hva forskjellen på de var, greit å vite før jeg bestiller. Skjønner! Hvis sort er det du er ute etter kommer det vel på det samme, den som bare heter Acetal er vel ikke nickelbelagt. 1 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Okey, så den som er acetal+nickel er plasttopp+nickel bunn, og den som er acetal er plasttop+kobber bunn? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Ja. Plastikkbunn ville nok ikke vært helt heldig. Personlig så velger jeg alltid med nikkel. Lengre holdbarhet og mindre sjanse for problemer. Lett vært de minimale prisforskjellene. Dog, blokk i hel nikkel er best. Liker ikke plastikk-blokker. Lekker raskere, sprekker raskere og gjengene ryker raskere. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Iam99pk Industrielt kan man med fordel ha større tverrsnitt på innløpet til pumpen. Dette for å hindre kavitering. I en loop av dette slaget betyr det ikke noe særlig vil jeg tro. Er det på sugesiden til pumpen ta lik eller større dim. Er det trykksiden ta lik eller mindre. Endret 8. desember 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Ja. Plastikkbunn ville nok ikke vært helt heldig. Personlig så velger jeg alltid med nikkel. Lengre holdbarhet og mindre sjanse for problemer. Lett vært de minimale prisforskjellene. Dog, blokk i hel nikkel er best. Liker ikke plastikk-blokker. Lekker raskere, sprekker raskere og gjengene ryker raskere. Takk! Regner med at jeg går for blokk i hel nikkel da, selv om jeg liker utsende på den med acetal best. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg ville tatt hva _du_ liker best. Blokka er nok rimelig sliten dersom gjengene gir etter uansett tipper jeg. Husk å kjøpe X99 versjonen som kun passer X99/X79. Den er større og kjøler litt bedre. samt ser finere ut. (pga størrelsen) Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg ville tatt hva _du_ liker best. Blokka er nok rimelig sliten dersom gjengene gir etter uansett tipper jeg. Husk å kjøpe X99 versjonen som kun passer X99/X79. Den er større og kjøler litt bedre. samt ser finere ut. (pga størrelsen) Har dårlig erfaring med plastikk, så holder meg borte fra det. Minst mulig plastikk på gjenger hvis mulig Takk for at du sa ifra om at det er en x99 versjon, glemte det i farten nå, sparer 200 kroner på det også. Hvis jeg ikke liker fargen, så er det vel mulig å kjøpe plastidip og ta overflaten sort med det. Bare tette hullene først Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Iam99pk Industrielt kan man med fordel ha større tverrsnitt på innløpet til pumpen. Dette for å hindre kavitering. I en loop av dette slaget betyr det ikke noe særlig vil jeg tro. Er det på sugesiden til pumpen ta lik eller større dim. Er det trykksiden ta lik eller mindre. okay er på utaket til pumpen.. så da må jeg ha 10mm eller mindre rør (har 10/12mm rør nå) Endret 8. desember 2015 av iam99pk Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 ble skuffet øve den blå fargen.. Hvilken blåfarge var du skuffet over? Skal prøve meg blå DP Ultra her nå tenkte jeg, Blir blått med litt hvitt (og så svart da . alt er jo svart i en pc).. Vil ikke ha mayhem etter å ha lest en del. Den væsken er ikke ren nok. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 (endret) Jeg ville tatt hva _du_ liker best. Blokka er nok rimelig sliten dersom gjengene gir etter uansett tipper jeg. Husk å kjøpe X99 versjonen som kun passer X99/X79. Den er større og kjøler litt bedre. samt ser finere ut. (pga størrelsen) Selvsagt, det kan godt være at blokka er klar for å byttes ut innen den tid (selv om man får renset ut det meste med en liten messing eller nylonbørste/dremel). Men har selv også opplevd at man har rør eller slanger som gir litt motstand slik at nippelen ikke går riktig inn i gjengene, slik at du ødelegger dem. Ofte merker man det raskt, men ikke alltid raskt nok, spesielt ikke om slange eller rør gir litt motstand fra før. Dog, acetal er vesentlig bedre enn plexi, som er både svakt og ganske sprøtt, som i alle fall har sprukket på 2 av 4 blokker. Endret 9. desember 2015 av Andrull Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 ble skuffet øve den blå fargen.. Hvilken blåfarge var du skuffet over? Skal prøve meg blå DP Ultra her nå tenkte jeg, Blir blått med litt hvitt (og så svart da . alt er jo svart i en pc).. Vil ikke ha mayhem etter å ha lest en del. Den væsken er ikke ren nok. Husker ikke helt I hode nå men tror deg var EK sin blå uv farge... var ikke så mørk som jeg håpet på.. men kan sjekke ikveld når jeg kommer hjem fra jobb Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Er det et tegn på dårlig montert cpu blokk når den gammle CM nepton 240 kjøla akkurat like mye som custom loopen min? eller har det såpass mye og si når to skjermkort er med og varmer opp vannet? Ligger og snuser oppunder 80 grader på cpu mens gpu ligger på 45-48isj, Dette er på 100% load på alt, prøvde og bare kjøre cpu på fullt og tempen sank kanskje 2-3 grader i forhold til når gpu også jobba. 1stk tynn 360mm 1stk tykk(60mm) 240mm 2stk tynn 120mm Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Har du montert CPU med riktig flow på vannet? Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 ja regner med det, er den som er nermest midten som er inn? ek supremacy evo blokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå