Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Regner man rent bang-for-the-buck er 970 det beste valget (per dags dato), men det er jo klart at det ikke holder like lenge som 980Ti.

970 SLI er nok ikke så aktuelt heller, da dette innebærer ca 1000,- ekstra i vannblokk for kort nr 2, så det vil ikke lønne seg uansett. 980Ti er det beste valget her, men det kommer an på hva lommeboka sier ja til. ;)

tror også at du får mest for et 970 i forhold til pris/ytelse, jeg har selv et 970 og synes det funker kjempe bra :) har også lurt på om å kjøpe et til å kjøre i SLI men som du sier så blir det litt dyrt sidne vannblocka koster jo 1000kr.. 

 

TROR jeg skal tømme loopen min og forandre på noen små ting (ta drainporten opp 1cm for å få koblet slange til når den skal tømmes) vet det ikke er bra å ha drainporten lengre oppe men i mitt kabinett tror jeg det blir best.. vurderer også å gå over til Blod rød kjøleveske. tror det blir en litt større effekt (ikke på kjølinga da) når du ser inn i kabinettet. og som jeg sa når jeg bygget loopene så kommer jeg GARANTERT til å bøye noen rør på nytt.

 

men hva er forskje på PEG rør og acryll rør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

970 sli er ett dårligere valg enn 980ti på alle måter. Ville prøvd å solgt 970 så du heller kan få tak i ett 980ti =)

ja men SLI ser bedre ut :)

 

 

 

 

men hva er forskje på PEG rør og acryll rør?

 

 

PETG tåler en del mer.

 

ahh kansje bytte til PETG rør da? :) jeg lurer på om jeg skal bytte til soft tube fra pumpen og ned til rad i bunnen.. (du ser det ikke og er mye bøy og tull der.. det har vel ikke noe å si hvis jeg bruker hard tube og soft tube?

Lenke til kommentar
En liten opplysning om EK vann kjøling som jeg har, bla en EK-Supremacy EVO CPU blokk. Denne blokken begynte å lekke for en stund siden, men det fikset jeg ved å løsne og teite til skruene igjen.

 

Nå har den begynt å lekke igjen, så jeg tok kontakt med EK. De sa da at de kunne sende meg en ny brakett pluss O-ring ettersom selve plexi toppen er helt i orden. De sa også at lekkasjen kunne skyldes at malingen på braketten var for tykk slik at O-ringen ikke tettet godt nok mellom plexi toppen og braketten. Dette er nok riktig da jeg kan se at braketten ligger mot plexi toppen enkelte steder, noe den ikke burde gjøre hvis O-ring/pakningen mellom plexi toppen og braketten var tykk nok eller malingen på braketten var tynnere.
Lenke til kommentar

Hvor kjøper dere PETG? Har kikka på dette selv, kjedelig å ikke ha noe å gjøre med maskinen lenger. 

EDIT:
Ser nå at aquatuning har begynt å få disse, så fant det likevel.
http://www.aquatuning.no/vannkjoling/slanger/akryl-und-messing-ror/?p=5
 

EDIT 2:

Ser at DI har fått de inn også.
http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Slanger/EK/EK-HD-PETG-Tube-12-16mm-500mm-2pcs-G1-4135611-p0000123710

 

Lurer på om jeg skal bøye selv eller bruke fittings. Syns det kan se bra ut med fittings også. selvom det kan bli ganske dyrt. Hva tror folket?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hvis man skal ha hardtubing så må man selvsagt bøye litt selv. 

Jeg syntes bare det ser teit ut når man har ørten vinkler og forlengere rundt forbi. I tillegg får man jo veldig mange plasser med lavt tverrsnitt på loopen. Dyrt og ikke optimalt. 

 

Bøy litt selv, og ta heller vinkler der en bøy blir veldig trang å få til.

Lenke til kommentar

Hvis man skal ha hardtubing så må man selvsagt bøye litt selv. 

Jeg syntes bare det ser teit ut når man har ørten vinkler og forlengere rundt forbi. I tillegg får man jo veldig mange plasser med lavt tverrsnitt på loopen. Dyrt og ikke optimalt. 

 

Bøy litt selv, og ta heller vinkler der en bøy blir veldig trang å få til.

Du har nok rett, kan kanskje se litt rotete ut. Tror ikke det er så vanskelig å bøye, jeg kan jo bøye vanlige rør, så må nok gjøre et forsøk :)

Lenke til kommentar

Holder på med et bygg selv for tiden. Forløpig bare planlagt loopen, fått inn pumpen og radiatorene. Måtte frem med vinkelsliperen :p

Der hvor man klarer å sette komponentene slik at man ikke trenger å bøye så er jo det gull. F.eks så blir det rett strekk ut av rad i topp mot res som blir hengende på bakveggen. Og så får jeg ett rett strekk fra pumpe i bunn mot rad i front, men da med 1 90 grader på rad'n. Resten ser ut til å bli bøy. Venter på 950 Pro så begynner jeg. Ser den er bekreftet 9. des.

 

PETG ftw. Gikk for 16mm OD, men angrer litt. Adapterene er digre.

Lenke til kommentar

Holder på med et bygg selv for tiden. Forløpig bare planlagt loopen, fått inn pumpen og radiatorene. Måtte frem med vinkelsliperen :p

Der hvor man klarer å sette komponentene slik at man ikke trenger å bøye så er jo det gull. F.eks så blir det rett strekk ut av rad i topp mot res som blir hengende på bakveggen. Og så får jeg ett rett strekk fra pumpe i bunn mot rad i front, men da med 1 90 grader på rad'n. Resten ser ut til å bli bøy. Venter på 950 Pro så begynner jeg. Ser den er bekreftet 9. des.

 

PETG ftw. Gikk for 16mm OD, men angrer litt. Adapterene er digre.

Bilder? Kunne vært interessant å sett hvor store de fittingsene er. :)

Lenke til kommentar

Holder på med et bygg selv for tiden. Forløpig bare planlagt loopen, fått inn pumpen og radiatorene. Måtte frem med vinkelsliperen :p

Der hvor man klarer å sette komponentene slik at man ikke trenger å bøye så er jo det gull. F.eks så blir det rett strekk ut av rad i topp mot res som blir hengende på bakveggen. Og så får jeg ett rett strekk fra pumpe i bunn mot rad i front, men da med 1 90 grader på rad'n. Resten ser ut til å bli bøy. Venter på 950 Pro så begynner jeg. Ser den er bekreftet 9. des.

 

PETG ftw. Gikk for 16mm OD, men angrer litt. Adapterene er digre.

Jeg har også gått for 16mm OD, men jeg synes ikke de var spesielt store. De er jo mye mindre enn slange-niplene jeg brukte før, så alt virker på en måte lite i forhold. :p

Lenke til kommentar

 

Holder på med et bygg selv for tiden. Forløpig bare planlagt loopen, fått inn pumpen og radiatorene. Måtte frem med vinkelsliperen :p

Der hvor man klarer å sette komponentene slik at man ikke trenger å bøye så er jo det gull. F.eks så blir det rett strekk ut av rad i topp mot res som blir hengende på bakveggen. Og så får jeg ett rett strekk fra pumpe i bunn mot rad i front, men da med 1 90 grader på rad'n. Resten ser ut til å bli bøy. Venter på 950 Pro så begynner jeg. Ser den er bekreftet 9. des.

 

PETG ftw. Gikk for 16mm OD, men angrer litt. Adapterene er digre.

Jeg har også gått for 16mm OD, men jeg synes ikke de var spesielt store. De er jo mye mindre enn slange-niplene jeg brukte før, så alt virker på en måte lite i forhold. :p

 

Brukte du 19/13mm primochill slanger før da eller? 

Lenke til kommentar

Røyk på med custom kabler fra Icemodz btw. Er spent på dem altså. Håper ikke det blir seende helt dritt ut, kosta jo like mye som en grei PSU .. EVGA V2 sli bro er på vei også. Da er det bare vente på delene så blir det bøy og tøy. 

 

Hehe - går vel til dritt dette her. Men må jo prøve på sånn "pent bygg" dill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...