Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei - er det noe som anbefaler "flow direction" inn/ut på EK-FC480 GTX ?

Jeg ser på bilder; om blocken er mounta til kortet, så er inntaket til venstre den som først berører GPU core, deretter til VRM's og ut.

Noen som kan confirme om det er freit løsning?

Vet ikke om det spiller noen rolle, men hører endel "flow direction" fre enkelte reviews, og det virker som noen blocks har betingelser når det gjelder dette - eller er det akkuratt det samme hvilken vei jeg kjører på EK-FC480 GTX?

Er bra om det er noen som har blokken også har erfaringer fra dette :new_woot:

flowretning har igrunn ikke så mye å si untatt på en vannblokk løsning der vrm har egen sløyfe der 'stjeler' noe flow fra gpu kretsen. Ved bra flow er det bare 1 grad forskjell i vannet foran og etter skjermkortet

Ah ok, spiller vel liten rolle da - kjører fra venstre inn/høyre ut jeg da, takker :thumbup:

Lenke til kommentar

DangerDen sine 5870 blokker er jo både pene og billige :dribble:

Passer fint sammen med minneblokka, men så kommer det nye skjermkort til høsten igjen da :hmm:

http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_240_577&products_id=26733

Hehe...kjedlige greier når man har blåst en del spenn på vannblokker for så kjøpe nye kort.

Har AMD/ATI oppdatert roadmappen sin btw?

Vet ikke noe annet enn at de kommer med nye kort senere i år.

De kortene som kommer da blir som 5870 egentlig skulle ha vært, men pga. fristen de hadde så måtte de hoppe over et par ting.

Pluss det skal være noen nye egenskaper også:)

Lenke til kommentar

Kan si at vannslange sleeving finnes HER.

MDPC som leverer det og de er best.

Hvordan klarte jeg å overse det? huh.gif

Lett for :p Er jo under sleeving kits. Jeg syntes de burde solgt det løst og.

Men uansett det er kjempe tøft hvis du skal ha slanger ut av kabinettet :dribble:

Lenke til kommentar

ha det i vannet vel ;) slipper å ha oppi kjølevæske etc oppi vannet for å unngå algevekst med mere ;) vannet blir sølvionisert

Jeg vet hva en Killcoil er. :p Men hva skal du med dem? Bruker du springvann?

destillert vann/batteri vann... hva trodde du ? eller hva insinuerer du ? :ohmy:

Skal jo bruke disse som anbefalt... skjønner ikke helt spørsmålet ditt jeg ;) -> "Men hva skal du med dem?"

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

skjønner ikke helt hvor wiki er på vei henne... antyder han at killcoil er verdiløst/meningsløst i vannkjølings system ? Skikkelig væske... destillert vann/batteri vann er skikkelig væske for meg... men batterivann blir etter tid forurenset og vil bli grumsete etter tid på grunn av alger og derfor killcoil for å hindre algene i å blomstre...

Greia med killcoil er: ha killcoil i en slange fylle opp med batteri vann.... 6 mnd senere bare å tømme systemet når en ønsker å gjøre om systemet, fyll på ny batterivann eller tapp på det brukte vannet igjen da det allerede er ionisert. Med kjølevanns tilsetninger etc dye, farger med mere så må en skifte vannet regelmessig, kjøpe ny dye, ha i ny kjølevæske etc etc mens med killcoil trenger jeg ikke å tenke på konsentrasjon, mikrokanaler/dyser kan tettes av dye partikler, noen dye inneholder uheldige komponenter som får akryl til å sprekke etc etc... alt dette slipper en å tenke på med killcoil. Engangs investering sikkert billigere på sikt med killcoil enn andre tilsetninger dye kjølevæske +++

så hvilke argumenter kan herr wiki grave frem som gjør at killcoil er ubrukelig ?

Forresten 2 stk killcoil + frakt kostet den nette sum av 170 kroner. Trodde du det var snakk om noen tusenlapper :p

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan den linken viser at skinee drev med svindel!?

Som sagt han testet den, han kunne ikke vite at det var veldig dårlig kvalitet på de eksemplarene som ble solgt. Han fikk den jo veldig tidlig så et såkalt test sample og etter hva jeg har forstått var de helt super kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan den linken viser at skinee drev med svindel!?

Som sagt han testet den, han kunne ikke vite at det var veldig dårlig kvalitet på de eksemplarene som ble solgt. Han fikk den jo veldig tidlig så et såkalt test sample og etter hva jeg har forstått var de helt super kvalitet.

:roll:

Kvalitetet har ingenting å gjøre med det.

1: Han skivet loopen i to, da tok målinger fra begge to og sett dem sammen. Da sier han, <Her er Typhoon 3 flow-rate.> Det er gal. Vannet følger minste motstands vei. Den ene halvparten har lavere motstand og høy flow, mens den andre har høyere motstand og lavere flow. For å legge dem sammen betyr ingenting for systemet flow.

2: Han sammenligner Typhoon 3 i parallelt, til en D5 i serie. Så selvfølgelig, flow-rate for Typhoon 3 ser fantastisk ut.

Da har vi hele XS fiasko.

I can appreciate the amount of work that goes into reviewing these products but when the review is not objectionable and is only written to show the product in a positive light it is really not a review at all, it is what we call an advertisement.

Primochill var det reklamepartner til XS gjennom test tiden. Alle som spurte om test metodologi eller hadde dårlige meninger av T3 var bannet, fordi det var dårlig for imagen av Primochill. Det er hvorfor jeg lese ikke XS lenger. De er en bunch av fucking worthless sellouts. XS kan brenne i helvete.

Var etter alle dette at problemene med kvaliteten begynte å komme opp. Etter et skip med idioter hadde kjøpte drittsekk produktet. Og nå, endelig, har Primochill forlatt T3.

Forestillingen VAR bra, men det var ikke et <mirakel> produkt som Skinnee si at det var. Og han har aldri testet T3 igjen.

Endret av Moraelyn
Lenke til kommentar

skjønner ikke helt hvor wiki er på vei henne... antyder han at killcoil er verdiløst/meningsløst i vannkjølings system ? Skikkelig væske... destillert vann/batteri vann er skikkelig væske for meg... men batterivann blir etter tid forurenset og vil bli grumsete etter tid på grunn av alger og derfor killcoil for å hindre algene i å blomstre...

Greia med killcoil er: ha killcoil i en slange fylle opp med batteri vann.... 6 mnd senere bare å tømme systemet når en ønsker å gjøre om systemet, fyll på ny batterivann eller tapp på det brukte vannet igjen da det allerede er ionisert. Med kjølevanns tilsetninger etc dye, farger med mere så må en skifte vannet regelmessig, kjøpe ny dye, ha i ny kjølevæske etc etc mens med killcoil trenger jeg ikke å tenke på konsentrasjon, mikrokanaler/dyser kan tettes av dye partikler, noen dye inneholder uheldige komponenter som får akryl til å sprekke etc etc... alt dette slipper en å tenke på med killcoil. Engangs investering sikkert billigere på sikt med killcoil enn andre tilsetninger dye kjølevæske +++

så hvilke argumenter kan herr wiki grave frem som gjør at killcoil er ubrukelig ?

Forresten 2 stk killcoil + frakt kostet den nette sum av 170 kroner. Trodde du det var snakk om noen tusenlapper :p

Jeg vet utmerket godt hva en killcoil er godt for, hvor mye dem koster og hvorfor de skal/kan brukes. ;)

Poenget mitt er at man bør skifte vann ca en gang i halvåret uansett - ikke bare for vannbyttets skyld, men rensing av blokker og radiatorer også. Hvorfor? Fordi skitt og småtterier samler seg uansett. På den tiden rekker man ikke få noen algevekst i et skikkelig kjølemedie (batterivann, ferdigvæsker etc.) - så fremst systemet er lukket og slikt.

Ta batterivann og frostvæske for eksempel. Koster vel rundt 50-lappen for en liter som holder til mellom 6 og 10 påfyllinger, og hindrer algevekst og shait.

Jeg ser ikke bruksverdien, rett og slett. At andre er uenige har jeg full aksept og respekt for. :)

Er alt for mange review-folk som skryter produktene de får opp i skyene, kun for reklamens syld. For å 'forsvare' verdien i at de fikk produktet fra produsent. Blir helt feil.

Noctua for eksempel presiserer i sin review-bundle at de ikke vil se noe til smigring og sånt tull.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

I gad begynnte jeg å lage rad-box til mine Mo-Ra 2 Pros. Men trenge ikke ein tråd, så... Hello Kaldekaféen. Noen bilder:

Ca 1,2 meter bred, 25cm dyp. Hele vil bli beiset i dyp sort.

PC-RB1.JPG

Jeg må finne plass til 4x D5s, en PSU, 2 reservoirs, 2 vifter (pumpeavkjøling), en Aquaero, og en Bitspower molex distribution block.

PC-RB2.JPG

Elsker min 133mm hull sag.

PC-RB3.JPG

Feh.

PC-RB4.JPG

Meh.

PC-RB5.JPG

Endret av Moraelyn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...