Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Ni med Haswell och kanske också Ivy, vad har ni för temperaturer med delid och vattenkylning? Jag får 68c max efter 4 Intel Burn test efter varandra på very high @ 4.2ghz och 1.250V. Är det normala temperaturer? Temperaturer på kärnorna ligger inom 5-6 grader på varandra. Använder gelid mellan core, ihs och samma mellan ihs och block. Är det mycket att hämta på delid kitet till EK i tillägg till att använda CLP?

Endret av mackanz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende! Kommer i alle fall til å følge med, lykke til :)

Hva er tankene om skjermkort?

Skjermkort er det jeg er mest usikker på. Enten blir det å gå for GTX 980 (evt 980Ti dersom lommeboka tillater det) eller så venter jeg til neste generasjon kommer ut. Det er så vidt jeg husker lagt til Q1 2016? Det gamle kortet skal uansett snart ut, men det har vannblokk, så inntil videre kan det bli med som midlertidig del av loopen.

Lenke til kommentar

 

Spennende! Kommer i alle fall til å følge med, lykke til :)

Hva er tankene om skjermkort?

Skjermkort er det jeg er mest usikker på. Enten blir det å gå for GTX 980 (evt 980Ti dersom lommeboka tillater det) eller så venter jeg til neste generasjon kommer ut. Det er så vidt jeg husker lagt til Q1 2016? Det gamle kortet skal uansett snart ut, men det har vannblokk, så inntil videre kan det bli med som midlertidig del av loopen.

 

Q2/Q3 2016 for de nye kortene. :)

Lenke til kommentar

Ah, det er såpass seint, ja. Jeg må jo ha vannblokk til det også, så da heller det plutselig fort mot noe som allerede finnes likevel. Akkurat nå er det økonomien som setter grensene for hva jeg skaffer med en gang og hva jeg venter med, så det blir nok fort over nyttår uansett hva jeg lander på. Maskinen skal (etter all sannsynlighet) opp før den tid uansett, så jeg må nok la det gode, gamle 5870et holde en kort periode til.

Lenke til kommentar

yess! fekk endelig tid til dokka idag! eller sitter faktisk nå me ho på fanget! :p og ha fikset påknappen og holder på med internett innputtet.. var så vanskelig at det ble en opperasjon! så har kuttet et litt stort hål bak for å komme til men vet ikke hvordan jeg kan gjøre det fint igjen xD

 

tror jeg kommer til å kjøe ei ny dokke og sette den inn på nytt i den nye :p

Lenke til kommentar

3570K uten delidd på 4.5GHz med 1.31V og vannkjøling... 74C på varmeste kjerne etter flere runder med Intel Burn Test på very high. 

Har veldig lyst til å delidde og kjøre uten dette IHS dekselet, 

Tack för svar :)

 

Jag undrar på om det är mycket att hämta på de andra voltinställningarna? 

Lenke til kommentar

 

3570K uten delidd på 4.5GHz med 1.31V og vannkjøling... 74C på varmeste kjerne etter flere runder med Intel Burn Test på very high. 

Har veldig lyst til å delidde og kjøre uten dette IHS dekselet, 

Tack för svar :)

 

Jag undrar på om det är mycket att hämta på de andra voltinställningarna? 

 

Jeg har ingen anelse. Hørt at det kan være et par grader å hente på å senke PLL (tror jeg) et par hakk. 

Lenke til kommentar

 

Spennende! Kommer i alle fall til å følge med, lykke til :)

Hva er tankene om skjermkort?

Skjermkort er det jeg er mest usikker på. Enten blir det å gå for GTX 980 (evt 980Ti dersom lommeboka tillater det) eller så venter jeg til neste generasjon kommer ut. Det er så vidt jeg husker lagt til Q1 2016? Det gamle kortet skal uansett snart ut, men det har vannblokk, så inntil videre kan det bli med som midlertidig del av loopen.

 

980 er forholdsvis bortkasta penger. 970 eller 980Ti.

Lenke til kommentar

 

 

Spennende! Kommer i alle fall til å følge med, lykke til :)

Hva er tankene om skjermkort?

Skjermkort er det jeg er mest usikker på. Enten blir det å gå for GTX 980 (evt 980Ti dersom lommeboka tillater det) eller så venter jeg til neste generasjon kommer ut. Det er så vidt jeg husker lagt til Q1 2016? Det gamle kortet skal uansett snart ut, men det har vannblokk, så inntil videre kan det bli med som midlertidig del av loopen.

980 er forholdsvis bortkasta penger. 970 eller 980Ti.

Jeg tenker å satse hakket høyere enn GTX 970 når jeg først oppgraderer, da det sikkert blir en stund til neste gang.

Saken er at det er mye lettere å finne brukte GTX 980 enn brukte GTX 980Ti (har nesten ikke sett et eneste), da grunnen for salg av sånne kort stort sett er oppgradering, og hvor skal man gå fra GTX 980Ti? Titan X? Det er det jo "ingen" som gjør. Og ytelsen på GTX 980 er jo absolutt ikke noe å kimse av så lenge man får det til en god pris.

 

Skulle jeg kjøpt nytt ville jeg nok gått for GTX 980Ti, men det blir noe litt annet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Spennende! Kommer i alle fall til å følge med, lykke til :)

Hva er tankene om skjermkort?

Skjermkort er det jeg er mest usikker på. Enten blir det å gå for GTX 980 (evt 980Ti dersom lommeboka tillater det) eller så venter jeg til neste generasjon kommer ut. Det er så vidt jeg husker lagt til Q1 2016? Det gamle kortet skal uansett snart ut, men det har vannblokk, så inntil videre kan det bli med som midlertidig del av loopen.

980 er forholdsvis bortkasta penger. 970 eller 980Ti.

Jeg tenker å satse hakket høyere enn GTX 970 når jeg først oppgraderer, da det sikkert blir en stund til neste gang.

Saken er at det er mye lettere å finne brukte GTX 980 enn brukte GTX 980Ti (har nesten ikke sett et eneste), da grunnen for salg av sånne kort stort sett er oppgradering, og hvor skal man gå fra GTX 980Ti? Titan X? Det er det jo "ingen" som gjør. Og ytelsen på GTX 980 er jo absolutt ikke noe å kimse av så lenge man får det til en god pris.

 

Skulle jeg kjøpt nytt ville jeg nok gått for GTX 980Ti, men det blir noe litt annet.

 

Problemet er at 980 gir liten ytelsesøkning for pengene over 970. Å kjøpe et 980 er strengt tatt ikke å "satse høyere", det er egentlig å "bruke mer penger". For å si det på en annen måte; er ikke 970 kraftig nok til å holde en stund, er ikke 980 det heller.

Lenke til kommentar

Problemet er at 980 gir liten ytelsesøkning for pengene over 970. Å kjøpe et 980 er strengt tatt ikke å "satse høyere", det er egentlig å "bruke mer penger". For å si det på en annen måte; er ikke 970 kraftig nok til å holde en stund, er ikke 980 det heller.

Ja, jeg har jo ikke bestemt meg for hva jeg skal gå for enda, så det kan godt hende jeg lander på GTX 970 når alt kommer til alt. :)

Lenke til kommentar

980ti yter ca det samme som 970 sli og koster det samme som 2x 970. Med på kjøpet får du fler rops, bredere minnebuss og mer VRAM. Slik jeg ser det kjøper man enten 970 idag og satser på å oppgradere til sli i fremtiden, eller 980ti idag og oppgraderer senere.

 

Dersom jeg var deg ville jeg ha sammenligned 970, 980 og 980ti sin ytelse mtp pris og levetid =) En ting er sikkert tho, og det er at 980ti vil leve noe lengre enn 970/980.

Lenke til kommentar

Regner man rent bang-for-the-buck er 970 det beste valget (per dags dato), men det er jo klart at det ikke holder like lenge som 980Ti.

970 SLI er nok ikke så aktuelt heller, da dette innebærer ca 1000,- ekstra i vannblokk for kort nr 2, så det vil ikke lønne seg uansett. 980Ti er det beste valget her, men det kommer an på hva lommeboka sier ja til. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...