Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

tror jeg har fått ekko gugge i vannet mitt :/ kan det komme ifra for dårlig vask før jeg koblet alt isammen?

kan jeg bare ta ut all kjølevesken og sile den og tømme den på nytt? tenger også da at jeg tar og flytter fyllporten litt opp og gjør noen små forandringer + sette inn en plate slik du ikke kan se hardiskene og pumpen :)

lurte også på om jeg skulle bytte til blod rød kjøleveske.. og kjøre på svart, hvit og rød tema istedenfor svart, hvit og blå..

vet ikke om jeg burde bytte lysene også til rød da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kokt vann -> Bra for å drepe det meste bakterier/alger, løser lettere opp olje/fett. Dårlig for slanger, og tar litt mer tid. Elendig flow, og gir mindre sjanse å få ut partikler.

Varmt vann -> Løser opp fett/olje sånn passe. Midt på treet bakterer/alger. Kan tidvis gjøre visse slanger litt for myke og kanskje få de til å avgi litt stoffer.

Mulig å få høy flow koblet rett i krana.

Kald vann -> Lettest, billigst, høy flow koblet rett i krana. Forholdsvis få bakterier/alger. God for slanger og pakninger. Løser opp fett/olje dårlig.

Personlig holder jeg meg til kaldt vann. Men kan nok bli tatt foe å brukt varmt vann et par ganger.

I industrien, så er alt fokuset på å få opp flowen under skylling. Da relativt til tykkelsen på røret/slangen/utstyret og hvor tykk væsken dere bruker er.

Dvs. 1 for vanlig vann.

Væskehastigheten bør oppnå det de kaller turbulent flow. Og bør da gjerne være over 4000 re (reynolds tall).

Det er i alle fall teorien om man skal nøye til gangs. Men også det de fleste kaller for en god gjennomspyling holder vel i massevis.

Ja, å koke skjiten tror jeg ikke gir så mye igjen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Kokt vann -> Bra for å drepe det meste bakterier/alger, løser lettere opp olje/fett. Dårlig for slanger, og tar litt mer tid. Elendig flow, og gir mindre sjanse å få ut partikler.

Varmt vann -> Løser opp fett/olje sånn passe. Midt på treet bakterer/alger. Kan tidvis gjøre visse slanger litt for myke og kanskje få de til å avgi litt stoffer.

Mulig å få høy flow koblet rett i krana.

Kald vann -> Lettest, billigst, høy flow koblet rett i krana. Forholdsvis få bakterier/alger. God for slanger og pakninger. Løser opp fett/olje dårlig.

Personlig holder jeg meg til kaldt vann. Men kan nok bli tatt foe å brukt varmt vann et par ganger.

I industrien, så er alt fokuset på å få opp flowen under skylling. Da relativt til tykkelsen på røret/slangen/utstyret og hvor tykk væsken dere bruker er.

Dvs. 1 for vanlig vann.

Væskehastigheten bør oppnå det de kaller turbulent flow. Og bør da gjerne være over 4000 re (reynolds tall).

Det er i alle fall teorien om man skal nøye til gangs. Men også det de fleste kaller for en god gjennomspyling holder vel i massevis.

Ja, å koke skjiten tror jeg ikke gir så mye igjen.

Dårlig vane med å åpne pakkene og legge de med åpne porter opp på radiatorene. Så rister litt med kokende vann i og skyller med kaldt vann. Såklart hadde vært enklere om jeg ikke åpnet alt sammen før jeg begyner å sette det sammen. Men akk nei, jeg klarer ikke å motstå fristelsen :p 

Lenke til kommentar

Noen som har en stock kjøler til referanse 780 3GB de ikke trenger lenger? MED SKRUER, DET ER EGENTLIG SKRUENE JEG TRENGER  :realmad: De rundt kjernen er visst litt lenger enn alle de andre så de jeg fikk med kortet når jeg kjøpte det er for korte

Enklere hvis du har noen detaljerte bilder av hva du trenger.

Har en god del skruer fra skjermkort liggende ..

Lenke til kommentar

Har en del av dem fra EVGA 780 Classified. Tipper disse funker fint selv om ikke dette er en kjøler med ref-design. Jeg kan måle lengde og tykkelse på skruene hvis du vil. Har fjær ja ..

Kan sende deg 4 av disse hvis du vil prøve. PM postadr så kan jeg fikse det i dag.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...