iam99pk Skrevet 17. november 2015 Rapporter Del Skrevet 17. november 2015 tror jeg har fått ekko gugge i vannet mitt :/ kan det komme ifra for dårlig vask før jeg koblet alt isammen? kan jeg bare ta ut all kjølevesken og sile den og tømme den på nytt? tenger også da at jeg tar og flytter fyllporten litt opp og gjør noen små forandringer + sette inn en plate slik du ikke kan se hardiskene og pumpen lurte også på om jeg skulle bytte til blod rød kjøleveske.. og kjøre på svart, hvit og rød tema istedenfor svart, hvit og blå.. vet ikke om jeg burde bytte lysene også til rød da? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. november 2015 Rapporter Del Skrevet 17. november 2015 Hvordan er det med skylling osv? Jeg skyldte alt mitt med noe klar ek væske før jeg skal sette i ny, burde jeg skylde med noe annet, som vanlig rent vann? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. november 2015 Rapporter Del Skrevet 17. november 2015 Ang. skylling av (nye) komponenter, vil det duge å f.eks. koble alt opp mot en krane, og kjøre på full pupp i noen minutter? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. november 2015 Rapporter Del Skrevet 17. november 2015 Jeg er overrasket om det er noen som gjør noe mer i alle fall. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 17. november 2015 Rapporter Del Skrevet 17. november 2015 Varmt vann løser jo bedre. Skyll med springer ett par min, også hell oppi noe glovarmt vann å rist løs? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. november 2015 Rapporter Del Skrevet 17. november 2015 Forøvrig en grei måte å lage en bencheplattform på kjøkkenet Kan jo justere temps on the fly for å unngå nevneverdig kondens. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. november 2015 Rapporter Del Skrevet 17. november 2015 Varmt vann løser jo bedre. Skyll med springer ett par min, også hell oppi noe glovarmt vann å rist løs? Springen har da mulighet for relativt varmt vann? Eller mener du jeg skal "koke" komponentene? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. november 2015 Rapporter Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Hvilken M.2-disk blir det innkjøp av? 128GB, hvis kun OS++ ? 256 850 Pro tipper jeg. 400-500 billigere enn nvme og hvis forskjellene er små så .. ja. Endret 17. november 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 18. november 2015 Rapporter Del Skrevet 18. november 2015 Varmt vann løser jo bedre. Skyll med springer ett par min, også hell oppi noe glovarmt vann å rist løs? Springen har da mulighet for relativt varmt vann? Eller mener du jeg skal "koke" komponentene?Så lenge det er skikkelig varmt så må det da være greit. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 18. november 2015 Rapporter Del Skrevet 18. november 2015 Varmt vann løser jo bedre. Skyll med springer ett par min, også hell oppi noe glovarmt vann å rist løs? Personlig bruker jeg litt kokende vann i radiatorene... Resten bare skyller jeg med kaldt springvann. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. november 2015 Rapporter Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Kokt vann -> Bra for å drepe det meste bakterier/alger, løser lettere opp olje/fett. Dårlig for slanger, og tar litt mer tid. Elendig flow, og gir mindre sjanse å få ut partikler. Varmt vann -> Løser opp fett/olje sånn passe. Midt på treet bakterer/alger. Kan tidvis gjøre visse slanger litt for myke og kanskje få de til å avgi litt stoffer. Mulig å få høy flow koblet rett i krana. Kald vann -> Lettest, billigst, høy flow koblet rett i krana. Forholdsvis få bakterier/alger. God for slanger og pakninger. Løser opp fett/olje dårlig. Personlig holder jeg meg til kaldt vann. Men kan nok bli tatt foe å brukt varmt vann et par ganger. I industrien, så er alt fokuset på å få opp flowen under skylling. Da relativt til tykkelsen på røret/slangen/utstyret og hvor tykk væsken dere bruker er. Dvs. 1 for vanlig vann. Væskehastigheten bør oppnå det de kaller turbulent flow. Og bør da gjerne være over 4000 re (reynolds tall). Det er i alle fall teorien om man skal nøye til gangs. Men også det de fleste kaller for en god gjennomspyling holder vel i massevis. Ja, å koke skjiten tror jeg ikke gir så mye igjen. Endret 18. november 2015 av Andrull Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 18. november 2015 Rapporter Del Skrevet 18. november 2015 Noen som har en stock kjøler til referanse 780 3GB de ikke trenger lenger? MED SKRUER, DET ER EGENTLIG SKRUENE JEG TRENGER De rundt kjernen er visst litt lenger enn alle de andre så de jeg fikk med kortet når jeg kjøpte det er for korte Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 19. november 2015 Rapporter Del Skrevet 19. november 2015 Kokt vann -> Bra for å drepe det meste bakterier/alger, løser lettere opp olje/fett. Dårlig for slanger, og tar litt mer tid. Elendig flow, og gir mindre sjanse å få ut partikler. Varmt vann -> Løser opp fett/olje sånn passe. Midt på treet bakterer/alger. Kan tidvis gjøre visse slanger litt for myke og kanskje få de til å avgi litt stoffer. Mulig å få høy flow koblet rett i krana. Kald vann -> Lettest, billigst, høy flow koblet rett i krana. Forholdsvis få bakterier/alger. God for slanger og pakninger. Løser opp fett/olje dårlig. Personlig holder jeg meg til kaldt vann. Men kan nok bli tatt foe å brukt varmt vann et par ganger. I industrien, så er alt fokuset på å få opp flowen under skylling. Da relativt til tykkelsen på røret/slangen/utstyret og hvor tykk væsken dere bruker er. Dvs. 1 for vanlig vann. Væskehastigheten bør oppnå det de kaller turbulent flow. Og bør da gjerne være over 4000 re (reynolds tall). Det er i alle fall teorien om man skal nøye til gangs. Men også det de fleste kaller for en god gjennomspyling holder vel i massevis. Ja, å koke skjiten tror jeg ikke gir så mye igjen. Dårlig vane med å åpne pakkene og legge de med åpne porter opp på radiatorene. Så rister litt med kokende vann i og skyller med kaldt vann. Såklart hadde vært enklere om jeg ikke åpnet alt sammen før jeg begyner å sette det sammen. Men akk nei, jeg klarer ikke å motstå fristelsen Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. november 2015 Rapporter Del Skrevet 19. november 2015 Noen som har en stock kjøler til referanse 780 3GB de ikke trenger lenger? MED SKRUER, DET ER EGENTLIG SKRUENE JEG TRENGER De rundt kjernen er visst litt lenger enn alle de andre så de jeg fikk med kortet når jeg kjøpte det er for korte Enklere hvis du har noen detaljerte bilder av hva du trenger. Har en god del skruer fra skjermkort liggende .. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 19. november 2015 Rapporter Del Skrevet 19. november 2015 Hovedsaklig de med en fjær på, husker ikke om jeg hadde nok skruer til alle de andre hullen også Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. november 2015 Rapporter Del Skrevet 19. november 2015 (endret) Har en del av dem fra EVGA 780 Classified. Tipper disse funker fint selv om ikke dette er en kjøler med ref-design. Jeg kan måle lengde og tykkelse på skruene hvis du vil. Har fjær ja .. Kan sende deg 4 av disse hvis du vil prøve. PM postadr så kan jeg fikse det i dag. Endret 19. november 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 19. november 2015 Rapporter Del Skrevet 19. november 2015 (endret) Jeg skyldte igjennom pumpa og radiatoren med vanlig kaldt vann. Er det ok å Gjøre? Bare for å skylle? Endret 19. november 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. november 2015 Rapporter Del Skrevet 19. november 2015 (endret) Jeg hadde nok skyllet med varmt vann også fordi kaldt vann fjerner ikke olje 100 %, det er det kun varmt vann som kan greie. Jeg skyllet og ristet 360 radiatoren 4 eller 5 ganger før den var det jeg vil kalle ren. En av gangene med varmt vann. Endret 19. november 2015 av Chavalito Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 19. november 2015 Rapporter Del Skrevet 19. november 2015 (endret) Jeg gjorde det 8-9 ganger (totalt ) med radden. Ville bare bli kvitt mesteparten av rødfargen som jeg gjorde ^^ Endret 19. november 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. november 2015 Rapporter Del Skrevet 19. november 2015 Det burde holde hvis du i tillegg brukte varmt vann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå