Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var alt fikset, det var en liten bit som lå mellom gummipakningen og blokken. Så ut som det var fra gjengene på nippelen. Stor mulig at det skyldes produksjon. Men dette skulle jeg ha sjekket før jeg monterte nippelen.

 

Jeg får holde et liter øye med svampen, just in case.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Det eneste du måtte trenge i tillegg til denne er en gjengekonverter hvis du skal skru den inn i en blokk/pumpe o.l.

Skal du ha den på en slange trenger du ingenting ekstra så lenge du har nipler.

 

https://www.techbay.no/product.html/bitspower-gjengekonverter-1/4bsp-matt-black?category_id=98

Edit jeg bruker en slik

https://www.techbay.no/product.html/bitspower-bp-mbwp-c28?category_id=98

Da kan man få den orienteringen man vil, slik at ikke dreneringspluggen peker til siden eller oppover :p

 

Så skrur du en nippel i andre enden og legger slange fra her. Ganske mange muligheter her, da dreneringen har 3 løp. For å drenere væsken skrur du av "hetten" og lar det renne ...

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker! +1 ^|^

 

Holder det med 2 stk nippler?

 

Får satse på at 0.9l vann vil holde ^^

 

Også, trenger man virkelig å bytte slangene? Har rundt en meter, så nok til å bytte nesten alt. Væsken vil bli byttet. Skyldtes hele systemet med noe klar væske også, så skal ikke være noe gammalt igjen. ^^

Skulle du bytte farge på væsken? Rød kjølevæske har generelt en tendens til å sitte igjen i blokker, radiatorer og slanger i litt større grad enn andre farger, så det kan være du vil merke litt av det etter en liten stund når du har fyllt loopen med en ny farge. Det avhenger veldig av hvor lenge du har hatt den røde væsken, så det er ikke sikkert du vil se noe til det, men det er greit å være klar over det i hvert fall.

 

Så lenge slangene er fine og i god stand ville jeg bare fyllt systemet med de slangene du har brukt til nå, vente en stund og se om det sitter igjen noe rødt eller ikke. Hvis det faktisk gjør det kan du prøve å bytte slangene da. På denne måten har du fått renset systemet enda litt mer for den røde fargen som var der tidligere. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver å nå 4.6Ghz, men var ikke stabil på Vcore 1.3V. Lest flere steder at en bør unngå Vcore høyere enn 1.3V på haswell-e. Hvordan stiller dere dere til det? Går det greit så lenge temperaturene holder seg ok, eller er spenningen i seg det som blir "farlig" i dette sjiktet?

 

Vccin har jeg på 1.9V, litt usikker på hvor mye den kan økes? For den kan vel også bidra til ustabilitet når jeg prøver meg på 4.6Ghz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...