Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har funnet ut for lengst at viftekontroller er et must uansett. Da får man det akkurat som man vil. Finjustere turtallet slik at man blir fornøyd med ytelse/støy. Samme turtall kan ikkje brukes på radiator og vanlige vifteplasser i grill forran og bak. Her er det forskjellig støy som lages. 

Lenke til kommentar

Hva er de beste viftene for airflow på 140mm og 120mm som er pwm?

Det spørs vel på hvordan du definerer "beste". Hvis du bare er ute etter ytelse (hvor mye luft som flyttes) så er vel delta-viftene fort veien å gå, men om du f.eks. mener best ytelse per støy er det mange andre som gjør det bedre.

Personlig er jeg fan av (no pun intended) Corsair sine AF-vifter. De finnes i både 120mm og 140mm, og som quiet- og performance-edition. Jeg kjøpte akkurat 3 stk AF140 quiet edition selv - de flytter greit med luft og er behagelig stillegående.

 

Edit: De kommer vel ikke med PWM når jeg tenker meg om. Jeg bruker manuell viftekontroller ...

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Dårlig spørsmål av meg ser jeg  :p

 

Mente best ytelse i forhold til støy og er ganske så rolige (ikke 2000rpm)

Har sett på Corsair Af140, men de har ikke pwm :/

Jeg har hørt mye bra om 'be quiet!' sine vifter, og for eksempel denne har PWM og skal være veldig stillegående. Ellers er jo Noctua stort sett et sikkert kjøp så lenge du er enig i fargen (om det har noe å si for deg).

Lenke til kommentar

 

Hva er de beste viftene for airflow på 140mm og 120mm som er pwm?

Det spørs vel på hvordan du definerer "beste". Hvis du bare er ute etter ytelse (hvor mye luft som flyttes) så er vel delta-viftene fort veien å gå, men om du f.eks. mener best ytelse per støy er det mange andre som gjør det bedre.

Personlig er jeg fan av (no pun intended) Corsair sine AF-vifter. De finnes i både 120mm og 140mm, og som quiet- og performance-edition. Jeg kjøpte akkurat 3 stk AF140 quiet edition selv - de flytter greit med luft og er behagelig stillegående.

 

Edit: De kommer vel ikke med PWM når jeg tenker meg om. Jeg bruker manuell viftekontroller ...

 

Det er vel bare SP og ikke AF som kommer med PWM. JEg har 2stk pwm av de... Quiet edition. 

Kommer vel til å trenge 1 eller 2 stk 140mm vifter når jeg får det nye kabinettet... Helsike så treige LD cooling er. 

Lenke til kommentar

 

 

Hva er de beste viftene for airflow på 140mm og 120mm som er pwm?

Det spørs vel på hvordan du definerer "beste". Hvis du bare er ute etter ytelse (hvor mye luft som flyttes) så er vel delta-viftene fort veien å gå, men om du f.eks. mener best ytelse per støy er det mange andre som gjør det bedre.

Personlig er jeg fan av (no pun intended) Corsair sine AF-vifter. De finnes i både 120mm og 140mm, og som quiet- og performance-edition. Jeg kjøpte akkurat 3 stk AF140 quiet edition selv - de flytter greit med luft og er behagelig stillegående.

 

Edit: De kommer vel ikke med PWM når jeg tenker meg om. Jeg bruker manuell viftekontroller ...

 

Det er vel bare SP og ikke AF som kommer med PWM. JEg har 2stk pwm av de... Quiet edition. 

Kommer vel til å trenge 1 eller 2 stk 140mm vifter når jeg får det nye kabinettet... Helsike så treige LD cooling er. 

 

 

Blir det V8 vanlig eller reverse? :D

Lenke til kommentar

Pakken fra techbay kom fort, så har allerede fått på plass thermal grizzly kryonaut! Likte godt at det fulgte med eget applikatorhode til fordeling.

Synes fremdeles CPU blir altfor varm... Hjalp 3-4 grader med ny kjølepasta, men skulle gjerne hatt tempen ytterligere 10 grader ned. Kjedelig å stanse en overklokk på 1.19-1.20V pga temperatur!

Burde jeg nedjustere evt. PLL/VCCIN voltage? Er det en innstilling som jeg har latt stå på auto (nå står alt på auto utenom Vcore) som kan føre til uheldige spennings "spikes" som gir meg høy temperatur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...