Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Haha, nei var aldri ment på død og liv at jeg vil bytte. Men det finnes jo vifter som er laget for å gå mer stille, og har man en pc til over 20 lapper, så er det vel ikke så ille og bruke noen hundrelapper på nye vifter.

 

Kabinettet mitt har heller ikke noe bay i front til plassering av manuell viftekontroll.

Bytte vifter blir fort noen tusen kr om man har nok vifteplasser :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Noen som har sett noe slikt som denne noe sted i Norge? Jeg har lett rundt, men kan ikke finne dem noe sted. CaseLabs leverer til Norge, men det er så kjedelig å betale under 150,- for produktet og nærmere 400,- for frakt.

3D printer!  :w00t:

 

Hehe, det hadde vært topp så klart, men ikke direkte billigere. ;)

 

tegner du så printer jeg mot billig penge ;)

Lenke til kommentar

Tenkte å prøve noctua sine 140 mm, 2000rpm pwm vifter, så får vi se. Tror de skal være ok.

 

 

Ikke umulig at Noctua sine vifter er bedre. Lurer på å bytte til Noctua 120 mm PWM vifter, synes EK-Vardar viftene støyer mer en Noctua sine vifter. Jeg har 4 stk 120 mm NF-F12 PWM liggende et eller annet sted. Får rote dem fram og sjekke støyen sammenlignet med EK-Vardar.

Lenke til kommentar

 

Skulle hatt en 140mm-vifte med bra statisk trykk. Neste radiator blir en 140mm i baken på kabinettet. Innser det er vanskeligere å finne gode 140 enn 120mm-vifter... Noen som har erfaring med denne? Kan godt være PWM-styrt, da jeg allerede har en Akasa Viper på en 120mm-radiator og tenkte å samkjøre dem.

Hva med Ek Vardar 140mm?

 

 

Den finnes vel kun i 1150rpm og har kun statisk trykk på 1.08. Eller finnes det andre varianter?

 

Noctua sin industriserie virker jo interessant. Liker at jeg kan ha den helt stille når den ikke trengs, og muligheter for skikkelig trykk ved f.eks benchmarks etc.

Lenke til kommentar

 

 

Tenkte å prøve noctua sine 140 mm, 2000rpm pwm vifter, så får vi se. Tror de skal være ok.

 

Ikke umulig at Noctua sine vifter er bedre. Lurer på å bytte til Noctua 120 mm PWM vifter, synes EK-Vardar viftene støyer mer en Noctua sine vifter. Jeg har 4 stk 120 mm NF-F12 PWM liggende et eller annet sted. Får rote dem fram og sjekke støyen sammenlignet med EK-Vardar.

Prøvde ei vifte her i går og mener den bråker litt vel mye på minimum pwm signal (35-40%). En høyfrekvent tikke-summelyd. Veldig ulikt den lave traktorlyde til 120 mm utgaven. Mulig den ikke liker så lav rotasjon. Lyden et merkbart bedre ved høyere rotasjon men da er også støynivået (db) høyere. Er litt usikker enda, får teste litt etter vifta er skikkelig montert.
Lenke til kommentar

Ja forstår at det er greit med metall :) har du sjekket ebay? :)

Fant ikke noe der heller, dessverre. Får se om jeg skal ha noe mer fra CaseLabs etter hvert, så klarer jeg kanskje å rettferdiggjøre transportprisen. ;)

 

Edit: Så akkurat at de har sånn store-kvantum-i-container-style-sendingsmåte også! Det halverte totalprisen, så da var det plutselig helt innafor likevel.

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

DUMT SPØRSMÅL KOMMERHER!:

har en 80mm 3pin vifte.. skal koble den på 12v kan jeg bare bruke svart å rød? er ei 12v vife.. trenger jo ikke den gule ledninga?

 

Jeg burde kanskje latt være å svare, men jeg lurer på om det ikke er den gule som forer 12v ? Altså gul og svart du skal bruke?

 

Svart og Rød ja! Takk Andrull!

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

 

DUMT SPØRSMÅL KOMMERHER!:

har en 80mm 3pin vifte.. skal koble den på 12v kan jeg bare bruke svart å rød? er ei 12v vife.. trenger jo ikke den gule ledninga?

 

Jeg burde kanskje latt være å svare, men jeg lurer på om det ikke er den gule som forer 12v ? Altså gul og svart du skal bruke? (Ikke logisk i mitt hode heller).

 

 

Stemmer det. Gul er 12V, rød er 5V.

Lenke til kommentar

 

 

Skulle hatt en 140mm-vifte med bra statisk trykk. Neste radiator blir en 140mm i baken på kabinettet. Innser det er vanskeligere å finne gode 140 enn 120mm-vifter... Noen som har erfaring med denne? Kan godt være PWM-styrt, da jeg allerede har en Akasa Viper på en 120mm-radiator og tenkte å samkjøre dem.

Hva med Ek Vardar 140mm?

 

 

Den finnes vel kun i 1150rpm og har kun statisk trykk på 1.08. Eller finnes det andre varianter?

 

Noctua sin industriserie virker jo interessant. Liker at jeg kan ha den helt stille når den ikke trengs, og muligheter for skikkelig trykk ved f.eks benchmarks etc.

 

F2 og F3 modell kommer neste uke :) 

 

 

 

Improved and silent thumb.gif Vardar 140 mm fans will arrive back on stock early next week. Currently only F2 and F3 models. F4 is still being reworked, we are not happy with it yet doh.gif

http://www.overclock.net/t/1566468/ek-predator-product-news-discussion-thread/1940#post_24570436

Lenke til kommentar

 

 

 

 

DUMT SPØRSMÅL KOMMERHER!:

har en 80mm 3pin vifte.. skal koble den på 12v kan jeg bare bruke svart å rød? er ei 12v vife.. trenger jo ikke den gule ledninga?

Jeg burde kanskje latt være å svare, men jeg lurer på om det ikke er den gule som forer 12v ? Altså gul og svart du skal bruke? (Ikke logisk i mitt hode heller).

Stemmer det. Gul er 12V, rød er 5V.
Nei det er feil om du svarer på viftekoblingen. Det du snakker om strømkabler til PCen, og det er jo greit å få frem. :)

 

3-pin kabel til vifte har

rød = Positiv pol

Svart = jord

Gul = turtall (og helt unødvendig)

 

Strømkabler:

Svart = jord

Gul = 12V

Rød = 5v

Oransje = 3,3V

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...