Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Hmm, usikker på om jeg skal gå for Asrock Xtreme6 eller Asus X99-E. Hvis det er litt bedre ytelse med OC-socket frister egentlig det mer enn bedre funksjonalitet/tilleggsfunksjoner som USB 3.1 og M2 osv. Får se litt mer på det i kveld. Har en eksamen snart, så PC-hobby må ikke ta for mye tid :p

 

Ingen bakplate-montering på 2011? Har en EK supremacy evo og jeg har forstått det rett at jeg kun skal skru egne 2011-tommelskruer rett i CPU-brakken på forsiden av hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, usikker på om jeg skal gå for Asrock Xtreme6 eller Asus X99-E. Hvis det er litt bedre ytelse med OC-socket frister egentlig det mer enn bedre funksjonalitet/tilleggsfunksjoner som USB 3.1 og M2 osv. Får se litt mer på det i kveld. Har en eksamen snart, så PC-hobby må ikke ta for mye tid :p

 

Ingen bakplate-montering på 2011? Har en EK supremacy evo og jeg har forstått det rett at jeg kun skal skru egne 2011-tommelskruer rett i CPU-brakken på forsiden av hovedkortet?

 

Bakplate er integrert på 2011, så ja bare å skru rett i. 

Lenke til kommentar

Hmm, usikker på om jeg skal gå for Asrock Xtreme6 eller Asus X99-E. Hvis det er litt bedre ytelse med OC-socket frister egentlig det mer enn bedre funksjonalitet/tilleggsfunksjoner som USB 3.1 og M2 osv. Får se litt mer på det i kveld. Har en eksamen snart, så PC-hobby må ikke ta for mye tid :p

 

Ingen bakplate-montering på 2011? Har en EK supremacy evo og jeg har forstått det rett at jeg kun skal skru egne 2011-tommelskruer rett i CPU-brakken på forsiden av hovedkortet?

OC-socket hjelper egentlig bare på OC av cache, som ikke har mye å si for spilling.

Lenke til kommentar
 

 

Hmm, usikker på om jeg skal gå for Asrock Xtreme6 eller Asus X99-E. Hvis det er litt bedre ytelse med OC-socket frister egentlig det mer enn bedre funksjonalitet/tilleggsfunksjoner som USB 3.1 og M2 osv. Får se litt mer på det i kveld. Har en eksamen snart, så PC-hobby må ikke ta for mye tid  :p

 

Ingen bakplate-montering på 2011? Har en EK supremacy evo og jeg har forstått det rett at jeg kun skal skru egne 2011-tommelskruer rett i CPU-brakken på forsiden av hovedkortet?

 

Bakplate er integrert på 2011, så ja bare å skru rett i. 

 

Så praktisk

 

Du nevnte forresten en av fordelen med asrock var M.2, men det har vel Asus X99-A? 1 x M.2 x4-hastighet? 

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

 

Hmm, usikker på om jeg skal gå for Asrock Xtreme6 eller Asus X99-E. Hvis det er litt bedre ytelse med OC-socket frister egentlig det mer enn bedre funksjonalitet/tilleggsfunksjoner som USB 3.1 og M2 osv. Får se litt mer på det i kveld. Har en eksamen snart, så PC-hobby må ikke ta for mye tid :p

 

Ingen bakplate-montering på 2011? Har en EK supremacy evo og jeg har forstått det rett at jeg kun skal skru egne 2011-tommelskruer rett i CPU-brakken på forsiden av hovedkortet?

OC-socket hjelper egentlig bare på OC av cache, som ikke har mye å si for spilling.

 

og minneoverklokk. Skulle ikkje forundre meg om det var lettere å få høyere hastighet på cpu også. Men hvorfor lure når OC socket faktisk er bedre? Drit i asrock og x99. På 1150 er asrock konge..

Lenke til kommentar

Bakplate er integrert på 2011, så ja bare å skru rett i.

Så praktisk

 

Du nevnte forresten en av fordelen med asrock var M.2, men det har vel Asus X99-A? 1 x M.2 x4-hastighet?

 

Jepp, har vel det, så der falt bort det argumentet. 

 

 

 

Nei, dette stemmer ikke, da får du isåfall dokumentere. 

 

http://www.ocaholic.ch/modules/smartsection/item.php?page=0&itemid=1425

 

ASRock yter bedre i dette prissegmentet.

Endret av Hårek
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Missforstår du konseptet? Her er det et budsjett, ikke snakk om hvilket hovedkort av alle som yter best.

 

Uansett så gikk MSI med førsteplass totalt sett forrige uke.

http://oc-esports.io/#!/round/pro_oc_2015r2/2262/gpupi_for_cpu_-_1b

Er asus-a så jækla dyrt om man plutselig får 5%+ ytelse ved overklokking enn et billigere kort? Endret av Hårek
Fjerner sitatpyramide
Lenke til kommentar

Når ytet Asus-A bra? At et Asus-hovedkort har OC-socket betyr ikke at det yter tilsvarende som vesentlig dyrere Asus-hovedkort som også er utstyrt med samme patent. Nå er det slik at Rampage Extreme koster 5000 kroner, kontra Extreme 6 som koster 2600 kroner, og RE yter 4% bedre for 2400 kroner mer. Altså nesten 50% dyrere, men 4% bedre ytelse. 

 

Jeg ser ikke akkurat for meg at denne forumbrukeren skal stå å helle LN2 i potten sin 24/7. 

 

Worth. 

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar

 

Når ytet Asus-A bra? At et Asus-hovedkort har OC-socket betyr ikke at det yter tilsvarende som vesentlig dyrere Asus-hovedkort som også er utstyrt med samme patent. Nå er det slik at Rampage Extreme koster 5000 kroner, kontra Extreme 6 som koster 2600 kroner, og RE yter 4% bedre for 2400 kroner mer. Altså nesten 50% dyrere, men 4% bedre ytelse.

 

Jeg ser ikke akkurat for meg at denne forumbrukeren skal stå å helle LN2 i potten sin 24/7.

 

Worth.

Jeg har ikkje linket til ln2 resultater, det gjorde du :)

 

Hvor mye koster asus a i forhold til extreme 6?

Kunne nesten tro du hadde asrock x99 :p

 

 

Asus-A koster det samme som Extreme 6, og tilbyr 2% dårligere ytelse og mangel på 2x NIC og hovedkort med Wolfson-lydkrets. 

 

http://www.ocaholic.ch/modules/smartsection/item.php?page=0&itemid=1425

 

Jeg har linket til både luft og LN2-resultater der Asus-A kommer dårligere ut enn tilsvarende hovedkort fra andre aktører til eksakt samme pris med mer funksjonalitet. 

 

Jeg har RE jeg, og er ikke sponset av ASRock, men rett skal være rett. 

 

Asus leder dessverre ikke lengre på verken LN2 fronten heller forøvrig. Asus har tapt seg. 

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar

Ganske bra, men det tilbyr deg ikke noe mer, tvert om egentlig. Asus-A og Extreme 6 har mer å by for, for en billigere penge. Men igjen, foretrekker man det estetiske ved Gaming 7, så gjør man ikke noe dårlig valg. 

 

Takk for hjelpen. Tror alikevel jeg går for Asus. Jeg ser at Asrock yter bedre i noen ytelsestester, men jeg liker designet bedre på asus og har god erfaring med asus-hovedkort fra før. 

 

EDIT! For en herlig følelse! Retur registrert hos komplett, og ny bestilling er lagt inn! Kjenner umiddelbart at dette var riktig. Hadde den ulmende følelsen av kommende misnøye da jeg bestile 4690k :p

Gleder meg virkelig til å få min første "entusiast-prossessor", tidligere kun hatt i5. Blir spennende om jeg får overklokket denne 5820k noe særlig :)

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

da fikk jeg de siste ledningene ifra ebay og vannkjølinga er ferdig! :D må gjøre noe med relet til lysene i dataen fordi jeg fikk ødelagt det litt men det er en kveld med loddebolten det :)

 

koblet også pumpen til PWM og da komer det mange bobler ut :) men er det noen greie youtube vidioer elle noen som kunne hjulpet meg med å sette opp aquacomputeren min? tenker da at viftene skal gå raskere når vannet blir så så varmt og så stille som mulig når jeg ikke bruker pc-en :) 

 

vet ikke hvor varmt vannet må være før viftene må gå 100% og hvor kaldt det kan være for at viftene kan gå 5%?

 

og et siste dumt spørmål.. når jeg ikke bruker pc-en (si når jeg sover) kan viftene være av da? eller hvor sakte kan de gå når jeg ikke bruker den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...