Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Bruk fan 4. Ta strømmen fra der det passer best, og bruk 4-pinskontakten med rpm og pwm-signal på fan 4.

 

Aquabus-portene er kun til aquacomputer-utstyr, "alt mulig" av utstyr derfra kommer med aquabus. Pumper, nivå/trykk/gjennomstrømningsmålere, poweradjust, du kan til og med kjøre en aquacomputer nr.2 som slave over aquabus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følelsen av å ikke være helt fornøyd med nybygget PC er kjip og økonomisk farlig! Synes det var fryktelig surt å betale 3700,- for nytt HK og CPU uten at det var noe ytelsesforskjell. Tror også jeg hadde en nokså OC-vennlig Ivy Bridge (3570k) og har nå fått en genetisk svak Haswell-brikke (4690k)...

Er jo 45 dagers åpent kjøp på komplett, og det blir ikke så fryktelig mye dyrere om jeg oppgraderer til x99 (ca. 2500,- med 5820K). Ville det vært verdt det? Synes det er litt skremmende at min nå "nye PC" allerede bruker 85-95% CPU i f.eks BF4, som jeg spiller en del. Kommer til å bli mye SW Battlefront 3 og BF5 når det kommer, og da er jeg redd denne Haswellen-brikken ikke strekker til. Hva tenker dere? 

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

Følelsen av å ikke være helt fornøyd med nybygget PC er kjip og økonomisk farlig! Synes det var fryktelig surt å betale 3700,- for nytt HK og CPU uten at det var noe ytelsesforskjell. Tror også jeg hadde en nokså OC-vennlig Ivy Bridge (3570k) og har nå fått en genetisk svak Haswell-brikke (4690k)...

 

Er jo 45 dagers åpent kjøp på komplett, og det blir ikke så fryktelig mye dyrere om jeg oppgraderer til x99 (ca. 2500,- med 5820K). Ville det vært verdt det? Synes det er litt skremmende at min nå "nye PC" allerede bruker 85-95% CPU i f.eks BF4, som jeg spiller en del. Kommer til å bli mye SW Battlefront 3 og BF5 når det kommer, og da er jeg redd denne Haswellen-brikken ikke strekker til. Hva tenker dere? 

se mitt siste innlegg her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1691161&page=4

Lenke til kommentar

Ja, du sier noe der. Skulle aller helst ønsket at forrige plattform ikke tok kvelden, men sånn ble det nå.

 

Kjenner det ganger i bakhodet at jeg nå har brukt nesten 4000,- for et oppsett som egentlig er identisk i ytelse med mitt 3 år gamle sett. 

For ~50% høyere pris får du ~50% mer ytelse, så teknisk sett taper du jo ikke penger på å levere det inn på angrefrist å bestille nytt. Dersom det skulle ha noe å si =)

Lenke til kommentar

Ja, du sier noe der. Skulle aller helst ønsket at forrige plattform ikke tok kvelden, men sånn ble det nå.

 

Kjenner det ganger i bakhodet at jeg nå har brukt nesten 4000,- for et oppsett som egentlig er identisk i ytelse med mitt 3 år gamle sett.

Slik blir det når du ikkje forhører deg på forumet først :p

 

Da hadde det blitt x99 og 5820k med en gang. Buy cheap, buy twice ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, du sier noe der. Skulle aller helst ønsket at forrige plattform ikke tok kvelden, men sånn ble det nå.

 

Kjenner det ganger i bakhodet at jeg nå har brukt nesten 4000,- for et oppsett som egentlig er identisk i ytelse med mitt 3 år gamle sett.

Slik blir det når du ikkje forhører deg på forumet først :p

 

Da hadde det blitt x99 og 5820k med en gang. Buy cheap, buy twice ;)

 

Ja, hørte litt innom forumet og kom egentlig fram til Haswell. Det var vel egentlig ikke noen stor overraskelse at ytelsen var skuffende, men trodde ikke jeg skulle tenke så mye på det :p

 

Så følgende handlekurv er ålreit? X99-sett

Lenke til kommentar

Følelsen av å ikke være helt fornøyd med nybygget PC er kjip og økonomisk farlig! Synes det var fryktelig surt å betale 3700,- for nytt HK og CPU uten at det var noe ytelsesforskjell. Tror også jeg hadde en nokså OC-vennlig Ivy Bridge (3570k) og har nå fått en genetisk svak Haswell-brikke (4690k)...

 

Er jo 45 dagers åpent kjøp på komplett, og det blir ikke så fryktelig mye dyrere om jeg oppgraderer til x99 (ca. 2500,- med 5820K). Ville det vært verdt det? Synes det er litt skremmende at min nå "nye PC" allerede bruker 85-95% CPU i f.eks BF4, som jeg spiller en del. Kommer til å bli mye SW Battlefront 3 og BF5 når det kommer, og da er jeg redd denne Haswellen-brikken ikke strekker til. Hva tenker dere? 

Middels? Mitt 3570K trenger 1.31V for å klare 4.5... Hvor trygt er det å kjøre med 1.4 på kjernen der? :p 

Lenke til kommentar

Så følgende handlekurv er ålreit? X99-sett

 

Hadde heller kjøpt ASRock Extreme 6. Ok, du har ikke støtte for 4 kort eller SATA-express, men er fortsatt overlegent. 

 

Er bare mer ytelse for pengene, og BIOS har funksjonalitet som du ikke får i entry-kortene til X99. USB 3.1, 2x NIC, M.2, eSATA og kurant kjøling. 

 

Asus har i favør SATA-express. 

 

http://www.tweaktown.com/reviews/7191/asrock-x99-extreme6-3-1-intel-motherboard-review/index.html

 

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Hovedkort/Socket-2011-3/ASRock/ASRock-X99-Extreme6-Socket-2011-3-ATX-X99-8xDDR4-SLI-3xPCI-E-M2-x4130258-p0000090181

Endret av Hårek
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...