Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehehe! kjøpte en brukt komplett pc på finn.. tengte ikke engang at det var så dårlig plass i dokka. ser på bilde at det var tatt før jeg byttet kablen som går fra skjermkortet til hovedkortet.. den ligger nå over og ikker unger pga den begynte å smelte..

 

men hadde 1 problem på slutten av lanet og det var at skjermen ble plutselig svart også kom bilde igjen.. tror og håper det var fordi jeg hadde en dårlig skjermkabel.

Lenke til kommentar

var litt gøy dette :) koblet til pc-en nå og alt funker! :D har ikke fått til aquacomputeren enda så kjøre ikke pumpen på PWM.. den er altså bare koblet til strøm og ikke PWM.. 

men tror alldri jeg har sett dataen min så kald! bruker mest ikke noe av CPU og GPU nå da..

men temp på CPU er 15-18 grader og GPU på 7-9 grader :D

Lenke til kommentar

Har du PCen stående i et kjøleskap eller lignende? Husk at det er fysisk umulig at komponentene dine har lavere temperatur enn romtemperatur, så da ville jeg forsikret meg at du bruker et program som fungerer/at sensorene dine fungerer :) Bruker selv realtemp til CPU, synes det fungerer bra. Evt HWinfo. 

Endret av Martin H
Lenke til kommentar
 

dataen er jo just skrud på og har kun opp skype, chrome, og noen små programmer..

 

bruker msi afterburner til gpu temp og MSI command center..

meeene ser nå at GPU ligger på 24-26 grader   :innocent:

 

Det tar litt tid før alt er varmet opp og i balanse. Temperaturene vil nok øke litt.

Jeg har to 780 Classified og en 5960X på loopen, med OC på alt selvsagt. Dette er satt opp uten noe form for throttle, så jeg har samme freq hele tiden på alt. Viftene er også låst på rundt 6v så ingen dynamiske verdier der heller. Maskinen er på 24/7. 

Temperaturen i rommet er nå på 26°C (ambient) og temperaturen over HK er 35°C (HK ambient).

 

GPU temp er 41°C og CPU Package (som normalt er den høyeste verdien man kan avlese fra en CPU og må ikke sammenlignes med "CPU Temp") er 55°C. Kan kanskje oppfattes som høy temp med god vannkjøling, men fordelen her er jo at temperaturen knapt øker under spilling (den øker selvsagt under syntetiske tester) og i tillegg endrer ikke lydbildet seg noe som helst. Alt er helt stabilt, selv om jeg bare ser på youtube eller om jeg spiller.

 

Dette jeg mener er den beste fordelen med vannkjøling: Overdimmensjoner kjølingen og reduser så støyen til temperaturene begynner å bli høyere igjen.

Lenke til kommentar

 

 

dataen er jo just skrud på og har kun opp skype, chrome, og noen små programmer..

 

bruker msi afterburner til gpu temp og MSI command center..

meeene ser nå at GPU ligger på 24-26 grader   :innocent:

 

Det tar litt tid før alt er varmet opp og i balanse. Temperaturene vil nok øke litt.

Jeg har to 780 Classified og en 5960X på loopen, med OC på alt selvsagt. Dette er satt opp uten noe form for throttle, så jeg har samme freq hele tiden på alt. Viftene er også låst på rundt 6v så ingen dynamiske verdier der heller. Maskinen er på 24/7. 

Temperaturen i rommet er nå på 26°C (ambient) og temperaturen over HK er 35°C (HK ambient).

 

GPU temp er 41°C og CPU Package (som normalt er den høyeste verdien man kan avlese fra en CPU og må ikke sammenlignes med "CPU Temp") er 55°C. Kan kanskje oppfattes som høy temp med god vannkjøling, men fordelen her er jo at temperaturen knapt øker under spilling (den øker selvsagt under syntetiske tester) og i tillegg endrer ikke lydbildet seg noe som helst. Alt er helt stabilt, selv om jeg bare ser på youtube eller om jeg spiller.

 

Dette jeg mener er den beste fordelen med vannkjøling: Overdimmensjoner kjølingen og reduser så støyen til temperaturene begynner å bli høyere igjen.

 

jepp renger nok med at tempen går opp litt ja.. men bygde ikke vannkjøling for å få en iskald pc da.. er jo mere fordi det ser skam bra ut og er en hobby :) vurdere allerede å sette inn et til MIS 970 skjermkort :p men det var de pengene ja..

 

 

 

 

Jeg ville ha byttet kabinett, ikke bare ser det du har grusomt ut men temperaturmessig er det helt ubrukelig :p

hvilken karbinett snakker du om nå?

 

Han mener nok dukka :p

 

håpte ikke han mente noen av mine :p men kan ver enig med at temperaturmessing så er det hel ubrukelig men det ser skam bra ut og ingen andre ha likt kabinett som deg når du går på lan! :D

Lenke til kommentar

Hvis ikke den har en egen tilkobling til pumpe, er det bare å bruke fan 4. Det går helt fint :)

er akuratt det jeg lurte på..

for er noe som heter "aquabus lov speed/high speed" og der står det aqua compuer D% pump moter with aquabus interface.. og det er også 4 pin.. men pumpen min ha 2 ledninger til størm også 2 ledninger som går inn på en 4pin kontakt (regner med det er til styringen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...