Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har drevet å vugget på det en stund nå å kommer litt og litt luft ut så skal bare holde på i helga så er det kansje tomt for luft etterpå ;) neida.. men da vugger jeg litt til også står det bare på i natt å ser om det lekker.. så blir det vel å sjekke om dataen startet i morra :)

Lenke til kommentar

Jepp det er bare å bruke den. Luften kan ta dagesvis før den er ute, faktisk uker før den er helt vekk. Så hvis det ser greit ut etter et par timer med tetthetstest ville jeg bare begynt å bruke den. Men kjør det så safe som du føler du må. Første gangen jeg bygde loop testet jeg mange timer, nå tester jeg kanskje 5 minutt så kobler jeg strøm på komponentene :p

Lenke til kommentar

okay :) fikk ut en del luft når jeg vippet det godt fremover.. tror ikke jeg tar andre veid siden da bli pumpen på toppen av res.. må se om jeg tør å bruke den ikveld eller ikke.. har ennå ikke fått kablene jeg trenger til å koble til alle 5 viftene til viftekontrollen så kan bruke max 3 nå...  det burde jo være nok til min cpu og gpu..  

Lenke til kommentar

ja vet hvordan jeg kan gjøre det når pc-en er på.. men har jo bare jumpet en PSU så hovedkortet er ikke på..

 

har kjøpt viftekontroll som skal styre vifte og pumpe men da må jeg jo ha pc-en på..

Ser du har PWM vifte så da bruker man som regel styringen på hovedkortet og tar strøm rett inn på pumpen fra PSU.

Var hvertfall dette jeg ble anbefalt, selv om jeg har nok ledige kanaler og mer enn god nok effekt på viftestyringen.

Lenke til kommentar

kremt: det blir helt feil når man har en aquaero (eller tilsvarende avansert nok viftekontroller med pwm.) Helst skal man ha den i kontrolleren, og la kontrolleren kutte strømmen tvert, om pumpen svikter, med noe sånt: http://www.techbay.no/product.html/aquacomputer-aquaero-power-connect---24-pin-atx

 

iam99pk: jeg bruker å koble opp aquaeroen min til en bærbar ved fylling og lekasjesjekk - men jeg vet ikke om jeg ville gjort det med en vanlig og "enkel" loop. Har et par plasser i loopen min der det eneste som fungerer er å gå opp og ned i turtall... mange ganger. Når aquaeroen er av kjører jo pumpen på 100% - bare ved å skru strømforsyningen av og på litt, så får du gjort mye med luftboblene dine.

Lenke til kommentar

har aquacomputer 5LT og den har PWM og 3 pins kontakter.. kobler alle 5 viftene til 3pins og pumpen til PWM.. og en temp sesnor til vannet.. 

tror jeg har fått ut de meste viftene og ser ikke at det lekker.. kan vel styre pumpen litt opp og ned når jeg bruker pc-en for å få ut de siste boblene?

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, sikkert helt feil plass å spør men tror de fleste her kan gi meg et godt svar :) skal bygge en ny data (en brukt data ifra finn.no) I et litt spesielt karbinett... og lurte på kjølig I det. .. tengte å ha en vifte I toppen men må vel ha noe I bunne som blåser ut? Noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det? Vil helst bare ha en vifte I toppen..

attachicon.gifFJCAD65GOHMAZD8.MEDIUM.jpg

Forbanna fi*** prosjekt! Noen ide til hvordan I h******* jeg kan lime isammen dokka mi? Er plas og he prøvd med svart tec7 og d funka svært dårlig...
 
Hvordan gikk det med dama? ;)
Lenke til kommentar

 

Kjapt spørsmål, sikkert helt feil plass å spør men tror de fleste her kan gi meg et godt svar :) skal bygge en ny data (en brukt data ifra finn.no) I et litt spesielt karbinett... og lurte på kjølig I det. .. tengte å ha en vifte I toppen men må vel ha noe I bunne som blåser ut? Noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det? Vil helst bare ha en vifte I toppen..

attachicon.gifFJCAD65GOHMAZD8.MEDIUM.jpg

Forbanna fi*** prosjekt! Noen ide til hvordan I h******* jeg kan lime isammen dokka mi? Er plas og he prøvd med svart tec7 og d funka svært dårlig...
 
Hvordan gikk det med dama? ;)

 

hehe der var jeg litt sina den dagen ja xD men ho he våre med på første lan allerede :D

når jeg kom på lanet og skulle plugge inn internett kablen så løsnet den inni så må få limt den fast igjen også må jeg bytte den ene nippelen (på knappen) fordi den sluttet å funke... 

 

ho bli VELDIG varm på den ene siden (over den ene siden av PSU viften) men ikke så varm at den skrur seg av eller smelter da :) også kjøler den seg veldig fort ned igjen etter du lukker spillet.. 

 

post-311604-0-87990600-1445633878_thumb.jpg

fant ikke bilde ifra lanet nå på dataen... 

Lenke til kommentar

Fått snudd luftflyten slik at du slipper jobbe mot stort sett samtlige fysiske lover?

nei har rett og slett ikke hatt tid til dokka nå.. men nå som 3D printeren funker igjen og vannkjølingen er ferdig så har jeg litt tid til å begynne på dokka :D

har en del ting jeg må gjøre på ho.. blant annet viftene og pusse hele dokka og lakke ho på nytt igjen. meeen hallo jeg har jo helt til påske på meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...