Martin H Skrevet 14. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2015 Nei, ingen spesiell plan egentlig. Ville bare ha det store reservoiret fordi jeg liker hvordan det ser ut. Har kabinett med vindu, så vil ha det stilig innvendig. Drev har jeg ikke montering til i utgangspunktet, de er på bakplaten i define S. Det jeg kunne tenkt meg, er å fjerne reservoiret som er pumpemontert, for jeg hadde ikke tenkt til å ha to tanker, så dette er litt unødvendig. Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 14. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2015 Liker den blå fargen, effektiv loop med minimalt med tubing Generelt med vannkjøling tror jeg det er lurt å unngå at slanger/kabler/rør "krysser" hverandre når du ser inn i kabinettet. Hvis du unngår dette vil det se ryddigere ut. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2015 Liker den blå fargen, effektiv loop med minimalt med tubing Generelt med vannkjøling tror jeg det er lurt å unngå at slanger/kabler/rør "krysser" hverandre når du ser inn i kabinettet. Hvis du unngår dette vil det se ryddigere ut. Eventuelt ha stort nok kabinett. Lite kabinett er det bare kjerringa som vil ha 1 Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 fikk delene igår og tengte jeg skulle vente til helga før jeg begynner (har ikke viftene enda) men jeg klarte ikke å holde med så begynte i går kveld og var mye gøyere enn jeg trodde å holde på med vannkjøling.. har ikke gjort så veldig mye for må få kuttet litt i toppen av kabinettet og lakert den ene radiatoren.. satser på at jeg får gjort det fort slik jeg kan begynne å sette inn delene igjen Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 Synd det er så dyrt å ha vannkjøling som "hobby", får jo bare mulighet til å gjøre store bygg max annenhvert år XD Men når først dagen kommer og du sitter med mange boxer med splitter nytt utstyr er det jævlig morro Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 Nja, Du kan jo ofte beholde nippler, cpu blokk og slikt uansett ^^ Har litt lyst på X99 blokka til Ek, men er nok neppe verdt byttet fra ``vanlig`` 1150/1`` blokka jeg har nå. Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 Det er jo ikke dyrt å drive med vannkjøling sammenlignet med mange andre hobbyer. De fleste komponenter man kjøper i en loop kan brukes i flere flerfoldige år om man tar vare på ting. Dessuten er det også et bruktmarked for den gamle dritten. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 er jo litt ann på hvordan du ser på det.. har 3D printer og ga 3k for den men den må jeg jo kjøpe plast til ofte hvis jeg printer mye.. og det koster jo litt i lengden men er ikke mye penger ut med en gang som på vannkjøling. men med vannkjøling kan du jo bruke delene om og om igjen og du "må" ikke bytte ut noe hele tiden bare fordi det kommer nye deler. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Neste build jeg gjøre skal være med vannkjøling. Har sett utallige med how-to-build på youtube og føler meg klar e: mobilskrvileif Endret 15. oktober 2015 av .AN.XVIII.IV:. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 Neste build jeg gjør skal være med vannkjøling. Har sett utallige med how-to-build på youtube og føler meg er klar 1: Vær forsiktig når du fester vifter til rad 2: Ikke ha PSU vifteåpningen opp mot noe der det kan dryppe vann neddi Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 når jeg skal begynne å montere alt.. (har skrud på vannblocka til skjermkortet og cpu.. men må hva må jeg vaske? og skyller jeg det bare i vann fra vasken eller må jeg varme det oppe først? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 når jeg skal begynne å montere alt.. (har skrud på vannblocka til skjermkortet og cpu.. men må hva må jeg vaske? og skyller jeg det bare i vann fra vasken eller må jeg varme det oppe først? Radiatoren er det ganske viktig å vaske, helst først med varmt vann (innvendig), så med destillert romtemperert vann Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 Neste build jeg gjør skal være med vannkjøling. Har sett utallige med how-to-build på youtube og føler meg er klar 1: Vær forsiktig når du fester vifter til rad 2: Ikke ha PSU vifteåpningen opp mot noe der det kan dryppe vann neddi Kanskje jeg burde snu psu ^^ Har jo vært tett i noen mnd, så tviler på det kommer til å lekke meen Better be safe than sorry. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 (endret) når jeg skal begynne å montere alt.. (har skrud på vannblocka til skjermkortet og cpu.. men må hva må jeg vaske? og skyller jeg det bare i vann fra vasken eller må jeg varme det oppe først? Radiatoren er det ganske viktig å vaske, helst først med varmt vann (innvendig), så med destillert romtemperert vann er det bare radiatorene som trengs å vaskes eller noe mere? res tar jeg å skyller igjennom få ligger noe støv eller noe slikt inni da.. hvor får jeg kjøpt destillert vann? apotek eller matbutikk? biltema? elle må jeg bestille på digtalimpuls eller techbay? tror også jeg har for få 90 graders vinkler og det enne røret blir for kort så må kjøpe noen deler til må vel ha en slik en:http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Nipler/Forlengere-/-Spacere/EK-AF-Extender-12mm-F-F-G1-4-Nickel-G1-4135966-p0000125914 og to slike: http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Nipler/Acrylr%C3%B8r-/-HD-Tubes/EK-HDC-Fitting-12mm-G1-4-Nickel-G1-4129617-p0000088219 for å forlenge hard tube? blir en plass der det ikke er synelig så hvis det er noen andre gode ideer så kom med det (må jo ikke se så fint ut der siden der er en ikke synlig plass..) Endret 15. oktober 2015 av iam99pk Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Skal ikke vifta være retta mot lufthullene i kabinettet uansett da? e: @Christian Endret 15. oktober 2015 av .AN.XVIII.IV:. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 Skal ikke vifta være retta mot lufthullene i kabinettet uansett da? e: @Christian Ikke nødvendigvis, man MÅ jo ikke akkurat. Jeg gjorde det ikke for en eller annen grunn, husker ikke hvorfor. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 Skal ikke vifta være retta mot lufthullene i kabinettet uansett da? e: @Christian Ikke nødvendigvis, man MÅ jo ikke akkurat. Jeg gjorde det ikke for en eller annen grunn, husker ikke hvorfor. Ser litt finere ut i noen kabinetter om vifta er opp Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 Skal ikke vifta være retta mot lufthullene i kabinettet uansett da? e: @Christian Ikke nødvendigvis, man MÅ jo ikke akkurat. Jeg gjorde det ikke for en eller annen grunn, husker ikke hvorfor. Ser litt finere ut i noen kabinetter om vifta er opp er jo ann på hvor du vil ha den varme lufta ifra strømforsyninga? jeg har min nedover men jeg har PSU cover over da så hadde funket dårlig å ha viften opp.. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 Skal ikke vifta være retta mot lufthullene i kabinettet uansett da? e: @Christian Ikke nødvendigvis, man MÅ jo ikke akkurat. Jeg gjorde det ikke for en eller annen grunn, husker ikke hvorfor. Ser litt finere ut i noen kabinetter om vifta er opp er jo ann på hvor du vil ha den varme lufta ifra strømforsyninga? jeg har min nedover men jeg har PSU cover over da så hadde funket dårlig å ha viften opp.. Spiller så å si ingen rolle, da PSUer ikke lager så mye varme at det vil påvirke resten av systemet nevnbart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå