Andrull Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Så lenge du har blokka liggende ned, så er det jo ikke noe problem å skru ut skruene uten å fjerne blokka. 1 Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 (endret) Men hvis bakplaten monteres ved å skru fra vannblokksiden, så må vel blokken fjernes for å eksponere skruehullene? Eller monteres disse bakplatene ved å skru gjennom bakplaten for å feste i kretskortet? EDIT: Fant manualen for 970 windforce 3 nå, regner med at det er samme. Da skjønner jeg, takk skal du ha Endret 7. oktober 2015 av Martin H Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Står ingenting om bakplaten i innstallasjonsmanualen til vannblokka på skjermkortet mitt (EKWB). Har etterbestilt bakplate, men tenkte å innstallere vannblokken først, slik at det er klart. Den originale bakplaten på 980ti G1 må fjernes etter at kjøleren er tatt av. Vet dere om EK sine bakplater kan monteres etter vannblokken er på? Eller må vannblokken fjernes for å montere bakplate? Mulig dette er forskjellig fra skjermkort til skjermkort, men hadde jo vært enkelt om en kunne ettermontere bakplaten. Er det ingen mulighet for å bruke den? Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Jo, jeg tror det kan gå å bruke den originale. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Gigabyte orginal backplate kan ikke brukes sammen med EK blokk. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Gigabyte orginal backplate kan ikke brukes sammen med EK blokk. Kan konfirme dette her, disse to går ikke sammen overhodet. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Gigabyte orginal backplate kan ikke brukes sammen med EK blokk. Kan konfirme dette her, disse to går ikke sammen overhodet. Gigabyte orginal backplate kan ikke brukes sammen med EK blokk. Det var da som *mange stygge ord* Om jeg kan spørre, hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Fordi Gigabyte og EK ikke sammarbeider og dermed er skruefestene på totalt forskjellige plasser. Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Glad jeg har bestilt bakplate. Etter helt håpløs ekspedering fra postnord regner jeg med å ha alle komponentene i hus i morgen. Har egentlig hatt flere dårlige opplevelser med dem. Neste gang betaler jeg heller for posten, enn gratis frakt med postnord. Kanskje jeg bare har vært litt uheldig. Gleder meg til å få opp maskinen nå. Aquacomputer aqualis pro 450 ser flott ut i kabinettet! Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Glad jeg har bestilt bakplate. Etter helt håpløs ekspedering fra postnord regner jeg med å ha alle komponentene i hus i morgen. Har egentlig hatt flere dårlige opplevelser med dem. Neste gang betaler jeg heller for posten, enn gratis frakt med postnord. Kanskje jeg bare har vært litt uheldig. Gleder meg til å få opp maskinen nå. Aquacomputer aqualis pro 450 ser flott ut i kabinettet! Har hatt lite problemer med portnord... har alltdi fått pakkene fort ette de e sendt og komme ssmtidig.. men kan være jeg som er heldig da Legg ut bilde a skjønnheten da! Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Glad jeg har bestilt bakplate. Etter helt håpløs ekspedering fra postnord regner jeg med å ha alle komponentene i hus i morgen. Har egentlig hatt flere dårlige opplevelser med dem. Neste gang betaler jeg heller for posten, enn gratis frakt med postnord. Kanskje jeg bare har vært litt uheldig. Gleder meg til å få opp maskinen nå. Aquacomputer aqualis pro 450 ser flott ut i kabinettet! Postnord... Når det skjer noe feil så er det helt håpløst med dem. Ring kundeservice hvis pakken ikke er på hentestedet. Noter hyllenr pakken skal ligge på. Det hjelper veldig for dem som skal finne pakken din etterpå. Fordi Gigabyte og EK ikke sammarbeider og dermed er skruefestene på totalt forskjellige plasser. Skjønner. Trodde da kortets layout avgjorde dette. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 9. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2015 Hvor lang kan en M3-skrue være før det er fare for at skrua kan punktere radiatoren? Det er snakk om 27.5 mm tykk radiator her. Skal ha push/pull på radiatoren. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 9. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2015 Hvor lang kan en M3-skrue være før det er fare for at skrua kan punktere radiatoren? Det er snakk om 27.5 mm tykk radiator her. Skal ha push/pull på radiatoren. Hvis de går gjennom en 25mm tykk vifte så bør det gå fint med 30mm skruer. Det har jeg brukt uten problemer. Men på tykkere radiatorer. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2015 Veldig rart spørsmål det der. Det er forskjellig fra radiator til radiator hvor mye klaring det er her. Noen radiatorer kan du ikke punktere heller, fordi det er ingen væskeledende rør akkurat der skruen kommer. Tykkelsen på radiatoren er vel også totalt uvesentlig. Hvis du tar skruer som er 2-3 mm lenger enn det du skal gjennom så holder vel det. Så ta noen på 28mm og noen på 30mm så tipper jeg dette blir grei parret med 25mm vifter og 25mm vifter + kabinettvegg. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 9. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2015 Ok skjønner. Men hvordan kan jeg se eller vite at er ingen væskeledende rør der skruene kommer? De m3-skruene som fulgte med radiatoren er 33mm lange, men de nye jeg kjøpte er 38mm lange, altså 5mm lenger enn de originale. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Ville ikke brukt dem uten å legge skiver i mellom, 5mm er en del. Du kan jo anslå/måle dette da: Skru skruen forsiktig (to fingrer..) inn i gjengefestet på radiator helt til du ser eller merker at den går imot. Mål så avstanden fra undersiden av skruehodet og ned til radiator. Hvis dette er mer (eller likt for den saks skyld) enn tykkelsen av viften + kabinettvegg (eller tykkelsen av bare viften for andre siden av rad) så går det ikke. Endret 9. oktober 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2015 Ok skjønner. Men hvordan kan jeg se eller vite at er ingen væskeledende rør der skruene kommer? De m3-skruene som fulgte med radiatoren er 33mm lange, men de nye jeg kjøpte er 38mm lange, altså 5mm lenger enn de originale. Baufil, så kapper du de hvis de er for lange, de kan bli bittelitt tricky å file de til (slik at de entrer) siden de er så små, men en liten nålefil skulle gjøre susen ville jeg tro. Ellers så stikker du på jernvareforhandleren å kjøper noen nye, de har standard m3 gjengestigning. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2015 Man kan klippe tynne maskinbolter med en billig kabeltang. Skru den inn til ønsket lengde der det står M 3 og klem som faen. Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 10. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2015 Tenkte å prøve ut EK pastel denne gangen. Har sterilt vann, det vil gå greit å blande ut en slik miks med sterilt, istedet for destillert vann? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 10. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2015 Tenkte å prøve ut EK pastel denne gangen. Har sterilt vann, det vil gå greit å blande ut en slik miks med sterilt, istedet for destillert vann? Jeg tror mange i denne tråden ser litt mellom fingrene med uttrykket "destillert" vann. Vi vet jo alle hva som egentlig menes. Men for de som ikke har fått det med seg: Det er ikke egentlig bare destillert, så mye som det er "demineralisert". Vi ønsker vann som ikke inneholder mineraler som kan avleires inni loopen, gjøre mikrofinner i vannblokker mindre effektive og innsnevre rør i radiatoren slik at motstanden øker og flow minker. At vannet kalles "sterilt" eller "destillert" sier ingenting om hvorvidt det er mineraler igjen i det. Men det sier noe om hvorvidt der er mikroorganismer som kan danne grunnlag for algedannelse i loopen. Man kan få destillert vann i dag som ikke nødvendigvis er demineralisert. Man ønsker altså et vann som er demineralisert og fritt for mikroorganismer. Det får man kjøpt på de fleste bensinstasjoner i form av "batterivann". Disse bør tilsettes anti alge middel i tillegg. Ellers har man da de spesialiserte ferdigblandede versjonene som ofte diskuteres her. Jeg prøvde en nesespray en gang som bestod av "sterilt" saltvann. Jeg hadde ikke puttet det i loopen min uansett hvor "sterilt" det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå