Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg må sende tilbake mitt x79 hk til Komplett for service. Lurer på hva de skal gjøre hvis ikke de får fiksa det, da det hk er ute av produksjon, og i tillegg så må jeg leve uten PC i mange dager. Lurer på om jeg skal bare drite i det og heller kjøpe meg x99 hk, 5820K og DDR 4 ram... Bør jeg gjøre det?

Lever det inn så får du igjen pengene hvis det er garanti

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

LD V-8... Nederst i kabinettet hvor man kan plassere 480mm radiatorer... Passer en som er 64mm tykk der nede? Inklusive 25mm vifter naturligvis. Eller er det tykkeste 60mm?

2x 480xtx med vifter går bra :)

 

Spørsmålet er vel om dette er unødvendig mye radiatorareal. Ofte slipper man unna med mye mindre enn man tror.

Lenke til kommentar

 

 

 

LD V-8... Nederst i kabinettet hvor man kan plassere 480mm radiatorer... Passer en som er 64mm tykk der nede? Inklusive 25mm vifter naturligvis. Eller er det tykkeste 60mm?

2x 480xtx med vifter går bra :)

Spørsmålet er vel om dette er unødvendig mye radiatorareal. Ofte slipper man unna med mye mindre enn man tror.
Nettopp, akkurat som jeg bruker en 480 xtx til 3x titan x og 5960x ;)

 

Mere er bedre, men det trengs ikkje.

Lenke til kommentar

 

LD V-8... Nederst i kabinettet hvor man kan plassere 480mm radiatorer... Passer en som er 64mm tykk der nede? Inklusive 25mm vifter naturligvis. Eller er det tykkeste 60mm?

2x 480xtx med vifter går bra :)

 

 

Supert. Ingenting å bekymre meg for da :D

 

 

 

LD V-8... Nederst i kabinettet hvor man kan plassere 480mm radiatorer... Passer en som er 64mm tykk der nede? Inklusive 25mm vifter naturligvis. Eller er det tykkeste 60mm?

2x 480xtx med vifter går bra :)
Spørsmålet er vel om dette er unødvendig mye radiatorareal. Ofte slipper man unna med mye mindre enn man tror.
Nettopp, akkurat som jeg bruker en 480 xtx til 3x titan x og 5960x ;)

 

Mere er bedre, men det trengs ikkje.

 

Det blir bare en. Tanken var at det jeg skrur rad og vifter fast i, ikke tillot større enn 60mm rad + 25mm tykke vifter. 

Jeg skal ha en 480mm EK XTX rad i bunn og en 360mm EK SE i topp tenker jeg. Det er i hvertfall radiatorene jeg har nå.

 

Litt off-topic. Har en eldre GTX 680 som jeg tenker å bruke til folding. Muligens ikke mens jeg spiller, men sånn ellers. Har for øyeblikket en AX750 strømforsyning. Det blir vel litt lite? Med tanke på at mitt andre kort er GTX 980Ti. 

Lenke til kommentar

-snip-

Tviler, jeg hadde 2x 780Ti 1200Mhz  + 5820K 4.5Ghz 1.2V på en Evga 750 Nex tidligere i år, vifta var ikke akkurat stille, men var heller ikke ille  :wee:

Bare test, i værstefall så slår maskinen seg selv av.

 

Annet eksempel: 5960X 4.7Ghz 1.3V-ish + 2x 980 G1 1555 1.3V-ish under folding trakk ca 700 watt.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Kan måle ytre og indre diameter på sylinderen hvis du vil (tar ikke hensyn til lokk da).

Jeg tenkte kanskje du trengte største mål ifm klaring/plass.

Flott! Jepp tenker jeg tar å fester de ca 10mm eller noe slikt ifra lokket (må jo se hva som ser fint og basser bra..)

 

Så hvis jeg tar å lager de rundt 61-2mm så burde det vel bli bra?

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilken detaljer jeg ska ha på det men må være noe igjaffal :-)

 

Hvis jeg kan gjøre slik jeg har lyst til så legger jeg resorvaret ned så må ha noe som holdet det oppe (noe som dekker halveis rundt tenker jeg)

 

Så det ligger jo bare og hviler oppe de så Gjør vel ikke noe om det er litt større

 

Edit: blir noe slikt:http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tanker/EK/EK-RES-X3-Holder-60mm-2pcs-Ekstra-holdere-til-EK-reservoir133852-p0000112025

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

 

 

-snip-

Tviler, jeg hadde 2x 780Ti 1200Mhz + 5820K 4.5Ghz 1.2V på en Evga 750 Nex tidligere i år, vifta var ikke akkurat stille, men var heller ikke ille :wee:

Bare test, i værstefall så slår maskinen seg selv av.

 

Annet eksempel: 5960X 4.7Ghz 1.3V-ish + 2x 980 G1 1555 1.3V-ish under folding trakk ca 700 watt.

jeg har 3570K kjørende på 4,5 og trenger 1,31V for den. 980 Ti er på 1354mhz og 1.180 på kjernen. 680 tror jeg er på 1254mhz og 1,212 på kjernen.

 

Spent på om pcen i det hele tatt starter. AX750 er fra 2012.

Lenke til kommentar

Fy faen så mye bedre Vardar-viftene er enn eLoop. Visste jeg heller burde gått for de in the first place.

Hvordan kan du si at de er bedre? Hva har du målt dette utifra?

martinsliquidlab.org (siden er nede, desverre!) mente at dette var de viftene som ga best ytelse i forhold til støy etter de beste viftene noensinne, nemlig Gentle Typhoon. Dersom du synes de bråker mye er det ikke dermed sagt de er dårlig, da de yter veldig bra i forhold til støyen.

 

Så med mindre du sammenligner luftgjennomstrømmingen/dB på viftene, så er det vanskelig å si noe fra eller til.

Lenke til kommentar

 

Fy faen så mye bedre Vardar-viftene er enn eLoop. Visste jeg heller burde gått for de in the first place.

Hvordan kan du si at de er bedre? Hva har du målt dette utifra?

martinsliquidlab.org (siden er nede, desverre!) mente at dette var de viftene som ga best ytelse i forhold til støy etter de beste viftene noensinne, nemlig Gentle Typhoon. Dersom du synes de bråker mye er det ikke dermed sagt de er dårlig, da de yter veldig bra i forhold til støyen.

 

Så med mindre du sammenligner luftgjennomstrømmingen/dB på viftene, så er det vanskelig å si noe fra eller til.

 

 

Jeg har målt ut ifra temperatur og hva jeg selv anser som bråkete og stille.

 

Med eloop (1800rpm) fikk jeg temperatur på 58-60 grader. Med vardar (1450rpm) får jeg max 53-55 grader + mye mindre støy. Så for meg er Vardar bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...