Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Gidder ikke å lage ny, så håper det går greit med å spørre her. Er det normalt at hk skal lage en buzzing lyd konstant? Husker helt i starten når jeg fikk hk så var ikke den lyden der.

Kan være Coil whine?

 

Eller Audio problem kanskje?

 

Bare slenger ut noe ^^

Det hører mer ut som coil whine ja

 

Coil whine er meget mulig på HK, gaaanske sikker på at en annen folder hadde det på en MSI big bang X79 hk, forsvant aldri.

Lenke til kommentar

 

 

 

Gidder ikke å lage ny, så håper det går greit med å spørre her. Er det normalt at hk skal lage en buzzing lyd konstant? Husker helt i starten når jeg fikk hk så var ikke den lyden der.

 

Kan være Coil whine?

 

Eller Audio problem kanskje?

 

Bare slenger ut noe ^^

Det hører mer ut som coil whine ja

Coil whine er meget mulig på HK, gaaanske sikker på at en annen folder hadde det på en MSI big bang X79 hk, forsvant aldri.

Så dette kan ikke fikses? Kjøpte det i februar, men skal påpekes at det var demo vare jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

Blir z97 på meg. Har ikke penger til x99, og tror ikke forskjellen ville vært særlig stor i mitt tilfelle.

 

Asus z97 pro gamer og i5 4690k, da kan jeg bruke min nåværende tridentx RAM. 2300,- for 4690k og 2990,- for 4790k (demo). Lurer på om i7 kan være et bedre valg for 700 ekstra, da jeg spiler mye battlefield etc. Hva tenker dere? Er jo en evig diskusjon, men er det grunn til å tro at HT vil bli bedre utnyttet i kommende spill?

 

Spent om disse 1150-prosessorene vil overklokke bedre enn min 3570.

Lenke til kommentar

@ Martin

4690K vil klokke litt bedre enn 3570K gitt at du har litt flaks i lotteriet. Dette fordi 4690K har noe forbedret TIM under IHS.

 

Jeg ville heller puttet de 700,- i bedre skjermkort, bedre PSU, ekstra kjøling, SSD eller noe slikt. Faktisk mye som kommer foran å putte dem i en i7 for en gamingmaskin.

 

@iam99pk 

Ja

Lenke til kommentar

 

 

Er intel i7 4770 en Go cpu? Har den på den ene pc-en men har ikke mye peiling på intel...

Den er bedre enn AMD`s cpu`er, inkl 9xxx serien til AMD. Synn den ikke kan klokkes pga non k?
Gjør ikke at den ikke kan klokkes for det hadde jeg ikke turt I det"kabinettet" pga dårlig kjøling ;)

Har en pc med AMD Fx-9590 og en pc med Intel i7-4770.. pc-En med AMD får vannkjøling for den ser finest ut og er faktisk mulig å bygge vannkjøling I... og det er det ikke I den med Intel i7 I :(

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

I en så lang sak som det der, så må det vel være rimelig ineffektivt å jobbe mot gassloven?  Dvs. at varmluft stiger, og spesielt i trange og lange områder så vil dette akselereres i motsatt vei av hva viftene prøver å få til. Men igjen, går viftene med høyt turtall/høyt mottrykk, så har det iskkert ikke så mye å si. Er de derimot stillegående, da kan det kanskje gi en del bedre temp å snu de, om mulig. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ja du sier noe der... De I bunnen er ikke noe problem å snu men under armene kan bli litt problemer med men skal gå...

Men den bli ikke så ekstremt var elle så var at den skrur seg av eller noe slikt.. Den klarte jo å være på lan fra mandag til torsdag og den var alldri av og hadde ingen problemer med den.. (Eller hadde problemer med skjermen som bøe svart og kom på igjen men tror det bare var kablene som var dårlig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...