Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vedr problemet du skisserer i tråden din..
Kan høres litt ut som du har sølt litt og skapt en kortslutning. Forøvrig er hk eller psu skyld i 99 % av hardware feil av denne typen. Har du byttet hk en gang vil jeg holde en knapp på psu. Psu av dette kaliber burde ikke ta med seg øvrig hw så litt rart hvis det er skjedd

Edit: Øh.. Ser det er PSU du allerede har byttet. Beklager - mobilposting fra pub her. Beklager.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Edit: Øh.. Ser det er PSU du allerede har byttet. Beklager - mobilposting fra pub her. Beklager.

Det må vel nesten forventes. Er jo tross alt helg! Woho!

Og det er ikke så off topic som det først høres ut som, fordi pilsen gir meg drivkraft til å åpne PSU'en som må moddes for å tåle en seriekobling, slik at peltier-elementene mine kan få litt mer futt. 45V ca. Som igjen betyr mer kjøling, som igjen er helt on topic. 

Edit: 

Modden som MÅ gjøres er å kutte/lodde/drille bort all jording, dvs. skape "floating earth". Ellers ville alt kortslutta. 

Ikke at jording gjør noe som helst godt her i huset, som ikke engang har jorda kontakter. 

Edit2: 

Og som alltid, drikk med måte når du utfører delikat elektroarbeid. :p:ph34r:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Vedr problemet du skisserer i tråden din..

Kan høres litt ut som du har sølt litt og skapt en kortslutning. Forøvrig er hk eller psu skyld i 99 % av hardware feil av denne typen. Har du byttet hk en gang vil jeg holde en knapp på psu. Psu av dette kaliber burde ikke ta med seg øvrig hw så litt rart hvis det er skjedd

Ja, er redd det var en liten kortslutning, selvom jeg ikke har merket noe lekkasje eller søl underveis.

Det som er rart, er at komplett fant defekt PSU og at problemet er helt identisk, nå med ny PSU. Hvis begge komponentene var/er defekte, skulle man tro at det å bytte en av dem, ville endret bootsekvensen noe i alle fall, men det er helt likt.

Får vel bestille meg nytt HK og CPU.

Takk for service som svarer fra pub!  :wee:

Lenke til kommentar

Jeg svarer egentlig litt likt som Kyrre, og vil tro det er en overhengene sjangse for kortslutning. Problematikken virker å være rimelig kjent her i gården i alle fall. Og det bunner som regel ut i vann-helvette. Lekkasjer kan være så ørsmå at de er nær umulige å detektere. Og trekker jeg inn under kjøleblokker på HK og div. 

Mysteriet er egentlig at PSUen ikke likte det og tok kvelden. Er PSU i bunn av kabinettet, og kan det ha kommet vann ned der som følge av lekkasje. Og da på begge PSU'er? Selv om jeg ærlig talt fortsatt tror det er HK som er galt ja. Beskrivelsen antyder i alle fall det. 

Ville også jumpet PSU, kjørt vannsystemet litt, før du så gikk over det nøye med en tynn papirlapp (dasspapir er bra) for å sjekke alle pakninger, koblinger og rundt alle blokker. Kanskje også dytte det inn litt rundt om kring i kriker og kroker. 

Lenke til kommentar

Takk for godt svar. 
Ja, PSU er i bunn. Så det kan hende det var en lekkasje jeg sølte da jeg demonterte sist gang. Og at både PSU og HK fikk litt på seg. PSU er nå byttet og er høyst sannsynlig i orden (denne vet jeg ikke har hatt vært utsatt for vann). Dvs nå gjenstår HK som ble kortslutta samtidig som PSU sist gang, og må byttes 

Har kjørt loopen i over 1t nå, med papir her og der. Gjorde dette sist gang også, men finner ikke antydning til lekkasje foreløpig. 

Hvis det har skjedd vannskade, tror jeg det mest sannsynlig skjedde da jeg demonterte for noen uker siden. 

Lenke til kommentar

Det som er rart, er at komplett fant defekt PSU

Det er faktisk ingen garanti for at Komplett fant en faktisk feil. Disse store aktørene har mer enn en gang bare kassert varen og sendt ny til kunde. Det høres kanskje sprøtt ut - men det er sant.
Det er billigere for komplett å sende ny del enn å drive å feilsøke og kansje finne ein feil... + kunden blir fornøyd med rask service hvis de bare sende ny
Lenke til kommentar

Er et godt poeng det. Stor sannsynlighet for at HK var problemet fra starten av.

Kan sende de nye DDR3-brikkene i retur. Usikker på om jeg skal gjøre det og gå for skylle, eller om jeg skal beholde dem og gå for Hasswell..

Helt ærlig så ville jeg gått for X99 om du har muligheten/penga til det. Om ikke så kan 4690K være en grei forbedring det også no doubt, da starter nok pcèn iallefall  :wee:

Forresten, har du bilde av loopen? Har R5 der rad ble montert på topp av kabinett utenfor pga mangel på plass, men lurer på hvordan du gjorde det.  :dremel:

Lenke til kommentar

Gidder ikke å lage ny, så håper det går greit med å spørre her. Er det normalt at hk skal lage en buzzing lyd konstant? Husker helt i starten når jeg fikk hk så var ikke den lyden der.

Kan være Coil whine?

Eller Audio problem kanskje?

Bare slenger ut noe ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...