Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Tengte at vannkjølinga mi skulle se noe slikt ut.. Hva tror dere? Noen forbedringer jeg ka gjøre eller ser det bra ut? (sorry for dårlig tegning men det ble på snapp)

Snapchat-24936847863351843.jpg

Jeg tror det kommer til å bli rotete. Mange kompliserte bøyer også. Kan bli vanskelig. Jeg er mest fan av simplistiske og "rene" linjer.

Jeg liker ikke "fillporten" din i det hele tatt dessverre. Er redd for at dette kommer til å fungere dårlig.

Men ikke hør på meg :p gjør det du selv ønsker :) jeg gleder meg til å se hva du kommer frem til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja joa ser jo at det blir litt rotete på tegningen... men I mitt hode så tror jeg ikke at det blir så rotet som på tegningen.. Men lurer litt på om den fra cpu og ned til rad I bunnen skal gå rett frem til framme I karbinettet og ned. Har jo noe gitter ting du kan se igjennom og lurer på om det hadde vært fint å sett tubing fremme I casen.

Men blir lettere for meg igjaffal å se når delene kommer. Og den eneste tube jeg TROR jeg kommer til å slite mest med er den ifra res til skjermkortet.. Men ellers så tror jeg ikke de blir så vanskelig... Har kjøpt 2m hard tube og skal kjøpe mere så har jeg noe å gå på..

Jeg høres på alt dere har å si for dere har gjort det og vet litt mere enn meg hva somfunker bra og ser fint ut :)

Ser nå at jeg glemte å kjøpe 90° vinkler er det lurt å ha eller trenger jeg ikke det? Kommer jo til å bøye rørene og slit men tenker hvis jeg skal inn I en Block/res/rad?

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

Et par 90 gradere til nød, eller helst 45 grader kan være lurt å ta med. Langt fra alltid det er praktisk å bøye alt selv.

tok med noen 90 grader.. tenker å bøye midt på rørene selv men hvis jeg skal ned i en block elle rad med 90 grader bøy så tar jeg en fitings tengte jeg :)

kjøpte 4m med tube så har litt å gå på hvis jeg gjør noe feil..

Lenke til kommentar

Bare så det er nevnt. "Slitasje" på blokker kan man veldig enkelt fjerne på forskjellig vis. Min favoritt, fordi det tar alt mulig rart. Er en dremel/multisliper og en messingbørste.

5 min. og vips så god som ny. Eneste som har tatt knekken på blokker er acetal og plexi. Sprekker det opp, så er det et helvette å fikse.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hva med nickel? Kan dremel brukes på det?

Det kan du. Bruker du messingbørste så tar det ikke på nikkelen mer eller mindre. Skal du kjøre hardere på, så er stål neste steg, men vil jo kunne slipe bort litt av nikkelen. Bort sett fra på selve kjølefinnene, så er det rimelig tykt lag med nikkel, og da jeg fjernet det så var det faktisk to separate lag. 

Har man kjempe-noya så kan man jo alltids kjøre på med de fiberbørstene av noe som ligner plastikk. Selv om de er FOR myke igjen. 

Har måttet fjerne nikkelet fordi jeg driver å påfører loddetinn på blokkene (Indium loddetinn) for å feste dem, og da må det være vanlig kobber på undersiden. :) Orket ikke dremel, så kjørte på med den trådløse vinkelslipern for å fjerne nikkelet. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hehe ... paint :p

Hvis noen trenger en skikkelig modellering i HYSYS så tar jeg oppdrag. Merk at lisensen koster 150k + i året så det blir ikke billig.

ehmmmm... det er snapchat!

nei trenger bare å se litt for meg hvordan det skal bli.. men tror dere det blir fint å legge res/pumpe combo i bunne og ta fillport i toppen av kabinettet? tenker at res brude jo være helt fult hvis det skal ligge ned pga. luft.. men må vel være litt luft i toppen men da kan det være i toppen av røret istedenfor i res? hvis dere forstår det da.. (er på sørlanet så litt lite søvn)

Lenke til kommentar

Kan ikke helt se at det vil funke så alt for bra. Men igjen, mulig det er grovheten i bildet som gjør at jeg missforstår oppsettet. 

Tenker da hovedsakelig på pumpe/reservoar-koblingen. Hvor du på tegningen bruker inlet som filling, og fylleporten som inlet. Ikke helt optimalt, men vil fungere delvis så lenge den ligger horisontalt som på tegningen. Problemet er bare at bobler ikke er like lett å fjerne (mulig du må veksle en del mellom høy og lav flow på pumpa), samt at du selvsagt bare får utnyttet 30 % av kapasiteten til reservoaret.

Blir også lettere om bildet blir snudd riktig vei, da jeg går ut fra at du ikke skal ha PCen på skrå?

Oh lord... XD

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Kan ikke helt se at det vil funke så alt for bra. Men igjen, mulig det er grovheten i bildet som gjør at jeg missforstår oppsettet. 

Tenker da hovedsakelig på pumpe/reservoar-koblingen. Hvor du på tegningen bruker inlet som filling, og fylleporten som inlet. Ikke helt optimalt, men vil fungere delvis så lenge den ligger horisontalt som på tegningen. Problemet er bare at bobler ikke er like lett å fjerne (mulig du må veksle en del mellom høy og lav flow på pumpa), samt at du selvsagt bare får utnyttet 30 % av kapasiteten til reservoaret.

Blir også lettere om bildet blir snudd riktig vei, da jeg går ut fra at du ikke skal ha PCen på skrå?

Oh lord... XD

fornøyd nå? ;) det ville ikke snu seg rett vei -.- bare lagre det da og snu det.. eller snu skjermen xD

post-311604-0-24040400-1443557946_thumb.jpg

vil bare si at snapchat funker til mye! ;)

men har ikke bestemt meg helt ennå (derfor jeg spør her først)

om jeg bruker toppen som inlett eller filport så har jo ikke det noe å si for meg.. tror jeg skal få det fint til med rørene.. 

men er det noe annet som jeg kan gjør bedre? vurderer å ha røret ifra CPU til rad nede til å gå frem i karbinettet også ned og sette inn lys slik at du ser det røret og "fill røret"

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

Har sagt det før og sier det igjen. Du har mye å tjene på å gjøre loopen enklere. SPESIELT siden du skal bruke hard tubing ;)

gjerne gi meg tips hvordan jeg kan gjøre den lettere?

vet jeg ikke MÅ ha det røret til fillporten og klarer og presse res mellom skjermkortet og hardisk plassen men vil jo at det skal se fin og "luftig" ut og ikke noe som er pressa inn for å få plass.... 

Lenke til kommentar

fornøyd nå?  ;) det ville ikke snu seg rett vei -.- bare lagre det da og snu det.. eller snu skjermen xD

Var mest med tanke på at vi her snakker om opp, ned høyre osv... og da er det kjipt om man bommer helt, og du faktisk hadde tenkt å ha PCen på høykant. Min har vært alle mulige veier, så tar ikke slikt som en selvfølge lengre. ;) Dog alltids greit å gjøre ting lettere for de som skal analysere kretsen. Tiltak nok i seg selv. Å snu den 40kg tunge skjermen er ikke aktuelt en gang. :p Men å snu bildet, nei det er jeg aaaalt for lat til.

VIl også nevne:

Kretsen er jo ikke akkurat spesielt komplisert slik den er nå, men du hadde spart deg litt om du f.eks hadde fillport koblet til et T-ledd på røret som går ned til radiatoren nede til høyre. Og heller bare droppet å ha noe på den ene inngangen. Vær dog obs på at du da for all del må ha fillporten stengt. Og det faktum at du ikke kan fylle på mens pumpa går. (åpner fillporten seg under drift så har du laget deg en fontene)

Overtrykk i tank og backuptank på trykksiden har skapt vannsøyle opp mot en meter hos meg i alle fall.  :rofl:

Snapchat er kanskje nr.2 på lista over forhatt programvare. Like etter skype som har skapt de utroligste kriser her i gården. XD Men men, man må jo henge der kompiser og kidza henger...

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

da har jeg gjort det så godt som jeg klarer i paint her og nå ;) (gadd ikke å stesse med å tegne i 3D så må vere godt nok det)

post-311604-0-74982200-1443566111_thumb.jpg

er dette bra da? hvordan blir det når man skal fylle dette da? kobler man den som kommer ifra rad nede i karbinettet inn på inlet og Blocka på GPU på outlet?

men da må jeg vel avbryte ordren EN GANG TIL og lage ny orde med ennå flere deler...

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...