Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Blir veldig vanskelig for meg å si hva du skal kjøpe. Må nesten ha det foran meg, måle og tenke ..

Hvis du lettere kan løse dette ved å ikke ha ørten harddisker i maskina ville jeg kanskje gått den veien. Det er en grunn til at gud oppfant NAS og gigabitnettverk.

hehe ja mamma har bare 5mb linje :/

 

men si hvis jeg fjerner hardiskene og setter rad fremme istedenfor i bunnen.. kan jeg da kjøpe de delene der og gjør slik jeg tegnet i paint? bare med pumpe i bunnen av karbinettet og rad forrand?

 

men da burde jeg vel gå for 2 360mm rad istednfor en 240 og en 360?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan eventuelt feste litt slange til reservoaret med en fillport i enden hvis du vil ha det liggende. Du vil nok få litt luft øverst i tanken og det vil kanskje ikke se så bra ut, men det vil funke så lenge vannstand i tanken er over inntaket til pumpa.

vann.png

Må den slangen vere der hele tiden da? Eller bare nor jeg fyller og tømmer det for luft?
Lenke til kommentar

Det går an å feste den med hurtigkobling og ta den av når du ikke trenger den.

Luften i toppen av slangen kompanserer for trykkendringer i loopen og vannet er med å kompansere for fordamping / mikrolekkasjer, men hvis inntaket til pumpa er langt nok nede og du har litt luft øverst i tanken vil det nok gå bra uten.

 

Edit:

Inntaket er vel midt i på D5 pumpene?

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

Det går an å feste den med hurtigkobling og ta den av når du ikke trenger den.

Luften i toppen av slangen kompanserer for trykkendringer i loopen og vannet er med å kompansere for fordamping / mikrolekkasjer, men hvis inntaket til pumpa er langt nok nede og du har litt luft øverst i tanken vil det nok gå bra uten.

 

Edit:

Inntaket er vel midt i på D5 pumpene?

Okay! Kansje jeg skal det... tror bare det bil se lutt stygt ut med en slange som ligger løst inni der når resten er hardtube... HVSI ikke jeg kan legge den frem og helt til topp og ha fillporten der? Hmmm... men det res/pump combo jeg kjøpte sp står det inn og out I bunoen... kan jeg koble rør inn I toppen også? Eller må jeg kjøpe en annen topp da?

Har denne nå:http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tanker/EK/EK-XRES-140-Revo-D5-PWM-incl-pump-Leveres-uten-nippler136013-p0000126179

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

Du kan selvsagt bruke hardtube og montere det så det ser fint ut.

Ser ut til å være ett hull i toppen av tanken, men vet ikke om det er standard gjenger eller om det kun er en fillport. Ellers så får du jo multiport top: link

 

Hvis du kan bruke hullet i toppen, så kjører du vann inn fra loopen der og bruker "in" i bunnen til fillport tuben. Da med pumpe/res orientert sånn at in er over out.

Lenke til kommentar

Kan jo tipse om denne her:

http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/38721

Prisen er litt so-so, men hvis alternativet er å importere er dette en god del rimeligere, da nypris i USA er bittelitt høyere, i tillegg til fraktkostnader på 3-400 og gebyr/mva. Skal sies at jeg betalte mindre for mine, men de dukker opp nokså sjeldent brukt - og strengt tatt aner jeg ikke hva de har blitt brukt til...

Lenke til kommentar

Du kan selvsagt bruke hardtube og montere det så det ser fint ut.

Ser ut til å være ett hull i toppen av tanken, men vet ikke om det er standard gjenger eller om det kun er en fillport. Ellers så får du jo multiport top: link

 

Hvis du kan bruke hullet i toppen, så kjører du vann inn fra loopen der og bruker "in" i bunnen til fillport tuben. Da med pumpe/res orientert sånn at in er over out.

Jepp vet det og håper det går å bruke hullet I toppen :)

Men hvis jeg bruke inn I bunne sv res og får det til å vere høyere oppe enn ut så burde d jo være væske over inntaket til pumpen hele tiden...

 

Så da må jeg kjøpe meg 2 til nipler og en fyll port.. tengte jeg skulle båre et hull I toppen av karbinettet på siden av 360 rad og sette fyllport der... eneste negative er du må ta av plastikken på toppen av karbinettet for å komme til men det gjør jo ikke noe tror jeg...

Lenke til kommentar

 

Du kan selvsagt bruke hardtube og montere det så det ser fint ut.

Ser ut til å være ett hull i toppen av tanken, men vet ikke om det er standard gjenger eller om det kun er en fillport. Ellers så får du jo multiport top: link

 

Hvis du kan bruke hullet i toppen, så kjører du vann inn fra loopen der og bruker "in" i bunnen til fillport tuben. Da med pumpe/res orientert sånn at in er over out.

Jepp vet det og håper det går å bruke hullet I toppen :)

Men hvis jeg bruke inn I bunne sv res og får det til å vere høyere oppe enn ut så burde d jo være væske over inntaket til pumpen hele tiden...

 

Så da må jeg kjøpe meg 2 til nipler og en fyll port.. tengte jeg skulle båre et hull I toppen av karbinettet på siden av 360 rad og sette fyllport der... eneste negative er du må ta av plastikken på toppen av karbinettet for å komme til men det gjør jo ikke noe tror jeg...

 

Du kan ikke bruke hullet i toppen uten å kjøpe nytt lokk med multiports.

 

Du må nemlig bruke hullet i toppen til å fylle loopen.

 

Det er uansett meget praktisk å bruke inlet og outlet i bunn av pumpen da dette vil eliminere luft i loopen din veldig hurtig.

Lenke til kommentar

Er jo 3 hull I res/pumpe og skal ha inn og ut I loopen og påfylling så tengte å bruke ut of hullet I toppen til loopen og inn til påfylling siden der er over inntaket til pumpen... for å unngå at pumpen tar inn luft... og skal fylle res så mye at røret som er til påfylling blir mest fult (luft I toppen av det røret)

Skal jo LEGGE ned res/pumpen I bunnen av kabinettet...

Lenke til kommentar

Kan jo tipse om denne her:

 

http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/38721

 

Prisen er litt so-so, men hvis alternativet er å importere er dette en god del rimeligere, da nypris i USA er bittelitt høyere, i tillegg til fraktkostnader på 3-400 og gebyr/mva. Skal sies at jeg betalte mindre for mine, men de dukker opp nokså sjeldent brukt - og strengt tatt aner jeg ikke hva de har blitt brukt til...

Hvor fikk du tak i din? 

Lenke til kommentar

 

Kan jo tipse om denne her:

 

http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/38721

 

Prisen er litt so-so, men hvis alternativet er å importere er dette en god del rimeligere, da nypris i USA er bittelitt høyere, i tillegg til fraktkostnader på 3-400 og gebyr/mva. Skal sies at jeg betalte mindre for mine, men de dukker opp nokså sjeldent brukt - og strengt tatt aner jeg ikke hva de har blitt brukt til...

Hvor fikk du tak i din? 

 

 

Ebay. Kjøpte vel en gjennom et forum i sin tid (ca 2010).

Lenke til kommentar

 

 

Kan jo tipse om denne her:

 

http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/38721

 

Prisen er litt so-so, men hvis alternativet er å importere er dette en god del rimeligere, da nypris i USA er bittelitt høyere, i tillegg til fraktkostnader på 3-400 og gebyr/mva. Skal sies at jeg betalte mindre for mine, men de dukker opp nokså sjeldent brukt - og strengt tatt aner jeg ikke hva de har blitt brukt til...

Hvor fikk du tak i din? 

 

 

Ebay. Kjøpte vel en gjennom et forum i sin tid (ca 2010).

 

Ok. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...