Kyrre S. Skrevet 20. september 2015 Rapporter Del Skrevet 20. september 2015 En flowtransmitter kan være kjekt hvis du vet hvordan bruke den og har en kontroller til den (Aquacomputer 5LT). Men den du har funnet der er søppel - prøvde en slik men den er bare tull. Mekaniske deler som tikker og bråker, og kan knapt brukes til noen ting, den måler bare rpm til impelleren. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 20. september 2015 Rapporter Del Skrevet 20. september 2015 Personlig har jeg ikke hatt behov for flowtransmitter, men den kan sikkert være kjekt. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 20. september 2015 Rapporter Del Skrevet 20. september 2015 Okay.. hvilken hard tube bruker du? Fant ikke noen andre hvite fitings og fant heller ikke ut om de passer isammen... men skal sende mail til de å høre om de passer isammen. Men fant denne når jeg var rundt å sjekket på siden... http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Nipler/Diverse/Bitspower-str%C3%B8mningsm%C3%A5ler-m-turtallpuls-Keramisk-impeller-og-lager-sort124435-p0000072465 Er det vits å ha det eller ser det bare ut som du har en ting mere I loopen? Jeg brukte: http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Slanger/EK/Bitspower-Crystal-Link-Tube-%C3%9812-%C3%9816mm-1stk-a-50cm130550-p0000091103 og: http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Nipler/Acrylr%C3%B8r-/-HD-Tubes/EK-HDC-Fitting-12mm-G1-4-Black-Nickel-G1-4129616-p0000088216 I tillegg en del 90 og 45 graders adaptere. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 20. september 2015 Rapporter Del Skrevet 20. september 2015 Okay så det bare I et build på youtube for noen dager siden og så litt kult ut.. Men hvis det ikke er viktig så tror ikke jeg at jeg gidder å bruke penger på det nå... Men kjøleveske? Hvilken er godt hvis jeg skal ha mørkeblå? Så den viftestyring jeg har valgt kan egentlig styre alt så å si da? Kommer nok til å spørre hvordan jeg skal stille inn med temp å pumpe/vifte og slikt når jeg er ferdig Lenke til kommentar
Strato Skrevet 20. september 2015 Rapporter Del Skrevet 20. september 2015 Den tar alt av temperaturer, vifter, pumper og flow Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 20. september 2015 Rapporter Del Skrevet 20. september 2015 Sikkert veldig dumt spørsmål men har lest litt av hvert nå... Hvilken rekkefølge er best å ha? Vet du må ha resorvar og rett til pumpen men er det noe forksjell om den går til radiator eller en Block etter det? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 20. september 2015 Rapporter Del Skrevet 20. september 2015 Nei. Gjør det som skaper en ren loop med rette og fine linjer. Ofte er det uansett praktisk å ha vannblokker i "midten" og en radiator på en side (topp og bunn). Temperaturmessig har det ingenting å si fordi vannet beveger seg såpass raskt Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 20. september 2015 Rapporter Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Angående kjøleveske, vil du ha transparant eller opaque(?), sjekk Mayhems Pastel series, hvis du ikke allerede er kjent med den da Endret 20. september 2015 av Squashie Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 20. september 2015 Rapporter Del Skrevet 20. september 2015 Bare lurer fordi jeg ikke vet: hvorfor må man ha backplate på kortet? Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 20. september 2015 Rapporter Del Skrevet 20. september 2015 Man må ikke, men det er lettere å holde rent, hjelper til med å kjøle ned og ser bra ut. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. september 2015 Rapporter Del Skrevet 20. september 2015 Og så blir skjermkortet mye stivere, mindre heng inne i kassen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. september 2015 Rapporter Del Skrevet 20. september 2015 Så fremt man ikke har vannblokk vel og merke. Da er det plenty stivt og god nok kjøling med blokken i seg selv.På viftekjølere, så er det en formidabel effekt av å ha bakplate. Spesielt med oppstiving. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 21. september 2015 Rapporter Del Skrevet 21. september 2015 Angående kjøleveske, vil du ha transparant eller opaque(?), sjekk Mayhems Pastel series, hvis du ikke allerede er kjent med den da Hva er forksjell? Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 21. september 2015 Rapporter Del Skrevet 21. september 2015 Hva synes dere om mitt nye build? Er ikke vannkjøling da og er nok litt for dårlig kjølig I den men håper det går Har igjen en del pussing (trodde det var fint nok før jeg spraya men etter første lag så var det ikke noe fint) men vet ikke om jeg har tid til det før lan så må vel bare bli sont til lanet og heller fikse det etterpå... Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 21. september 2015 Rapporter Del Skrevet 21. september 2015 Forskjellen er kun visuell. Mayhems pastel er min favoritt, den er ikke gjennomsiktig, mer som "melk med farve" Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 21. september 2015 Rapporter Del Skrevet 21. september 2015 Okay det har jeg ikke tengt på en gang... Vet bare at jeg vil ha litt mørkeblå farge :-P Måle I broren min sitt karbinett (han har lige bare svart) og fant da ut at det eg rett under 9cm å gå på I bunnen I høyden og rett under 6cm I toppen og ned til hovedkortet... så må måle I min data da og sjekke om hvor mye det er å gå på det... så tengte en 360 rad som er 60mm tykk I toppen og en 240 rad som er rundt 40mm I bunnen? Tror dere det bli bra? Tengte også å spraye de hvite for at det skal se litt finere ut (igjaffal den I toppen).. må vel bare dekke til der luften skal igjennom slik at jeg ikke sprayer på det.. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 22. september 2015 Rapporter Del Skrevet 22. september 2015 Det er ingen problem å å male sidene på radiatoren. Hvis du kun har 60mm i topp, så går det ikke med 60mm rad og 25mm vifter. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 22. september 2015 Rapporter Del Skrevet 22. september 2015 Det er ingen problem å å male sidene på radiatoren. Hvis du kun har 60mm i topp, så går det ikke med 60mm rad og 25mm vifter.Viftene I toppen tenker jeg.. Men hvor mye forskjell vil jeg ha på en 60mm radog en 35mm elle mindre rad? For hvis det mest ikke har noe å si så tar jeg en tynn rad og viftene inni karbinettet istedenfor... Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 22. september 2015 Rapporter Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Tykke radiatorer gir gjerne bedre kjøling, siden det er større overflate, og dermed større flate varmeutveksling kan skje. Blir på samme måte en 360 gir bedre kjøling enn en 240, alt dreier seg om overflate Tykke radiatorer har gjerne også litt lavere finnetetthet (fpi), slik at det er mindre motstand for luftstrømmen fra viftene, som igjen kan redusere lyden viften lager. Endret 22. september 2015 av Martin H Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 22. september 2015 Rapporter Del Skrevet 22. september 2015 Okay da ofrer jeg håndtaket I toppen av karbinettet mot tykk radiator og vifter på toppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå