Kyrre S. Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Bygg praktisk eller ytelse/funksjon gutter. Sidevindu er egentlig epic fail. Vil man ha kabinett må iallfall sideveggen gi en nytteverdi (les vifte) ikke bare dilldall (les vindu) Endret 18. september 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Har karbinettet og blir ikke aktuelt å bytte det;) men forstår at vindu er dill me tanke på ytelse men jeg tenker at når du først bruker 15k ++ på noe så har du lov å skryte litt av det med et vindu Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Smaken er som baken. Jeg bryr meg midt bak om sidevindu, har derfor ikke det på minn nåværende kabinett iallefall. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Har karbinettet og blir ikke aktuelt å bytte det;) men forstår at vindu er dill me tanke på ytelse men jeg tenker at når du først bruker 15k ++ på noe så har du lov å skryte litt av det med et vindu Nei Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Lov er det jo. Om noen blir impa er noe annet. Men skjønner jo det er litt gøy Kjøp en bench neste gang. Så kan du flashe hw OG ha funksjon. Edit: Evt tar du frem hullsaga til drillen og monter noen vifter på vinduet. Gjorde det på et bygg. Ble litt flashy og litt praktisk. Endret 18. september 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Ja må se når jeg kjøper et nytt karbinett... først blir det vannkjøling... Får plass til en 360 rad I toppen vis jeg gjør som han I vidioen gjor... så prøve å få en tynn 240 rad I bunnen så burde det vere nok til skjermkortet og prosessoren... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Lov er det jo. Om noen blir impa er noe annet. Men skjønner jo det er litt gøy Kjøp en bench neste gang. Så kan du flashe hw OG ha funksjon. Edit: Evt tar du frem hullsaga til drillen og monter noen vifter på vinduet. Gjorde det på et bygg. Ble litt flashy og litt praktisk. Sage hull på siden er ghetto. Dessuten kommer mange kasser med vindu som standard og må man nesten ta det. Er jo kjekt for diverse da, lese feilkoder på hovedkort f.eks, sjekke væskenivået i tanken, osv. 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Lov er det jo. Om noen blir impa er noe annet. Men skjønner jo det er litt gøy Kjøp en bench neste gang. Så kan du flashe hw OG ha funksjon. Edit: Evt tar du frem hullsaga til drillen og monter noen vifter på vinduet. Gjorde det på et bygg. Ble litt flashy og litt praktisk. Er jo kjekt for diverse da, lese feilkoder på hovedkort f.eks, sjekke væskenivået i tanken, osv. Du har skjønt det Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Haha .. ok sjef. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Jepp, helt topp. Plass til 3 stk 480 XTX rads uten modifikasjoner. Enkelte ting jeg skulle ønske var gjort annerledes, skulle vært hengslene dør feks, men det er småting. Skulle jeg velge så ville jeg hatt CaseLabs sma8, men det er dyrt inkl frakt. LD Cooling er kvalitet, ikke noe å si på det, Nizzen er vel også fornøyd med sitt tror jeg. ☺️ Har sett litt på det. Det vil jo være greit å ha alt på et sted, ikke sånn som nå hvor radiatoren står i vinduet sånn ca 2m over PCen. Det er ikke mange kabinetter hvor man får plass til både en og to 120.4 radiatorer. Det var utrolig lekre kabinetter ! Kikket innom CaseLabs Sm8, utrolig herlig med så mange valgmuligheter.. Legger merke til at det er mye uenigheter på forum når det gjelder kjølevæske, rens av komponenter osv. Kommer ny radiator fra EK nå snart (riktignok bare en 120, men det er noe!). Renser dere med springvann, for så å skylle med destillert/sterilt vann? Da jeg fikk min første radiator gjorde jeg hele skyllingen med destillert vann, men lurte på om det kanskje var litt unødvendig. Jeg skulle aldri ha sjekket det kabinettet. Do want, men ikke tale om at jeg har penger til det (eller LD8 med det første). Jeg skyller blokkene med springvann. Bruker springvann pluss kjølevæske til bil. Ikke hatt noen problemer så langt. Den gamle GPU blokka til GTX 680 var like fin etter noen års bruk. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Hehe det er vel fordi du synes klart vann er finest;) ar hørt at tubene kan bli litt gulaktiv etter en stund? Stemmer det? Fant denne vidioen er det noe jeg burde gjøre? Mine tuber er akkurat like blanke i dag so for 1 år siden. Akryl og blankt vann. Ingen partikler i vannet og ikke en eneste luftboble Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Har stort sett brukt EK og Mayhems farget væske. Har opplevd at enkelte farger har satt seg litt i blanke slanger, men hva gjør egentlig det? Hvor ofte bytter man farge i en loop? Slange koster ikke akkurat dritmye, like greit å bare kjøpe nye hvis du skal bygge om/bytte farge på loopen. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Har stort sett brukt EK og Mayhems farget væske. Har opplevd at enkelte farger har satt seg litt i blanke slanger, men hva gjør egentlig det? Hvor ofte bytter man farge i en loop? Slange koster ikke akkurat dritmye, like greit å bare kjøpe nye hvis du skal bygge om/bytte farge på loopen. Problemet er vel egentlig ikke slangene. Problemet er heller blokker og hard tubing. Det er uansett en smakssak. Har man gått inn for en fargekombinasjon er vel sjansen for at man bytter liten. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Akrylrør har da ikke problemer med drit som vokser og clouder rørene? Myk tubing derimot... Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Har stort sett brukt EK og Mayhems farget væske. Har opplevd at enkelte farger har satt seg litt i blanke slanger, men hva gjør egentlig det? Hvor ofte bytter man farge i en loop? Slange koster ikke akkurat dritmye, like greit å bare kjøpe nye hvis du skal bygge om/bytte farge på loopen. Problemet er vel egentlig ikke slangene. Problemet er heller blokker og hard tubing. Det er uansett en smakssak. Har man gått inn for en fargekombinasjon er vel sjansen for at man bytter liten. Det som havner i blokkene er vel som regel rester fra produksjon. Har ikke sett noe tegn til at det er selve væska som er problemet (det gjelder Mayhems iallefall) Akrylrør har da ikke problemer med drit som vokser og clouder rørene? Myk tubing derimot... Farger av på akrylrør også. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Så er ikke noe negativt med at fargene setter seg fast I rør og blokene? Er det veldig vanskelig å bruke stive rør? Lest at man burde ha en plass til å tappe vannet ut.. Er det veldig viktig? Tengte å ha en radiator I bunnen av karbinettet (den blir da det laveste punktet I loopen) kan jeg ikke bare tømme ifra den da? Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Har ikke erfart at fargen setter seg i blokkene med ferdigblanda EK. At slangene får en gulfarge er ikke noe jeg legger merke til før loppen er drainet, og de gangene jeg gjør det skifter jeg også slange. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Da går jeg for blå veske! :-D Har lyst å bruke hard tubing men vet ikke om det blir for vanskelig... Og er en 360 rad nok til meg? Skal kjøle ned AMD FX-9590 og 1 MSI geforce gtx 970 4gb (kansje det kommer ett til nå snart) elle må jeg ha mere? Tipper det blir en litt tykk rad da.. Kan kansje få plass til en tynn 240 rad I bunnen... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 (endret) Du MÅ ikke ha mer. Men min regel i denne sammenheng måtte bli: Sett inn så mye radiatorareal du får plass til. Punktum. Jo mer areal jo lavere turtall på viftene kreves. Endret 19. september 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Du MÅ ikke ha mer. Men min regel i denne sammenheng måtte bli: Sett inn så mye radiatorareal du får plass til. Punktum. Jo mer areal jo lavere turtall på viftene kreves. Okay da prøver jeg å få plass til en I bunnen også men hvor tykk anbefaler du at 360 rad-en er? Tror jeg kan ha max 60mm men er ikke sikkert.. Har ikke målt noe inni til hva jeg har plass til... Hvilken viftestyring anbefaler du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå