bshagen Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Ville tenkt mer på oksidering hvis så var tilfelle, enn akkurat væska. Kaffefilter er nok bra nok, kjøyra pau! Blander man litt ulike metaller så er det definitivt noe å tenke på. Det kommer også an på kjølevæska som blir brukt. Er det tett så er det riktignok begrenset med reaksjon som kan skje. Edit: Kabinettet du bruker. Super for vannkjøling eller? Jepp, helt topp. Plass til 3 stk 480 XTX rads uten modifikasjoner. Enkelte ting jeg skulle ønske var gjort annerledes, skulle vært hengslene dør feks, men det er småting. Skulle jeg velge så ville jeg hatt CaseLabs sma8, men det er dyrt inkl frakt. LD Cooling er kvalitet, ikke noe å si på det, Nizzen er vel også fornøyd med sitt tror jeg. ☺️ Endret 17. september 2015 av bshagen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Ville tenkt mer på oksidering hvis så var tilfelle, enn akkurat væska. Kaffefilter er nok bra nok, kjøyra pau! Blander man litt ulike metaller så er det definitivt noe å tenke på. Det kommer også an på kjølevæska som blir brukt. Er det tett så er det riktignok begrenset med reaksjon som kan skje. Edit: Kabinettet du bruker. Super for vannkjøling eller? Jepp, helt topp. Plass til 3 stk 480 XTX rads uten modifikasjoner. Enkelte ting jeg skulle ønske var gjort annerledes, skulle vært hengslene dør feks, men det er småting. Skulle jeg velge så ville jeg hatt CaseLabs sma8, men det er dyrt inkl frakt. LD Cooling er kvalitet, ikke noe å si på det, Nizzen er vel også fornøyd med sitt tror jeg. ☺️ Har 2 stk v8. Ett vanlig og ett reverse. Kjempefornøyd Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Kommer ann på påvirkende faktorer ... Er væsken nesten ny, jeg må drenere en blokk for ett eller annet og har ikke ny og lik væske for hånd så filtrerer jeg og gjenbruker. Og hva har luft med dette å gjøre ? Har du lukket førstegangstilsetning ? Førstegangstilsetning går rett fra dunken og inn i systemet, så nei. Men systemet er lufttett og dersom det ikke er noen partikler i systemet så betyr det at tilsetningen har vært mer eller mindre fri for forurensning. Jo flere ganger du tilsetter luft til vannet jo større sjanse er det for bakterier og partikler. Edit: Jeg er sikkert mer forsiktig enn nødvendig, men jeg bruker ikke farge i vannet mitt noe som gjør at partikler syns veldig lett. Derfor er det viktig for meg å holde systemet rent. Spiller jo ingen rolle om det kommer bakterier i vannet. Det tar jo glykolen seg av Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Ville tenkt mer på oksidering hvis så var tilfelle, enn akkurat væska. Kaffefilter er nok bra nok, kjøyra pau! Blander man litt ulike metaller så er det definitivt noe å tenke på. Det kommer også an på kjølevæska som blir brukt. Er det tett så er det riktignok begrenset med reaksjon som kan skje. Edit: Kabinettet du bruker. Super for vannkjøling eller? Jepp, helt topp. Plass til 3 stk 480 XTX rads uten modifikasjoner. Enkelte ting jeg skulle ønske var gjort annerledes, skulle vært hengslene dør feks, men det er småting. Skulle jeg velge så ville jeg hatt CaseLabs sma8, men det er dyrt inkl frakt. LD Cooling er kvalitet, ikke noe å si på det, Nizzen er vel også fornøyd med sitt tror jeg. ☺️ Har 2 stk v8. Ett vanlig og ett reverse. Kjempefornøyd Har "bare" ett v8, eneste som er irriterende er de skruene Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Det var utrolig lekre kabinetter ! Kikket innom CaseLabs Sm8, utrolig herlig med så mange valgmuligheter.. Legger merke til at det er mye uenigheter på forum når det gjelder kjølevæske, rens av komponenter osv. Kommer ny radiator fra EK nå snart (riktignok bare en 120, men det er noe!). Renser dere med springvann, for så å skylle med destillert/sterilt vann? Da jeg fikk min første radiator gjorde jeg hele skyllingen med destillert vann, men lurte på om det kanskje var litt unødvendig. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Kommer ann på påvirkende faktorer ... Er væsken nesten ny, jeg må drenere en blokk for ett eller annet og har ikke ny og lik væske for hånd så filtrerer jeg og gjenbruker. Og hva har luft med dette å gjøre ? Har du lukket førstegangstilsetning ? Førstegangstilsetning går rett fra dunken og inn i systemet, så nei. Men systemet er lufttett og dersom det ikke er noen partikler i systemet så betyr det at tilsetningen har vært mer eller mindre fri for forurensning. Jo flere ganger du tilsetter luft til vannet jo større sjanse er det for bakterier og partikler. Edit: Jeg er sikkert mer forsiktig enn nødvendig, men jeg bruker ikke farge i vannet mitt noe som gjør at partikler syns veldig lett. Derfor er det viktig for meg å holde systemet rent. Spiller jo ingen rolle om det kommer bakterier i vannet. Det tar jo glykolen seg av Ser også at det største "problemet" med en slik loop er partikler og smuss, ikke bakterier og whatnot. Man kan sette opp flow og temp. transmittere og regne ut effekt i sløyfen. Så kan man foreta vedlikehold basert på historisk prosessdata. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Det var utrolig lekre kabinetter ! Kikket innom CaseLabs Sm8, utrolig herlig med så mange valgmuligheter.. Legger merke til at det er mye uenigheter på forum når det gjelder kjølevæske, rens av komponenter osv. Kommer ny radiator fra EK nå snart (riktignok bare en 120, men det er noe!). Renser dere med springvann, for så å skylle med destillert/sterilt vann? Da jeg fikk min første radiator gjorde jeg hele skyllingen med destillert vann, men lurte på om det kanskje var litt unødvendig. Så lenge du har normalt springvann kan du til og med bruke det i loopen, så lenge du har algedrepende middel i, men det ville jeg ha anbefalt uansett. Frostveske til bil er genialt da det både dreper alger, og beskytter imot korrusjon som følge av ulike typer metaller i loopen. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Det var utrolig lekre kabinetter ! Kikket innom CaseLabs Sm8, utrolig herlig med så mange valgmuligheter.. Legger merke til at det er mye uenigheter på forum når det gjelder kjølevæske, rens av komponenter osv. Kommer ny radiator fra EK nå snart (riktignok bare en 120, men det er noe!). Renser dere med springvann, for så å skylle med destillert/sterilt vann? Da jeg fikk min første radiator gjorde jeg hele skyllingen med destillert vann, men lurte på om det kanskje var litt unødvendig. Så lenge du har normalt springvann kan du til og med bruke det i loopen, så lenge du har algedrepende middel i, men det ville jeg ha anbefalt uansett. Frostveske til bil er genialt da det både dreper alger, og beskytter imot korrusjon som følge av ulike typer metaller i loopen. Vil jeg ikke anbefale uten å kontrollere nøye for hardheten på vannet. Du vil ikke kalke til hele loopen din. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Ville tenkt mer på oksidering hvis så var tilfelle, enn akkurat væska. Kaffefilter er nok bra nok, kjøyra pau! Blander man litt ulike metaller så er det definitivt noe å tenke på. Det kommer også an på kjølevæska som blir brukt. Er det tett så er det riktignok begrenset med reaksjon som kan skje.Edit: Kabinettet du bruker. Super for vannkjøling eller? Jepp, helt topp. Plass til 3 stk 480 XTX rads uten modifikasjoner. Enkelte ting jeg skulle ønske var gjort annerledes, skulle vært hengslene dør feks, men det er småting. Skulle jeg velge så ville jeg hatt CaseLabs sma8, men det er dyrt inkl frakt. LD Cooling er kvalitet, ikke noe å si på det, Nizzen er vel også fornøyd med sitt tror jeg. ☺️ Har 2 stk v8. Ett vanlig og ett reverse. Kjempefornøyd Har "bare" ett v8, eneste som er irriterende er de skruene Ja, de skruene er noe herk, skjønner ikke helt hvorfor de har gjort det sånn, V7 har jo hengsler med dør. For meg så er sideplata enten på i en mnd, eller av i en mnd, orker ikke å skru så jævlig mye. Drill funker jo da, men er litt brutalt. Nizzen, hva liker du best av de to, reverse eller vanlig? Endret 17. september 2015 av bshagen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Reverse er best. Mest pga at cpu er i bunn og skjermkorta oppe. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Spiller ingen rolle. På en skikkelig PC så skal HK ligge horisontalt uansett. ^^ Endret 17. september 2015 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Spiller ingen rolle. På en skikkelig PC så skal HK ligge horisontalt uansett. ^^Glente å nevne at jeg har ld cooling benchtable. Dermed 3 stk ld cooling kabinetter Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Spiller ingen rolle. På en skikkelig PC så skal HK ligge horisontalt uansett. ^^Glente å nevne at jeg har ld cooling benchtable. Dermed 3 stk ld cooling kabinetter Hehe, tror ikke du trenger nevne det. Alle her har vel fått med seg hurtigkoblings benkebordet ditt. :-D Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Har lurt på å gå for et Reverse-kabinett, gir mer mening å ha kabinettet på venstre side på PC-benken. Må jo være fint for kabelføringen også vel? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Har lurt på å gå for et Reverse-kabinett, gir mer mening å ha kabinettet på venstre side på PC-benken. Må jo være fint for kabelføringen også vel? Grunnen for at jeg kjøpte Reverse også, er at da har jeg et LD V8 på hver side av sjefspulten Hovedpc og hovedserver på hver sin side. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Har lurt på å gå for et Reverse-kabinett, gir mer mening å ha kabinettet på venstre side på PC-benken. Må jo være fint for kabelføringen også vel? Grunnen for at jeg kjøpte Reverse også, er at da har jeg et LD V8 på hver side av sjefspulten Hovedpc og hovedserver på hver sin side. Har lurt på hva jeg skal gjøre med det gamle hvis jeg kjøper nytt. Server er interessant. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. september 2015 Rapporter Del Skrevet 17. september 2015 Har lurt på å gå for et Reverse-kabinett, gir mer mening å ha kabinettet på venstre side på PC-benken. Må jo være fint for kabelføringen også vel? Grunnen for at jeg kjøpte Reverse også, er at da har jeg et LD V8 på hver side av sjefspulten Hovedpc og hovedserver på hver sin side. Har lurt på hva jeg skal gjøre med det gamle hvis jeg kjøper nytt. Server er interessant. 18 hdd bare i bunnen er kjekt Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 18. september 2015 Rapporter Del Skrevet 18. september 2015 Problemet med ld v8 er at en ikke har penger igjen til å fylle opp galskapen Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 18. september 2015 Rapporter Del Skrevet 18. september 2015 Er dette en god resorvar/pump? http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tanker/EK/EK-XRES-140-Revo-D5-PWM-incl-pump-Leveres-uten-nippler136013-p0000126179 Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 18. september 2015 Rapporter Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Er dette en god resorvar/pump? http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tanker/EK/EK-XRES-140-Revo-D5-PWM-incl-pump-Leveres-uten-nippler136013-p0000126179 Har den ikke selv, men har fått inntrykk av den D5-pumpen er svært populær, så den er sikkert bra Endret 18. september 2015 av Martin H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå