Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Siden omgivelsetemperaturene pleier å være lavere enn temperaturen i pc'en ville jeg snudd retningen på viftene til radiatorer i topp til å blåse inn. Også ville jeg snudd vifta i bånn til å blåse ut for å forhindre at denne trekker inn noe støv som legge seg under pc'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støvfilter foran følger med, glemte bare å ta med det på bildet. Det er støvfilter foran og i bunn. :)

Ville du uansett latt viftene oppe dra luft inn i kabinettet? Er det ikke bedre å lufte det ut? 

Siden omgivelsetemperaturene pleier å være lavere enn temperaturen i pc'en ville jeg snudd retningen på viftene til radiatorer i topp til å blåse inn. Også ville jeg snudd vifta i bånn til å blåse ut for å forhindre at denne trekker inn noe støv som legge seg under pc'en.

Jeg skjønner. Da burde jeg endre oppsettet noe, gir  mening det. :)

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

Desidert beste med tanke på temp er (på oppgradert versjon) er at begge radiatorene blåser ut. Og viftene i kabinettet trekker inn.

Tross færre som trekker inn så vil det bli nok frisk luft til f.eks skjermkort og fortsatt ha overtrykk igjen. I og med at radiatorene bremser lufta veldig kontra null motstand.

Som igjen vil gi mindre støv.

Å ha en radiator som blåser inn og en annen ut er lite effektivt. Det vil varme både skjermkort og andre komponenter, samtidig som det gir varm luft til radiatoren som blåser luft, som vil kunne se drastisk reduksjon i effekt.

Er det f.eks 8 grader differanse på vann og luften utenifra, så er det langt fra usannsynlig (konservatv gjetting) at luften i kabinettet går opp i alle fall 4 grader. Da vil radiator nr.2 som henter luft innenifra få halvert effekten, takket være usle 4 grader differanse. Kontra 8 grader som den kunne hatt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Desidert beste med tanke på temp er (på oppgradert versjon) er at begge radiatorene blåser ut. Og viftene i kabinettet trekker inn.

Tross færre som trekker inn så vil det bli nok frisk luft til f.eks skjermkort og fortsatt ha overtrykk igjen. I og med at radiatorene bremser lufta veldig kontra null motstand.

Som igjen vil gi mindre støv.

Å ha en radiator som blåser inn og en annen ut er lite effektivt. Det vil varme både skjermkort og andre komponenter, samtidig som det gir varm luft til radiatoren som blåser luft, som vil kunne se drastisk reduksjon i effekt.

Er det f.eks 8 grader differanse på vann og luften utenifra, så er det langt fra usannsynlig (konservatv gjetting) at luften i kabinettet går opp i alle fall 4 grader. Da vil radiator nr.2 som henter luft innenifra få halvert effekten, takket være usle 4 grader differanse. Kontra 8 grader som den kunne hatt.

Dette funker jo ikke i praksis, en vifteplass er jo ubrukt radiatorplass! 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du må få ei blokk til skjermkortet ja, det pynter litt på slangeføringen også.

Snu CPU blokka di 180 grader slik at in/out blir litt mer logisk kanskje.

Og du kan jo gjerne spandere på en vinkel eller to slik at du kan korte inn og stramme opp slangene litt.

Nå det er igang, snart ligger du med varmepistol og sutter på akryl på kveldstid :lol:

PS: Husket drenering?

Haha, får ikke håpe det blir så ille!

Ja, skjermkortet må få seg en blokk. Venter på at EK skal lansere en for dette kortet.

Det med CPU-blokka er typisk meg å oppdage etter alt er montert... Skal få ordnet det når skjermkortblokka kommer!

Gigabyte G1 Gaming 980Ti?

Hvis det er det kortet så venter jeg på akkurat det samme som deg. Bør ikke være lenge å vente nå.

Tok kontakt med dem angående den vannblokken. Fikk svar 24. juli at det var ca 4-6 uker før blokka burde være klar.

http://site.ekwb.com/news/626/19/EK-releases-GIGABYTE-GTX-980-Ti-WF3-Full-Cover-water-block/ :woot:

Noen som har gjort oppgradering med sin 980 windforce, som kan fortelle om det fungerer med den originake bakplaten?

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

http://site.ekwb.com/news/626/19/EK-releases-GIGABYTE-GTX-980-Ti-WF3-Full-Cover-water-block/ :woot:

Noen som har gjort oppgradering med sin 980 windforce, som kan fortelle om det fungerer med den originake bakplaten?

Takker for linken. Sjekket den 10.september og da var det ingen slik nyhet. 

Da blir det oppgradering til riggen :D 

Spørsmålet er om jeg skal bestille direkte fra dem eller høre med Techbay om de vil ta det inn og så bestille fra dem. 

Lenke til kommentar

Tipper det jeg og... 95 euro pluss frakt og moms fra EKWB. 

Ja blir litt å kjøpe inn nå. Selv om jeg vet at en enkel 480XTX radiator er nok for både CPU + GPU, så har jeg ekstremt lyst til å kjøpe en tynn 360 eller 240 radiator til. Med tanke på å etterhvert splitte opp loopen til to. En for GPU og en for CPU. Det har sikkert ikke mye for seg før jeg går til innkjøp av GPU nr 2 da... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...