Hansien Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Siden omgivelsetemperaturene pleier å være lavere enn temperaturen i pc'en ville jeg snudd retningen på viftene til radiatorer i topp til å blåse inn. Også ville jeg snudd vifta i bånn til å blåse ut for å forhindre at denne trekker inn noe støv som legge seg under pc'en. Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Støvfilter foran følger med, glemte bare å ta med det på bildet. Det er støvfilter foran og i bunn. Ville du uansett latt viftene oppe dra luft inn i kabinettet? Er det ikke bedre å lufte det ut? Siden omgivelsetemperaturene pleier å være lavere enn temperaturen i pc'en ville jeg snudd retningen på viftene til radiatorer i topp til å blåse inn. Også ville jeg snudd vifta i bånn til å blåse ut for å forhindre at denne trekker inn noe støv som legge seg under pc'en. Jeg skjønner. Da burde jeg endre oppsettet noe, gir mening det. Endret 9. september 2015 av Martin H Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Men igjen, dersom du ikke vil ha masse støv, så er det lurt å investere i filter! (Selv om den ikke står nede på gulvet) Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg tar luft inn i toppen og drar den ut i bunn, og der kommer fortsatt en del støv. Tør ikke tenke på hvordan det ville vært hvis jeg hadde det motsatt. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg tar luft inn i toppen og drar den ut i bunn, og der kommer fortsatt en del støv. Tør ikke tenke på hvordan det ville vært hvis jeg hadde det motsatt. Antar da at du ikke bruker filter? Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Ingen filter nei, men det hadde ikke vært så dumt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Desidert beste med tanke på temp er (på oppgradert versjon) er at begge radiatorene blåser ut. Og viftene i kabinettet trekker inn. Tross færre som trekker inn så vil det bli nok frisk luft til f.eks skjermkort og fortsatt ha overtrykk igjen. I og med at radiatorene bremser lufta veldig kontra null motstand. Som igjen vil gi mindre støv. Å ha en radiator som blåser inn og en annen ut er lite effektivt. Det vil varme både skjermkort og andre komponenter, samtidig som det gir varm luft til radiatoren som blåser luft, som vil kunne se drastisk reduksjon i effekt. Er det f.eks 8 grader differanse på vann og luften utenifra, så er det langt fra usannsynlig (konservatv gjetting) at luften i kabinettet går opp i alle fall 4 grader. Da vil radiator nr.2 som henter luft innenifra få halvert effekten, takket være usle 4 grader differanse. Kontra 8 grader som den kunne hatt. Endret 9. september 2015 av Andrull Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Eller uten, og heller fjerne støv engang i blant, støvfiltre tar en del av viftekapasiteten. Alt etter hva man gidder, ekke så flink på det selv akkurat. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Det å kjøpe filtre og så vedlikeholde dem koster nok fort like mye tid som å rense hele maskinen. Ja, for filtre er ikke 100 % uansett. Endret 9. september 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Savner egentlig ikke filter - eller kabinett for den saks skyld - jeg heller. Det blir jo raskere støvete, men relativt enkelt å blåse det rent med en kompressor. Og så hjelper det jo å holde det rent rundt seg også. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Dagens kalde rant: EK 4.0 lager mer støy enn hoved-PCen som er luftkjølt... Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Desidert beste med tanke på temp er (på oppgradert versjon) er at begge radiatorene blåser ut. Og viftene i kabinettet trekker inn. Tross færre som trekker inn så vil det bli nok frisk luft til f.eks skjermkort og fortsatt ha overtrykk igjen. I og med at radiatorene bremser lufta veldig kontra null motstand. Som igjen vil gi mindre støv. Å ha en radiator som blåser inn og en annen ut er lite effektivt. Det vil varme både skjermkort og andre komponenter, samtidig som det gir varm luft til radiatoren som blåser luft, som vil kunne se drastisk reduksjon i effekt. Er det f.eks 8 grader differanse på vann og luften utenifra, så er det langt fra usannsynlig (konservatv gjetting) at luften i kabinettet går opp i alle fall 4 grader. Da vil radiator nr.2 som henter luft innenifra få halvert effekten, takket være usle 4 grader differanse. Kontra 8 grader som den kunne hatt. Dette funker jo ikke i praksis, en vifteplass er jo ubrukt radiatorplass! 2 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Da trenger du større kabinett. :-p Og slik fortsetter det til du ikke lenger kan flytte maskinen. 1 Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Du må få ei blokk til skjermkortet ja, det pynter litt på slangeføringen også. Snu CPU blokka di 180 grader slik at in/out blir litt mer logisk kanskje. Og du kan jo gjerne spandere på en vinkel eller to slik at du kan korte inn og stramme opp slangene litt. Nå det er igang, snart ligger du med varmepistol og sutter på akryl på kveldstid PS: Husket drenering? Haha, får ikke håpe det blir så ille! Ja, skjermkortet må få seg en blokk. Venter på at EK skal lansere en for dette kortet. Det med CPU-blokka er typisk meg å oppdage etter alt er montert... Skal få ordnet det når skjermkortblokka kommer! Gigabyte G1 Gaming 980Ti? Hvis det er det kortet så venter jeg på akkurat det samme som deg. Bør ikke være lenge å vente nå. Tok kontakt med dem angående den vannblokken. Fikk svar 24. juli at det var ca 4-6 uker før blokka burde være klar. http://site.ekwb.com/news/626/19/EK-releases-GIGABYTE-GTX-980-Ti-WF3-Full-Cover-water-block/ Noen som har gjort oppgradering med sin 980 windforce, som kan fortelle om det fungerer med den originake bakplaten? Endret 11. september 2015 av Martin H Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 http://site.ekwb.com/news/626/19/EK-releases-GIGABYTE-GTX-980-Ti-WF3-Full-Cover-water-block/ Noen som har gjort oppgradering med sin 980 windforce, som kan fortelle om det fungerer med den originake bakplaten? Takker for linken. Sjekket den 10.september og da var det ingen slik nyhet. Da blir det oppgradering til riggen Spørsmålet er om jeg skal bestille direkte fra dem eller høre med Techbay om de vil ta det inn og så bestille fra dem. Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Blir spennende! Litt usikker selv egentlig, prisen blir vel nokså lik?Tenker å vente med å bestille, ble en voldsom handlekurv nå etter ferien.. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Tipper det jeg og... 95 euro pluss frakt og moms fra EKWB. Ja blir litt å kjøpe inn nå. Selv om jeg vet at en enkel 480XTX radiator er nok for både CPU + GPU, så har jeg ekstremt lyst til å kjøpe en tynn 360 eller 240 radiator til. Med tanke på å etterhvert splitte opp loopen til to. En for GPU og en for CPU. Det har sikkert ikke mye for seg før jeg går til innkjøp av GPU nr 2 da... Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Ja, har selv bare en 360. Men ligger nærmest søvnløs mtp hvordan det kan se ut med en 280 i front. Har lyst på bedre kjøleevne enn det 1stk 360 gir også. Hva tenker du om bakplata? Må den originale fjernes fordi monteringen ikke vil passe med blokken? Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Jeg vet ikke. EK sier ingenting om den. De anbefaler naturligvis å kjøpe deres bakplate til kortet. Jeg tipper at den vil passe, men vet ærlig talt ikke som sagt. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Om det har noe og si så var det ikke stor forskjell fra tynn 360 + tynn 120 til og legge til en tykk 240 hos meg hvertfall. Gpu sank 5 grader og CPU var ca lik. 4790k og 980 sli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå