knopflerbruce Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Kjører 3x tx og 5960x på en 480 Har 2x360 klare i tilfelle Når jeg en eller annen gang får ut fingern blir det vel 1x 980 (evt to om jeg kan ordne riser) + 5820k på en monsta 560 har monsta 360 i bakhånd. Føler meg teit som har SÅ mye WC-utstyr liggende urørt... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Syns liksom ikke det er nok om man har mindre enn 3x 480xtx Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Kjører 3x tx og 5960x på en 480 Har 2x360 klare i tilfelle Når jeg en eller annen gang får ut fingern blir det vel 1x 980 (evt to om jeg kan ordne riser) + 5820k på en monsta 560 har monsta 360 i bakhånd. Føler meg teit som har SÅ mye WC-utstyr liggende urørt... Har du så mye så selg meg noe Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Nvm. Endret 4. september 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Noen som spiller/har spillt farcry 4 her? spiller på full pupp(fjernet det som innstillingene som er nvidia gameworks) med dsr og spillet flyter strøkent rundt 80-90 fps, men når jeg aktiverer nvidia effektene i spillet så tryner det litt sann sporadisk, helst på dårligs mulig tidspunk såklart. noen som har vært borti det samme og har en workaround? anntar dette er maxwell og hvertfall nvidia relatert så tror ikke jeg poster i så veldig feil her Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Er jo et krevende spill. Hadde ille fps-drops med tidligere sli-oppsett. Hva har du av maskinvare? Kanskje bedre sted å poste: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1612749&page=23&do=findComment&comment=22670437 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) [email protected] med 980ti@1500, full ek loop. takk, skal høre der også spillet kjører veldig pent uten drops nå, tenkte så lang tid etter at det skulle være bugfixet...men derigjen, det er ubisoft. edit: var meningen å poste i 9xx tråden, så først nå at det var fullstendig galt my bad Endret 5. september 2015 av Mumriken Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) XTX 360 Push-Pull? Vil jeg tjene noe ved push pull? Vifter blir Eloop på ca 1500Rpm eller mer om det trengs, lydnivå bryr jeg meg lite om, kun ytelsen Hvilken vifter til kabbis? 3x NB M12-PS? Så til rad blir det 6x NB B12-P? EDIT: Slangene er himla varme, men når har maskina foldet lenge, Også har jeg strammet nipplene utallige ganger når slangene er varme, så får nok ikke strammet de noe mer Endret 5. september 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Push-pull skal gi opptil 2-3 grader lavere vanntemp, maks. Hva ligger vanntempen på nå? Jeg tror du er trygg så lenge du er under 40. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Hakke sensor så aner ikke Bare bestiller til push pul. kan vel ha 6 vifter på lavere RPM enn det 3 vifter hadde vært på ^^ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Sensor er genialt, koblet til lamptron 611 ser man alltid vanntempen. Jeg ligger fra 25 til 35 cirka, alle vifter på 700 rpm. Romtemp rundt 23-24 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Er det noe foretrukket sted å ha en slik sensor? Jeg har nioen slike liggende... til bruk senere (aldri sagt de ordene før, neida...)http://cdn.overclock.net/6/65/65923c3c_7367_0.jpeg Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Jeg vet ikke helt, min er litt annerledes da den er tett kan du si, bitspower. Satte min på radiator i topp andre siden av der varme vannet kommer inn. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Tipper det ikke har så fryktelig mye å si, temperaturen skal jo bli den samme ca? Men kanskje i tanken, hvis det er en mulighet? EK sine topper har ekstraporter, må bare ha i et adapter hvis man setter den (BP sensoren) i en forsenket port, hvis ikke kommer det til å lekke - been there done that. Endret 5. september 2015 av bshagen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Motsatt side av niplene på radiatoren er en veldig grei plassering, om man har tett sensor da. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Har du bare to sensorer, så er det kun en logisk plassering - "over" radiatoren. Da har du kontroll på hvor mye hele loopen din øker vanntemperaturen, og hvor mye radiatoren din klarer å senke temperaturen med. Har du flere sensorer så kan du plassere de slik at du ser direkte hvor mye hver av de varme komponentene dine i loopen øker vanntemperaturen. Ved siden av vanntemperatur over vanntemperatur, så er det veldig snedig å ha en måler for lufttemperatur på inntaket hos radiatoren. Vanntemperatur sammenlignet med lufttemperatur gir ofte mer mening enn ren vanntemperatur. Se for eksempel denne grafen: Viftene slår inn automatisk ved 10C forskjell, vanntemperaturen drastisk ned, før vanntemperaturen stabiliserer seg akkurat der radiatoren klarer å holde den med gitt varmemengde. Etter en liten stund forsvinner lasten, og når man når bunn, så skrur viftene seg av og temperaturen går opp igjen. Ser man på vanntemperatur alene så vil den til sammenligning være relativt meningsløs. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Det var tankegangen til JO jeg tenkte på, ja Det er vel faktisk slik det hele er satt opp i server-oppsettet, som ikke er i bruk nå (kom aldri så langt at jeg fikk brukt sensorene ) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 XTX 360 Push-Pull? Vil jeg tjene noe ved push pull? Vifter blir Eloop på ca 1500Rpm eller mer om det trengs, lydnivå bryr jeg meg lite om, kun ytelsen Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Ikke ekstrem FPI på xtx (7?) med det skal vel hjelpe litt. ☺ Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Ikke ekstrem FPI på xtx (7?) med det skal vel hjelpe litt. ☺ 11 på FPI iflg google Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå