ti-guru Skrevet 21. august 2015 Rapporter Del Skrevet 21. august 2015 Syns D5 er godt hørbar over 3 tusen. Spørs vel hva bakgrunnstøyen og sånn er. Kjører 6 NB vifter på 700 rpm. SÅ stille som dere sier er den nok ikke. Bare vent noen år så ordner det seg... Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 22. august 2015 Rapporter Del Skrevet 22. august 2015 Noen som kjenner til hvordan man kan regne ut hvor mange watt radiator avgir basert på vanntemperatur inn og ut av radiator? Q prikk = m prikk * cp * deltaT = [kg/s] * [J/KgK] * [K] = [J/s] = [W] Q prikk = Q med prikk over, fant ikke symbolet her = varmestrøm [J/s] = [W] m prikk = m med prikk over, fant ikke symbolet her = massestrøm [kg/s] cp = spesifikk varmekapasitet, for vann kan du bruke 4180 joule per Kg K [J/KgK] deltaT = differanse over radiator i Kelvin (men deltaT er lik i Kelvin og °C) Så du må måle og regne ut massestrømmen din før du kan regne det ut. Alternativt en enklere metode, dog ikke like nøyaktig: Mål hvor mye strøm du trekker fra veggen vba en wattmeter fra Clas. Regn at 80-90% av dette går til varme Videre er nok ikke cp for en kjølevæske lik vann, men kanskje godt nok. Og for å regne ut nøyaktig massestrøm basert på volumstrøm så må du egentlig ha egenvekten/tettheten til fluidet. Volumstrømmen kan man måle inline vba ymse transmittere Nice! Fant ut at aquasuite 2015 til aquaero 5 lt som jeg har kjøpt har denne funksjonen innbakt i programvaren... Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 23. august 2015 Rapporter Del Skrevet 23. august 2015 Interessant. Enda mer interessant... Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. august 2015 Rapporter Del Skrevet 23. august 2015 Prisen er jo helt hinsides tho. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. august 2015 Rapporter Del Skrevet 23. august 2015 (endret) Prisen er jo helt hinsides tho. Hva er priseni Norge? 300€ for 360 kit.... Hvis det er bra, så er det vel ikkje så galt vel? Vannkjøling til 10k er jo ikkje vanskelig å få til èn pc :.p Digg at predator tar veldig liten plass. Blir jo ryddig og greier Endret 23. august 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. august 2015 Rapporter Del Skrevet 23. august 2015 Vet ikke norske prisen, men det er ett HELT annet prisnivå enn AIO. Selv om kvaliteten er mye bedre, så er det jo begrenset hva man gjør med det. Må jo bli ett evig kluss hvis man skal utvide det, med tanke på luft etc. 1 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 23. august 2015 Rapporter Del Skrevet 23. august 2015 Mon tro hvor bra den pumpa er da. Men det er den første av disse AIO jeg har sett hvor jeg stoler på at jeg kan utvide til en GPU osv. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 23. august 2015 Rapporter Del Skrevet 23. august 2015 Var veldig interessant den der AIO. Jeg kun definitivt tenkt meg den, ja. Virker ut som et fint alternativt for oss som ikke våger å sette opp vannkjøling Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. august 2015 Rapporter Del Skrevet 23. august 2015 (endret) Prisen er jo helt hinsides tho. Hva er priseni Norge? 300€ for 360 kit.... Hvis det er bra, så er det vel ikkje så galt vel? Vannkjøling til 10k er jo ikkje vanskelig å få til èn pc :.p Digg at predator tar veldig liten plass. Blir jo ryddig og greier Tror nyprisen på kjølingen på 4P-serveren var ca 12k. Fire heatkiller CU-blokker, ørten nipler, to sett hurtigkoplinger, tre radiatorer, to pumper, raddiskasse og to restops. ...og 9 GT AP-15-vifter i tillegg, samt noen kjøleribber og mindre vifter over VRM, samt en eller annen væskeblanding. Skal vi si 15k? 3000 for et sånt kit... vel. Høres i overkant dyrt ut for meg. Endret 23. august 2015 av knopflerbruce Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 23. august 2015 Rapporter Del Skrevet 23. august 2015 Er den AIO-en kompatibel med hvilken som helst Intel socket? Finner ikke noe info om det. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2015 Rapporter Del Skrevet 24. august 2015 3000 var ganske mye til hva jeg tipper kvaliteten blir. Bedre enn crappy AIO, men EK sine pumper oser ikke SÅ kvalitet heller. Og for 3000kr så får du lett en trippelrad av kvalitet, en topp pumpe, blokk og gode slanger m/ nipler. Men som nevnt, det blir jo et alternativ for de som ønsker noe enkelt som ikke suger. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 24. august 2015 Rapporter Del Skrevet 24. august 2015 Hadde det vært lurt å kombimere springvann med waterchiller for å oppnå lavete temperatur? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2015 Rapporter Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Mener du å koble varmesiden til waterchilleren til vannkjøling? Eller at inntaket til waterchilleren kommer rett fra springen, og så at vannet går rett ut vasken igjen? Endret 24. august 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 24. august 2015 Rapporter Del Skrevet 24. august 2015 Prisen er vel 2600 med mva, 229€/229$ for 360 versjonen. 199€/199$ for 240 versjonen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. august 2015 Rapporter Del Skrevet 28. august 2015 Nå som i5`en muligens blir solgt så skal jeg kjøpe noen vifter. Tenkte enten EK vardar, eller NB eloop. Hørt at Eloop funker ikke så bra vannrett, mens loddrett er greit. Noen som kan si noe om det? Hva ville dere valgt av de to viftene der til XTX 360? Kun push i førsteomgang iallefall. Prøvd å google, men å google om vifter er vanskelig Not a damn shit usually shows up. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 28. august 2015 Rapporter Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Bare ikke selg den til en som heter *** *** med mindre han forhåndsbetaler Den ene gangen jeg tenkte jeg skulle stole på noen... Kunne trengt den tusenlappen nå! Endret 4. oktober 2018 av Camrot Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. august 2015 Rapporter Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Bare ikke selg den til en som heter *** *** med mindre han forhåndsbetaler Den ene gangen jeg tenkte jeg skulle stole på noen... Kunne trengt den tusenlappen nå! Hehe, En fyr som jeg har handlet med tidligere, no worries ^^ Jeg krever forhåndbetaling, også forhåndsbetaler jeg alltid, sålenge jeg vet litt om personen Endret 4. oktober 2018 av Camrot Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 29. august 2015 Rapporter Del Skrevet 29. august 2015 Jeg bruker eloop-viftene mine vannrett og de fungerer fjell de. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Jeg bruker eloop-viftene mine vannrett og de fungerer fjell de. Push eller pull, med eller uten shroud? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå