idleman_2 Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) har registrert at de fleste har vannloop gjennom vanntanken... men fører det ikke til større motstand for en vannpumpe (kommer an på hvordan vanntanken er koblet til systemet) ? tenker da på at luft ikke er så kompakt som vann lett å komprimere og ekspandere så i forhold til en perfekt vannsløye så blir det ikke noe løftehøyde motstand, men kun friksjons motstand/restriksjoner i vannblokker etc. vannsløyfe ser typisk slik ut -> tank > pumpe > radiator > cpu > tank en lukka sløyfe uten tank blir -> pumpe > radiator > cpu > pumpe, blir straks motstand når det blir liftt luft i systemet lukka sløyfe med fillport/tank -> * fillport > tank \ * ------------------- radiator > cpu > pumpe * -------- pumpe / Fordel med siste er at tanken sørger for etterfylling konstant.. men ulempe er liten flow i tanken = økt risiko for algevekst... Noen som har sett noe tester på dette ? Endret 20. mai 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Pluss jeg kan koble til en raddis på hver side uten problemer klarer ikke å forestille meg hvordan slikt oppsett ser ut... Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 *snips Har ikke sett tester på det - men algeargumentet ryker da de aller aller aller fleste bruker væsker som dreper alt av alger. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 *snips Har ikke sett tester på det - men algeargumentet ryker da de aller aller aller fleste bruker væsker som dreper alt av alger. Ikke om en bruker killcoil, sølvtråd i loop... om en etterfyller med en viss konsentrasjon av kjølevæsken på grunn av fordamping så vil jo totale konsentrasjonen av kjølevæske eller andre algedreper midler øke... om en etterfyller kun med destilert vann i tanken vil det på sikt algedreper middelet i vanntanken fortynnes .. argument som faller bort ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Poenget med fillport er og spare plass, så og sette en tank i en fillport-loop er i mine øyner unødvendig. Feser skal komme med raddiser som skal være totalt overlegent de som er på markedet...som de selv sa. Likte måten de har gjort det på den Moraelyn viser bilde av Endret 20. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Poenget med fillport er og spare plass, så og sette en tank i en fillport-loop er i mine øyner unødvendig. Feser skal komme med raddiser som skal være totalt overlegent de som er på markedet...som de selv sa. Likte måten de har gjort det på den Moraelyn viser bilde av Hva om du har bestilt vanntank og senere bestemmer deg for 'fillport' og har plass til vanntanken du bestilte ? Får bare håpe at folk leser bruksanvisning og bruker riktige inn og ut... litt klønete om en har inn og ut slange på samme side i radiator slik at vannet ikke går gjennom radiatoren hehe Endret 20. mai 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 Hva om du har bestilt vanntank og senere bestemmer deg for 'fillport' og har plass til vanntanken du bestilte ? Ser ingen grunn til å velge fillport framfor tank. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 Hva med å inkludere denne guiden i førstepost? Den er riktignok gammel, men den er ikke 100% utdatert enda Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 Nei, den er 90% utdatert Samme prinsippene gjelder naturligvis, men det gir et litt forvrengt bilde av hva vannkjøling egentlig er. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Joa, ser den Endret 21. mai 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 Idleman: Har bestemt meg for tank for den jeg valgte kan jeg bruke begge 355 og begge 2 for tanker , dette tar 2 bay-plasser forran og da får jweg igjen plassen i bunn;) Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 21. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 Dersom ein skal til med vasskjøling må ein vel uansett sette seg ganske godt inn i det, så då kan ein like gjerne lese gjennom mesteparten av det som står i denne tråden i staden for ein slik guide... Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 21. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 Da er 4 slike bestillt Tro hvordan disse 30graders kobblingene er kontra 45grader. Spørs om jeg må gnike på dem så dem blir blanke å fine å Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Turbo: Sjekket nå i sted, og hadde bare slike uten rotary-bunn Slik messing-puss skal gjøre de blanke og fine Endret 21. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 21. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 Jasso jasso. Bare lurer på hvordan i svartte jeg skal greie å holde dem på en bra måte å få med meg alt. Kanskje den må slipes ned litt?? Eller er det bare å gnikke som en hellt Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 21. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Hvilket land sender Ekwb (webshop) fra? http://www.ekwaterblocks.com/ Ah...slovenia kan det se ut som Endret 21. mai 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 Slovenia, ja. Fin butikk egentlig Og en helt psycho god service. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 21. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 det liker vi, vet du noe om leveringstid kanskje? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 3-5 dager som regel, hvis ikke trollvesnet blander seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå