bshagen Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Nice. Sånn må jeg ha når OC Formula kommer fra DI Da får jeg fjernet den gullfargen også! Tror du DI kan ta den inn?EDIT: Det skal jeg nå finne ut av selv.. Hmmm håper den passer på oc formula/3.1 også Tvilsomt at det gjør forskjeller på HK akkurat i det området der vel? Ser at samma blokka passer til Pro-korta også. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 En sånnen vil jeg ha i Plexi. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) En sånnen vil jeg ha i Plexi. Dette greier vel dere å skaffe vel? Endret 17. juni 2015 av bshagen Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 En sånnen vil jeg ha i Plexi. Dette greier vel dere å skaffe vel? Er litt travelt for tida (skal ta ferie på fredag) men kan høre. Bitspower er notorisk vanskelig leverandør Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 En sånnen vil jeg ha i Plexi. Dette greier vel dere å skaffe vel? Er litt travelt for tida (skal ta ferie på fredag) men kan høre. Bitspower er notorisk vanskelig leverandør Har forhørt meg med dp allerede, men det burde være en ting dere kunne hatt i nettbutikken deres syns jeg, siden Asrock er deres greie. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Da er det bare å bytte CPU blokk igjen karer! http://shop.ekwb.com/ek-supremacy-evo-x99-full-nickel Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Ble da lansert for en god stund siden. Gidder ikke, har lav nok temp Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Blir nytt HK, slanger, kjølevæske og litt slikt snadder over helga. Har begynt å IKKE ha QD3 direkte på/over hardware fordi 2 ganger nå har de ikke lukket når jeg kobler fra. Jeg tar rett og slett ikke sjansen lenger! Så nå er det vanlig komp.nipler på GPU terminal og CPU blokk, og så har jeg QD3 på Res, pumpe og Rad. Videre har jeg dradd disse vekk fra øvrig HW, slik at hvis QD3 lekker ved avkobling så renner det ikke noe væske på noe viktig. Dermed kan jeg fortsatt relativt enkelt ta av f.eks CPU blokk, men det vil følge med litt slange. Er litt skuffa over kvaliteten på QD3 - mulig jeg har hatt maks uflaks da. Jeg digger funksjonaliteten og hvor enkelt/greit det er med disse - men for Helv!¤!"# de må holde tett! Endret 18. juni 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 EK blokkene ser skikkelig bra ut, men Apogee HD blokka mi får bare duge Lenke til kommentar
nagina Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Andre som sliter med QD3 koblinger eller er det kun Kyrre som er maks uheldig? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Den korte perioden jeg hadde mine lakk de ved avkobling. Er litt irriterende, men er jo bare å ha papir rundt når du trekker dem av Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Hjelper lite med papir når det lekker ut større mengder. Koblingen har ikke lukket i det hele tatt, så det drypper ikke litt det renner i strie strømmer. Kanskje jeg må sveise fangdam med levelswitcher for deteksjon Lenke til kommentar
sevs Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Hva med ei lita stoppekran fremfor QDene? Eller industrielle hurtigkoblinger? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Stoppekran vil medføre veldig mange flere ledd (og potensielle kilder for lekk). Ikke bare må man ha 2 kraner per QD (altså 1 på-'hun' siden og 1 på 'han'-siden) men man må også gjengekonvertere flere plasser og ha flere slangenipler. Kost er en ting. Annet er jo at det blir mer restriksjon totalt sett og mer "klumpete". Ser på dette som en dårlig løsning. Jeg holder fast på QD, liker disse Får bare plassere dem litt strategisk hvis/når uhellet er ute. Skal ikke svartemale dem for mye - de er jo veldig hendige. Endret 18. juni 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Blir nytt HK, slanger, kjølevæske og litt slikt snadder over helga. Har begynt å IKKE ha QD3 direkte på/over hardware fordi 2 ganger nå har de ikke lukket når jeg kobler fra. Jeg tar rett og slett ikke sjansen lenger! Så nå er det vanlig komp.nipler på GPU terminal og CPU blokk, og så har jeg QD3 på Res, pumpe og Rad. Videre har jeg dradd disse vekk fra øvrig HW, slik at hvis QD3 lekker ved avkobling så renner det ikke noe væske på noe viktig. Dermed kan jeg fortsatt relativt enkelt ta av f.eks CPU blokk, men det vil følge med litt slange. Er litt skuffa over kvaliteten på QD3 - mulig jeg har hatt maks uflaks da. Jeg digger funksjonaliteten og hvor enkelt/greit det er med disse - men for Helv!¤!"# de må holde tett! Kan det være fargepartikkler fra kjølevæsken som på en eller annen måte klogger til så de ikke tetter? Har ikke noen problemer med mine, men så er de bare et par mnd gamle De er såpass overpriset at kvaliteten bør være "top-notch" IMO Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Skal jeg anta noe så er det smuss i radiator fra fabrikering. Bytt ut de QD som ryker og etterhvert så er loopen skikkelig ren. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Fikk rydda litt og lagt til en radiator til i loopen i dag 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) Skal jeg anta noe så er det smuss i radiator fra fabrikering. Bytt ut de QD som ryker og etterhvert så er loopen skikkelig ren. Nøkkelen er å skylle godt ut av radiatorene før man tar dem i bruk Lurer på hvordan de renser AIOer på fabrikken. Endret 21. juni 2015 av sevs Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Andre som sliter med QD3 koblinger eller er det kun Kyrre som er maks uheldig? Jeg har hatt flere defekte QD3 koplinger. Ryktene tilsier at de sorte er de som er mest utsatt for problemer. (Mine er sorte) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Jeg har bare blanke i 3 maskiner. Har nesten koplinger på alle komponenter. Ingen har klikka til nå. Hjelper nok å bytte hardware ofte. Bruker heller ikkje nye guffe i vannet. Har vel hurtigkoplinger for 4k :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå