Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjølearealet er noe større for den 2x140 rad, samtidig må lufthastigheten være den samme, noe som medfører at viftene må spinne noe fortere for denne tykke. Vil tro de er omtrent like god ved samme støynivå. Maks kapasiteten vil være større hos 2x140 rad.

Tror jeg selv ville valgt 3x120 her. Utvalget av vifter er også større. Generelt er større overflateareal best, og fordelt over flere radiatorer. Stacking av radiatorer, altså dybde, har ofte liten effekt.

 

.

Endret av Crawler123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Delidding på 4670k gav 10 grader mindre vilket är positivt. Men måste fortfarande ha 1.275 V på 4.2 helt stabilt. 4.3 benchar stabilt, men inte i BF4. Inte mer att hämta ur detta chip. Men, helt stilla, liten micro atx med brukbart med power får duga tills Intel kommer med nästa generation.

 

Jeg har en 4670k som må ha 1.4v for 4.5 så kjenner den følelsen :-(

 

Kunde inte låta bli. Måste ju prova. Stabilt hittils med Intel burn. 85c load. 1.4 vcore. 4,5 ghz.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Sitter her sann småklar til å bestille nytt kabinett, Har masse nye vannkjølingsdeler liggende, men har kommet frem til jeg ikke gidder å bruke opp igjen det gamle kabinettet.

 

Så ang LD Cooling v7 vs v7 reverse? har dette noen praktisk betydning, fordeler? Nesten ikke prisforskjell, men sliter med å se poenget?

Tar gjerne imot tips om andre bra kabinetter(fra norske butikker) som er verdt å se nærmere på(360+240rad) :)

Lenke til kommentar

Sitter her sann småklar til å bestille nytt kabinett, Har masse nye vannkjølingsdeler liggende, men har kommet frem til jeg ikke gidder å bruke opp igjen det gamle kabinettet.

 

Så ang LD Cooling v7 vs v7 reverse? har dette noen praktisk betydning, fordeler? Nesten ikke prisforskjell, men sliter med å se poenget?

Tar gjerne imot tips om andre bra kabinetter(fra norske butikker) som er verdt å se nærmere på(360+240rad) :)

 

Jeg digger reverse! Har ett vanlig og et reverse V8.

 

Opp-ned er helt konge :)

Det blir VELDIG mye bedre plass oppe i kabinettet i forhold til vanlig. Man slipper også å strekke cpu power kabelen(e) så evig langt.

 

nizzen%20workstation%20Titan%20X.jpg

 

 

Evig trangt jeg har det oppe i vanlige i forhold. Samme XTX 480 radiator i toppen på begge.

festessdhovedmaskin.jpg

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har desverre ikke så mye å stappe i det så et v8 vil se temlig teit ut, men har du vært borti v7 Nizzen?

Slår meg at noen hurtigkoblinger hadde vært på sin plass.

 

Har sett mye på V7 også. Vurderte det sterkt, men så fant jeg ut av at det hadde vært kult å ha et V8 på hver side av pulten. Slik ble det gitt :p

nizzen%20setup.jpg

Hvordan får jeg spoiler? :p

 

Digitalimpuls.no har bygget en del kule maskiner med vannkjøling i V7 kabinettene. I like it!

 

Hurtigkoplinger er det lureste som er oppfunnet siden vannkjøling kom.

 

Gikk "all in" på den nyeste maskinen og bencheriggen. Har hurtigkoplinger på alle inn og ut på alle komponentene. Tror du det er lett å vedlikeholde, eller bytte hardware med dette?   :eek:  :dribble:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Men hva med restriksjonen i hurtigkoblingene? Hørt det er ganske betydelig?

Litt er det men langt mindre enn i blokkene dine og så vanvittig deilig å ha de der når du skifter ting ofte. klikk klikk og der var de gamle skjermkortene tatt ut av loopen og nye satt inn med ferdig fyllt blokker, ingen lufting eller tømming av loop. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...