Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble R5 på meg og, samt ny custom loop. Slenger H220-X'n inn i en annen PC ^^

Bestilte EK RAD XTC radiatorer, men er usikker på vifter. EK Vardar skal vel være bra, men kommer de til Norge?

Hvor skal du montere pumpa di? Stress med å finne plass i R5, regner med jeg må bore den i sidepanelet (panelet bak) elns.. :hmm:

Lenke til kommentar

Bestilte først en 240 mm til bruk i annet kabinett, som er 64 mm. Sendes kanskje tilbake, er jo plass til større (tenkte dog at 240 + 280 mm er nok).

Når en coolgate 240 radiator er nok for å kjøle ned 2x 290, så er det nok. Folk har en tendens til å tro at man må ha syke mengder med radiator for å kjøle ned datakomponenter.

Lenke til kommentar

Det spørs jo litt på hvorfor man gjør det. Er målet best mulig overklokkingskapasitet er jo ikke en 240 nok til slikt, men skal man bare redusere støynivået og samtidig kjøre stock clocks tåler man jo fint en vanntemp på 40 grader og over :p er vel kjøleutstyrets spesifikasjoner som setter begrensningen der. Kan skrive under på at en 240 med silent-vifter takler 500w, men hadde nok doblet arealet som det var jeg som hadde skrudd sammen det i utgangspunktet likevel.

Lenke til kommentar

Så en enkel 360/420mm i topp er absolutt nok? Ser forsåvidt at det er maks 55mm inkludert vifte.. Så vurderer Alphacool ST30.

Hvilke hardware skal du kjøle? fant ikkje info om dette :)

Er bare snakk om en 4790k, samt en 980. Ønsker dog å ha en løsning man kan flytte over dersom man oppgraderer til x99 etterhvert.

Hvilke 30 mm radiatorer er å anbefale?

Lenke til kommentar

Sp120 PWM Quiet eller sp120 PWM High Pre.Edt? Skal på et asus x99 hovedkort :)

Kan man stille Quiet versjonen på lavere hastighet? Eller kan begge stilles like langt ned på PWM versjonen? :hmm:

Jeg ville valg pre.edt. :)

Dog du bør ha viftekontroller da de er bråkete selv på low, gjelder også de andre viftene :p

Lenke til kommentar

Sp120 PWM Quiet eller sp120 PWM High Pre.Edt? Skal på et asus x99 hovedkort :)

Kan man stille Quiet versjonen på lavere hastighet? Eller kan begge stilles like langt ned på PWM versjonen? :hmm:

Jeg ville valg pre.edt. :)

Dog du bør ha viftekontroller da de er bråkete selv på low, gjelder også de andre viftene :p

De skal ha de koblet til hovedkortet, fortsatt pre.edt da?

Hva er den laveste hastigheten pre.edt PWM kan ha?

Lenke til kommentar

Da har jeg nesten trykket på bestill, venter på svar fra Di og ser om de har alt på lager, om ikke så mye jeg bestille hos techbay, dog har en veldig fin erfaring derfra også. :)

Siden skjermkorta går først i loopen min her, hvor lavt bør jeg ha mine 3x SP120 vifter som kjøler ned en XTX 360mm rad?

Vil jo helst ha det litt stillere, slik det bli stillere enn hva som er idag. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...