Meh. Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Jeg må si vi holder oss til topic her Det minner litt om "Hardwarekaféen" og "Deres kabinetter her!" Endret 19. mai 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Har et spørsmål om blokker: Er det noen forskjell på kjøleevnen på blokker av kobber og de av nikkel? valget står mellom disse. Hvilken synes dere ser penest ut? Kobber Nikkel Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Kva som ser penast ut kjem litt an på stilen på resten av innhaldet. Dersom du har fleire kjølarar i kopar, eller liknande farge kan det sikkert bli kult med koparblokk på GPU også. Om alt det andre er i sølv/nikkel-farge blir det sikkert stiligast å køyre den stilen fullt ut. Endret 20. mai 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Kjøleevnen har null og si på om blokka er nikkel eller kobber, man skulle tro det...men innen vann så har det vist seg og være mikroskopiske forskjeller. du ser foreks. på Heatkiller rev. 3 i full kobber og lillebroren i azetal ..der er det 1 grad forskjell :!: Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Da vet jeg det. Takker for raske svar Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Denne tråden har verkeleg blitt interessant å følgje etter kvart! Mange fine VK-oppsett her! Men... Watch out! "Gubben" (Dice-røret til tharshan og tidlegare røret til Stoolman) er mitt! Kjøpt og betalt for under en halvtime sidan, så no blir det tørris-klokking snart! Kanskje det er på tide å få inn litt ekstrem-kjøling i denne tråden også? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Er hovedsaklig vannkjøling tråden er for, men ser ikke problemet hvis noen lurer på ekstrem-kjøling. Men det er tråd hovedsaklig for og hjelpe folk med vann og de som skal begynne med det Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Let's sitere Wiki (post nummer tre i denne tråden) Om det skulle være noen tvil om hva denne tråden er ment som, så er det altså som Hardwarekafeèn - bare for vann-/ekstremkjøling (eller kjøling generelt) Ser eg ordet ekstremkjøling inni der? Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Får slennge inn ett spørsmål her jeg og. Det er ikke noen av dere som har noen extra Single Rotary 45 graders BP tilkobblinger til overs?? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Da er det bare og kjøre på da Selv om jeg personlig henviser folk som er intrisert i det til XS siden det ikke er et lite tema i seg selv. Men svarer med glede på spørsmål når det gjelder kulde Turbo: Skal sjekke Endret 20. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg har noen flere spørsmål... - Hvilke diameter er det vanligst å ha på slangene? - Hvilke diameter har dere på slangene? - Hvorfor er det forskjellig diameter på slangene, og hva utgør denne forskjellen i praksis? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Kjøleevnen har null og si på om blokka er nikkel eller kobber, man skulle tro det...men innen vann så har det vist seg og være mikroskopiske forskjeller. du ser foreks. på Heatkiller rev. 3 i full kobber og lillebroren i azetal ..der er det 1 grad forskjell :!: Nå er det riktignok kun snakk om et tynt, tynt lag med nickel. Den termiske konduktiviteten finner du hovedsaklig i kobberet. Når det gjelder Acetal vs. Kobber, så er det jo kun toppen som består av Acetal - og den står ikke for noe varmeleding. Jeg har noen flere spørsmål... - Hvilke diameter er det vanligst å ha på slangene? - Hvilke diameter har dere på slangene? - Hvorfor er det forskjellig diameter på slangene, og hva utgør denne forskjellen i praksis? 1. 1/2" eller 3/8". Noen bruker 7/16", men da på 1/2" nippel. 2. Veksler litt mellom 1/2" og 3/8", men 1/2" er favoritten. 3. Utseende. Man får også flyttet mer vann i slengen med større slange, men hvordan det påvirker temp vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Om du flytter mer vann i slengen betyr det vel i praksis lavere temperatur? Akkurat som ei vifte som går på 6000rpm kjøler bedre enn samma vifta på 1500rpm? Eller? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Som sagt, jeg vet ikke. Skal få testet det etterhvert, men har ppd ingen nipler til 3/8 Ikke kan jeg nok fysikk til å regne på det heller. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Wiki: Vet da det Poenget mitt er at mange tror at Heatkiller Rev.3 Cu er betraktlig bedre enn lillebroren som er laget i azetal...selv om begge har kobber på selve kontaktflaten. CU-versjonen er toppen 1-2 grader bedre. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Wiki: Vet da det Poenget mitt er at mange tror at Heatkiller Rev.3 Cu er betraktlig bedre enn lillebroren som er laget i azetal...selv om begge har kobber på selve kontaktflaten. CU-versjonen er toppen 1-2 grader bedre. de ekstreme jakter da på desimalene Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Om du flytter mer vann i slengen betyr det vel i praksis lavere temperatur? Akkurat som ei vifte som går på 6000rpm kjøler bedre enn samma vifta på 1500rpm? Eller? Men om vannet sirkulerer for fort vil det vel ikke rekke å kjøles den, eller? Kan noen si meg hvordan passive radiatorer/reservoar yter sammenlignet med aktive 3x120 radiatorer? Er det veldig stor forskjell på kjøleevnen? Er det stor forskjell på kvaliteten på slanger? Jeg har jo sett at prisen varierer en del (se XSPC High Flex vs Tygon R3400) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Wiki: Vet da det Poenget mitt er at mange tror at Heatkiller Rev.3 Cu er betraktlig bedre enn lillebroren som er laget i azetal...selv om begge har kobber på selve kontaktflaten. CU-versjonen er toppen 1-2 grader bedre. de ekstreme jakter da på desimalene Derfor jeg kjøpte den :!: Milanjo: 7\16 id ( størrelsen før 1\2 Id ) har blitt funnet ut at er den perfekte størrelsen på slangen i vannkjøling med tanke på størrelse og flow. Carther eller hva han som laget storm-blokka heter gjorde en ganske omfattende test av det. Meh: Hvis du vil ha slanger som er svarte så gå for tygon, jeg gjorde det etter og ha kjøpt 3 forskjellige merker som hadde sort..de var enten lilla, brune O.o osv...men de var "sorte" :!: Så fikk jeg tygon 1\2 r3400 her om dagen og de var svarte som hullet vi har Angående passive radiatorer\res. så spørs det hva du går utifra, Zalman sine blir knust...men de som tilsvarer foreks. 3 triple kan gi ganske bra temps uten vifter. Endret 20. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Wiki: Vet da det Poenget mitt er at mange tror at Heatkiller Rev.3 Cu er betraktlig bedre enn lillebroren som er laget i azetal...selv om begge har kobber på selve kontaktflaten. CU-versjonen er toppen 1-2 grader bedre. de ekstreme jakter da på desimalene Derfor jeg kjøpte den :!: Milanjo: 7\16 id ( størrelsen før 1\2 Id ) har blitt funnet ut at er den perfekte størrelsen på slangen i vannkjøling med tanke på størrelse og flow. Carther eller hva han som laget storm-blokka heter gjorde en ganske omfattende test av det. Meh: Hvis du vil ha slanger som er svarte så gå for tygon, jeg gjorde det etter og ha kjøpt 3 forskjellige merker som hadde sort..de var enten lilla, brune O.o osv...men de var "sorte" :!: Så fikk jeg tygon 1\2 r3400 her om dagen og de var svarte som hullet vi har Nåda ikkke HEEEEELT svarte da... er jo hvit skrift på dem Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) det kan man skjule og det er ikke mye av den skriften heller da:P Men seriøst, man skryter av sine sorte slanger men de er ikke sorte. Så Tygon sine blir det i mitt prosjekt ja. Skrudde ene 355 pumpa i bay-tank-pumpe-fronten i går, og det blir ganske fint. Skal en pumpe til i den, men må tømme loopen igjen...så venter med alt er klart:P http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_318_665&products_id=25767&zenid=fb5b5923f9ca062a4f0205bbe9e27785 Endret 20. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå