Christian Thork Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 (endret) Bare en liten til Techbay. Bestilte noe småpiss fra dem (hurtignipler, viftefilter o.l), men jeg ble tilsendt feil dimmensjon på det ene filteret. Sendte dem en mail søndag 21. desember og sa jeg ville få tilsendt det riktige filteret samt ferdig frankert emballasje for retur av feil filter. I dag - på julaften lå det i postkassen! Well Done. Bestilte hos techbay selv, bestilte 4 tiden på søndag kveld (eller mandag morgen=), fikk det igår tirsdag, ikke dårlig Endret 24. desember 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 Jepp - mulig det lå der i går (posten leveres kanskje ikke i dag?) - men jeg drakk tett med øl i hele går så var ikke å sjekka i kassa Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 Haha^!^ Tror dere jeg kan forvente av temp under load med 3stk Sp120 (Tar de siden jeg har tilgang på 2stk allerede, sparer pengene heller.) Nå sitter jeg på low 70`s med den ekstra vifta, dette er med full Oc som da burde være grei. kunne jeg forvente lav 60 med 3stk sp120 istedenfor 1 stk og 1 jalla vifte? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 Du vil komme høyt opp i temp uansett, nettop fordi det er veldig mye varme å fjerne. Selv med altfor mye radiatorplass og slikt kan jeg fint få CPUen til å komme opp på 90 grader. Slik er det med 6 kjerner, det produserer enorme menger varme Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 Du vil komme høyt opp i temp uansett, nettop fordi det er veldig mye varme å fjerne. Selv med altfor mye radiatorplass og slikt kan jeg fint få CPUen til å komme opp på 90 grader. Slik er det med 6 kjerner, det produserer enorme menger varme Yes, men ser ut til at 4.75Ghz er stabilt med minne på 2750Mhz Cl14. Cache er vel på 4Ghz elns, decent. Er 1.335V mye for 24/7? ser ut til at jeg klarer å kvitte meg med varmen Dog stresstestingen er folding, eneste som ikke dreper den, men gjør den varmere en vanlig samt gir en grei PPD^^ Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Yes, men ser ut til at 4.75Ghz er stabilt med minne på 2750Mhz Cl14. Cache er vel på 4Ghz elns, decent. Er 1.335V mye for 24/7? ser ut til at jeg klarer å kvitte meg med varmen Dog stresstestingen er folding, eneste som ikke dreper den, men gjør den varmere en vanlig samt gir en grei PPD^^ Så lenge varmen ikke er for høy er det ikke noe stress vettu Kjør på! 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Chippen kan kanskje degraderes minimalt, men med under 1.4-1,5v er det nok så lite at det lønner seg lett. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Kjørte fort en test 30min med 1.325V 4.75Ghz, og cache på 4.5Ghz 1.25V. Så ikke så dårlig chip! Nå som jeg hentet enda en sp120 vifte, da mangler jeg bare 1 så tempen blir nok bedre når jeg faktisk får radiator vifter^^ Kjøre på i will! Gøy å få en god chip, alle andre gpu/cpu har egentlig sugd litt balle Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Kjørte fort en test 30min med 1.325V 4.75Ghz, og cache på 4.5Ghz 1.25V. Så ikke så dårlig chip! Nå som jeg hentet enda en sp120 vifte, da mangler jeg bare 1 så tempen blir nok bedre når jeg faktisk får radiator vifter^^ Kjøre på i will! Gøy å få en god chip, alle andre gpu/cpu har egentlig sugd litt balle Veldig bra cpu. Kan fortelle at det er mange som har mye dårligere enn deg. Synn det mangler et par kjerner 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Haha, skulle gjerne ga en 2stk til^^ men for.meg.Var vanlig i7 ikke vits engang ^^ Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Et Spm. Blir det for mye for 1 stk af140? Har atm rad. som exhaust, vil ta den som intake for enda lavere temp. samt jeg har 2 vifter i front, så da 5 vifter som drar inn, så drar den viften ut, blir det for mye? Blir jo iallefall 200watt på Cpu, og 200watt på Gpu. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Beste vifter som er en blanding av stille og yter bra? Silent Wings 2 best bang for buck? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Beste vifter som er en blanding av stille og yter bra? Silent Wings 2 best bang for buck? BeQuiet er et bra merke, ser ut som greie vifter. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Jeg leser også det, Christian. Tester ser veldig bra ut. Men dog er jeg mer på jakt etter erfaring fra andre forumbrukere, som faktisk har testet og kan si noen få ord om de eller andre vifter generelt Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Jeg leser også det, Christian. Tester ser veldig bra ut. Men dog er jeg mer på jakt etter erfaring fra andre forumbrukere, som faktisk har testet og kan si noen få ord om de eller andre vifter generelt Lydmessig så er iallefall 120mm noiseblocker blacksilentpro de klart beste jeg har hatt. Ansatte på DI sa og at de funket fint på radiator. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Jeg er veldig fornøyd med mine Noiseblocker vifter Hva skal du bruke viftene til? Jeg bruker PL-1 vifter til mine 7FPI radiatorer og man hører de ikke Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 NB e-loop er gode, men er ikke fornøyd med Black silent. Ikke var det god ytelse/støy og de døde etter ett år. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 NB e-loop er gode, men er ikke fornøyd med Black silent. Ikke var det god ytelse/støy og de døde etter ett år. Hmm. Så e-loop er mindre støyende? Kanskje jeg skal prøve. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Har noen testet med å ha 2stk vifter som blåser ut av kab. og 1stk som blåser inn? Så en video der en fyr hadde en cm aio greie, han kjørte 1 vifte inn og | vifte ut som ga han bedre temp. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 e-loop er vel en av, om ikke de beste som selges i dag som gir best ytelse VS støy. Hvor mye det støyer kommer selvsagt på hvor kraftig versjon du velger, og krav til ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå