Andrull Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Ingen aning. Med radiator i topp slipper du å bombadere PCen med varmluft også, kontra i front hvor du enten varmer opp PCen, eller må dytte luft inn fra topp, som jobber mot varmluften. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Danke! Utrolig hva lille r5 kan få inn (på bekostining av Hdd greier man brukt før min tid^^) av radiatorer Burde kanskje lage egen tråd, men hvordan ville du valgt å putte pumpu, res, og rad, evt rekkefølge med blokk? I got no idea 2L av dette skal vel være nok? Endret 6. desember 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Res, pumpe, CPU-blokk,GPU-blokk og radiator. Radiator og blokker kan bytte plass om det er praktisk/gir mindre slange. Viltige er at pumpe kommer etter res. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Res, pumpe, CPU-blokk,GPU-blokk og radiator. Radiator og blokker kan bytte plass om det er praktisk/gir mindre slange. Viltige er at pumpe kommer etter res. Tusen Takk! Skal kjøre på uten gpu blokk da 980 er stille under load selv med max oc (Og kald) Med mine ferdigheter i Paint skal det gå^^ Lenke til kommentar
sevs Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Hva er best, 240mm rad med push på begge eller 360mm rad med 2 vifter i push der det siste hullet kjører uten vifte, altså passivt? Har det siste uten vifte noen effekt? Det vil vel ha noe å si om den ligger vannrett/loddrett, og lufttrykket i kabinettet. Endret 6. desember 2014 av sevs Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Da er 5820K, ASUS X99 S og 4x4Gb med HyperX predator (2133Mhz Cl15) bestilt Takket være en hellig sjel Har 1500Kr av 3500Kr så må bare få solgt I7 og Hk, Så er jeg klar til å kjøre loop! Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Hva er det med flere her inne å skal drive å gjøre alle verdens mulige kompromisser når det kommer til skikkelig kjøling? Skaff ett skikkelig kabinett eller kjør i verste fall ghetto mods! Gå hele veien eller lev med skammen av luftkjølt hardware Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Tror jeg har brukt litt for mye på vannkjøling da bare kjølinga er verdt mer enn selve PCen Hadde minst vært et 980 og en eller annen i7 istedenfor 6950 og i5 3570k Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Kompromissløse løsninger koster fort mer enn det smaker, og man når jo aldri "helt" fram. Jeg er såpass beskjeden at jeg kun forlanger kompromissløshet når det gjelder lydløshet. Allikevel når jeg ikke helt fram, da det dessverre fins ørten kilder til støy fra ting som normalt ikke kan høres som jeg ikke får gjort noe med. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Det er fysisk umulig å få noe lydløst for øret. Jo mer lyd du fjerner, jo mer vil faktisk komme. Hvis du er i et helt lydtett rom, så vil ditt eget blod til hjernen bli ganske hørbart, og andre kropslige funksjoner høres godt/bare støy. Så det å gjøre for hardcore på lydløshet er en dead end. Det blir rett og slett ikke bedre enn normalt lydløse systemer. Jo lavere du går, jo mer øker øret sensitiviteten. XD Hva er det med flere her inne å skal drive å gjøre alle verdens mulige kompromisser når det kommer til skikkelig kjøling? Skaff ett skikkelig kabinett eller kjør i verste fall ghetto mods! Gå hele veien eller lev med skammen av luftkjølt hardware True spoken words. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Det beste du kan gjøre er å slenge på noen sikkelig kraftige viter så putte maskinen i et annet rom Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Beste er nok rett og slett sette PCen ut i disse vintermånedene. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Neinei, vi setter den så klart i fryseboksen Nei det var ikke ment seriøst. Endret 8. desember 2014 av Balli Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Det er bare å prøve, men det blir som å sette PCen i en termos. Det funker knall i noen timer, før PSUen og resten av PCen, så vell som kompressoren kveles av varme. (50 + grader) Hvor lang tid kommer egentlig an på hvor mye du har fryst ned av matvarer på forhånd. Samt hvor ny fryseboks. Jo nyere og mer moderne (høyere energiklassifisering), jo verre. Dog en idé slo meg. Hva med å fylle opp fryseren med olje, la den stå et par dager for en "initial" nedfrysning, så bare sette hele PCen nedi. Da bør det være nok treghet i systemet at oljen ikke rekker å varme seg opp de timene du sitter på PCen å spiller. (mens resten av døgnet kan fryseren jobbe med å kjøle ned). Anbefaler nok dog å sette en vifte eller to bak fryseren bare for å være sikker på at den ikke overopheter. Endret 8. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Balli Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Prøv å marker teksten. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Sneaky. Det er vel obligatorisk med ninja-smiley! ^^ Dog, nok til å sette griller i hodet på meg. ^^ Endret 8. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Enda et spm, Noen som vet når EK vil komme ut med blokker til 980 G1 korta, om de i hele tatt kommer? Når jeg først skal ha Cpu så kan vel hele greia ordnes. Noen som kunne sendt meg en Pm og gjerne brukt litt tid til å se hvor det hadde vært optimalt med plassering av res, pumpe og rad, evt rekkefølge av hver komponent slik at jeg kunne gjort det klart til Gpu loop, har prøvd, men finner egentlig ikke en god løsning Takker på forhånd Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Enda et spm, Noen som vet når EK vil komme ut med blokker til 980 G1 korta, om de i hele tatt kommer? Når jeg først skal ha Cpu så kan vel hele greia ordnes. Noen som kunne sendt meg en Pm og gjerne brukt litt tid til å se hvor det hadde vært optimalt med plassering av res, pumpe og rad, evt rekkefølge av hver komponent slik at jeg kunne gjort det klart til Gpu loop, har prøvd, men finner egentlig ikke en god løsning Takker på forhånd Ganske snart, siden nettbutikker har fått varenummer For å si det slik: Jeg er allerede i kjøpekø Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Har du ikke fått svar på hvordan loopen bør kobles? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Enda et spm, Noen som vet når EK vil komme ut med blokker til 980 G1 korta, om de i hele tatt kommer? Når jeg først skal ha Cpu så kan vel hele greia ordnes. Noen som kunne sendt meg en Pm og gjerne brukt litt tid til å se hvor det hadde vært optimalt med plassering av res, pumpe og rad, evt rekkefølge av hver komponent slik at jeg kunne gjort det klart til Gpu loop, har prøvd, men finner egentlig ikke en god løsning Takker på forhånd Ganske snart, siden nettbutikker har fått varenummer For å si det slik: Jeg er allerede i kjøpekø Yes, Selv om ikke de overklokker så veldig mye lengre, så ser det bedre ut og er definitivt stillere Til Slutten av Jan, tidlig feb så skal det være inne tror du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå