Jann - Ove Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Ja, men det må nesten komme en csq classic-utgave til mitt 970 for at det skal få plass i kabinettet mitt. Det tør jeg ikke håpe på, så derfor ser jeg etter hva som må til om det ikke skjer. Har 4-5 mm klaring mellom toppen av skjermkortet og bunnen av strømforsyningen. Ikke urutinert. Mer som ren flaks. Mitt gamle gtx580 begynte å få artifacts, sendte det inn og skulle få 770 istedet - men så rotet komplett og glemte å sende det før de gikk tom for den modellen, så havnet jeg tilfeldigvis på et 970. Har det ikke travelt med å få skjermkortet montert. Først etter 19 desember kan jeg bruke tid på å knote rundt med pc-en + få tid til å faktisk kunne bruke skjermkortet litt. Men innen da, må jeg ha fått tak i alt jeg trenger. Har stelt til skikkelig hardkjør dette semesteret... har tatt dobbelt opp med fag og tar 55 studiepoeng. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Prøvde å bøye akrylrør med hårføner istad, var ikke det beste alternativet. Må skaffe meg varmluftspistol imorgen. Ble varmt på rommet før røret ble varmt nok. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Prøvde å bøye akrylrør med hårføner istad, var ikke det beste alternativet. Må skaffe meg varmluftspistol imorgen. Ble varmt på rommet før røret ble varmt nok. Er ikke så dyrt uansett Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Bare ikke kjøp en uten variabel styrke. Høyeste nivå brenner opp både pistolen og akrylen. Ikke at det koster noe mye det heller. 250kr betalte jeg vel, hvis man skal a crap kvalitet. Men det duger i det minste. Var vel forgjengeren til denne: http://biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Ovrig/Varmluftspistol-17317/ Endret 12. november 2014 av Andrull Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) En spesifikk pistol som du vil anbefale? Hva med denne? Ingenting i veien for å betale litt for å kjøpe en skikkelig pistol, regulerbar styrke høres veldig bra ut. Endret 12. november 2014 av samye83 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) En spesifikk pistol som du vil anbefale? Hva med denne? Ingenting i veien for å betale litt for å kjøpe en skikkelig pistol, regulerbar styrke høres veldig bra ut. Den kan jeg ikke anbefale. Enten er det pingletemp som ikke får gjort noe, eller så er det maks temp som brenner opp alt. Har modellen over (ikke den fra biltema, husket feil), og det er det aller minste jeg kan anbefale. Hun sier den koster 299,-kr på clas ohlson, men det er feil, det er forgjengeren til modellen til 199kr. Den til 299kr er oppgarderingen til den jeg har: http://www.clasohlson.com/no/Cotech-varmluftpistol-/40-8762 Og funker nok helt sikkert til bruket. Du får ikke kvalitet, men den får jobben gjort. Bøyde større plater av akryl med en slik. F.eks: kjører du for lenge på full guffe, for deretter å skru av, så ryker det fra plasten, så da bør du kjøre den et halvt minutt på lav styrke. Men sjeldent at full styrke er nødvendig ( i alle fall ikke til plastrørbøying). Endret 12. november 2014 av Andrull Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg får lete litt rundt. Det som er litt rart er at føneren til kona er 2300w, men alikevel tar det så lang tid før røret ble myk nok til å bøyes. Må være konstrukturen på tuten som gjør den mindre effektiv. Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Jepp i en hårføner er det mer for å få nok varme på kort tid og ikke nødvendigvis så høy temperatur. Tror ikke du bør gi kona di varmepistol for å tørke håret iallfall :-D Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Da får jeg vannkjøle håret hennes hehe 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Hårfønere har nok alt for høy luftflyt til at det blir varmt av de 2,3 kW'ene. Spesielt på noe så lite som et plastikkrør, hvor det ikke er så mye motstand. (tar man det mot en flate, slik at luftflyten går ned så blir det meget varmt ^^) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 (endret) Lille juleaften i dag. Både pakke fra amerika og DI var jo en hyggelig overraskelse. Siden fasekjøler og waterchiller blir for mainstream, så blir det nå cascade-kjøler! Jay. Dog ikke vanlig cascade med to kompressorer, men en enklere og rimeligere variant med peltier i serie med chiller på CPU og kun chiller på GPUene. DU ser her bla. Fire 50mm, 331 W kjøleeffekt (4x 535 W maks strømtrekk) peltierelementer Tre EK Supremacy Full nickel (Siste blokken og nipler står i maskinen fra før). In97, Ag3 - legering for lodding (97 % indium, 3 % sølv) Smeltepunkt 143 grader. In52, Sn48 - legering for lodding (52 % indium, 48 % tinn) Smeltepunkt 118 grader Kjølepasta, Div GeilL extreme og indigo extreme (ca. 90 grader smeltepunkt) Bitspower temp-leser (i tillegg til den jeg har før, så jeg kan måle temp før og etter blokka) Fire par Koolance QD'3er (kombinert med to par QD3 og to par QD4 som står i maskinen fra før. 62mm peltierelement (400W kjøleeffekt, 700W strømtrekk) som blir backupløsning. Masse nipler for å koble sammen vannblokkene i 2x serie, 2x parallell (et par står i maskinen fra før). Oppgitt maks DeltaT (DTmax) blir da ca. 67 + 70 grader, men på grunn av at dette faller når temperaturen faller på varmesiden, og at peltierelementene må tilføre varme til kompressoren for å funke, så vil dette forvente å synke en del. Qc, kjøleeffekt, er 3500W + 1324W = 4824 Watt. Vil heller ikke kjøre de maks, da effektiviteten faller, og selv om DTmax på peltierelementene øker så vil kompressoren sin DT falle mer. Så sweetspot her er forventet å gi et kalkulert DTmax på ca. 100-110 grader. Det vil ved lav last (idle) gi ca. -60 grader, håper jeg. Men igjen, variablene er MANGE. Mens jeg forventer en lasttemp på CPU-blokka med massiv OC å ligge på rundt -40 til -35 grader. Men siden skjermkorta spiller inn på tempen, så vil nok dette kunne droppe ytterligere 10 grader (tatt hensyn til lavere last på CPU i spill). Mulig jeg kan hente inn noen grader ved å ha kjøleenheten ute, men det er ikke mye, da kompressoren ikke like at det er så kaldt. Endret 13. november 2014 av Andrull 4 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Er det noen som har en radiator de kan gi bort eller selge billig? Hvilken som helst størrelse. Kan gjerne komme fra en AIO. Endret 15. november 2014 av sevs Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Det tok lengre tid enn jeg trodde. Men syns at resultatet er tilfredsstillende for å være jomfruturen . U bøy er faktisk litt vanskelig å få til. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Tøft. Neste gang snur du CPUblokka sånn at alle skrå rør peker samme veien (nedover mot høyre). Bare for å være kritisk. Ellers veldig bra. Hvilket kabinett har du samye? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Tj11, så sånn ut før. Endret 15. november 2014 av samye83 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Passer 980 vannblokka på 970? Eller er det ikke noen 970 full cover blokker enda? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 970 har jo kortere PCB enn 980 (Med mindre du handler 970 kortet som har 980`s PCB og kjøler) Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Ah, kort PCB blir for lite på et e-atx kort, 980 it is, men da en stund uten blokk Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Ah, kort PCB blir for lite på et e-atx kort, 980 it is, men da en stund uten blokk Referanse 980 har hatt kjøler LENGE. Siden de andre korta ikkje overklokker nevneverdig lengre, så er det ingen grunn for å ikkje har referanse med vannblokk Endret 15. november 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Ja, men lommeboka mi er ganske tom hehe ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå