Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Så altså gå for f.eks. et 4870x2 fremfor to 4870?

Må ærlig innrømme at jeg har mistet litt grepet om hva som er "the shit" for tida. :b

Jeg valgte vel mer eller mindre strømforsyningen "i blinde", på sett og vis. Gikk vel etter merke og watt, om jeg ikke tar helt feil.

Edit:

Amantia slo meg på streken.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Du kan jo gå for kjerneblokker. Jeg liker dem ikke, men de er vel greie nok.

480 osv er jeg ikke imponert over. To varmovner som for tiden koster mer enn de smaker.

Woyh! Skjer med at det er billigere å kjøpe 2TB-disker nå enn 1TB? De var jo svindyre for ikke lenge siden.

Endret av Wikipedersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg da tredjepartskjøler på både CPU og GPU fra før. Det andre skjermkortet jeg snakker om har jeg fremdels ikke fysisk plass til, men jeg har troen på at det blir mulig om jeg investerer i nytt kabinett og vannkjøling. Crossfire-broa passet jo ikke nå takket være kjøleren på det eldste kortet mitt. :p

Når jeg har kikket og hørt på systemet har jeg også mistanke om at strømforsyningen støyer en god del, og det er vel i bunn og grunn ikke så mye jeg kan gjøre med det annet enn å bytte den ut. :b Men det finnes vifteløse PSUer, gjør det ikke?

Edit:

Oi, var visst ei side tilbake jeg kikka på når jeg svarte.

Dustin selger en vifteløs PSU på 300W og en på 400W, men de er dyre. Dustin har også Seasonic X-650W og 750W. Vifta til disse skrur seg kun på hvis de når en viss belastning/temperatur. Hardware.no testet x-650W for en liten stund siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Oisann, den på 650W var jo noe i høyeste prislaget. Iallefall for min del.

Men igjen, man får vel hva man betaler for. Og så avhenger det vel at hvor nazi man faktisk er i forhold til lyd? :p

Lenke til kommentar

Du kan også bytte vifte ;) Det funka fint her. Men da får du ikke styring på det, dog - ettersom du etter all sannsynlighet må koble på 12v molex.

Antec har en god 500w som er passiv, men den er ikke å få tak i her til lands, og den koster.

Lenke til kommentar

Har dere noen gode forslag til en vannkjøling med 3x120 radiator, CPU-blokk til 1366-sokkel, GPU-blokk til HD5870, tubing, nipler, pumpe og tank? Jeg tenker i prisklassen rundt 2k, men det er foreløpig kun for å se hva jeg kunne endt opp med om jeg hadde satset på vannkjøling ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

The shit for tiden er 5970( som er som 2x5870 bae litt lavere klokk ) eller 480.

Så har du 5850\5870...2 gode kort med tanke på pris osv. så har du 470\480 fra Nvidia som også er gode kort.

Ok, når prisen for et 5970 er over 4k dropper jeg det med en gang, spesielt med tanke på at jeg allerede har to skjermkort som forhåpentligvis kommer til å yte knall i forhold til mine krav. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...