Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Fin loop.

Ser ut som et OK oppsett det der. Det var ett GTX480 du skulle kjøle, ja?

Du kunne bytta viftene med Scythe S-Flex, men det er ingen nødvendighet.

Er også greit å kjøpe en ekstra liter med væske (eller du kan blande ut med batterivann).

Woyh! Side 50! :w00t:

Kan også benytte anledningen til å gratulere alle med dagen :fun:

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin loop.

Ser ut som et OK oppsett det der. Det var ett GTX480 du skulle kjøle, ja?

Du kunne bytta viftene med Scythe S-Flex, men det er ingen nødvendighet.

Er også greit å kjøpe en ekstra liter med væske (eller du kan blande ut med batterivann).

Woyh! Side 50! :w00t:

Kan også benytte anledningen til å gratulere alle med dagen :fun:

Gratulerer med dagen ja! (Noen må jobbe også :w00t: )

1 GTX480 kort ja, mulig jeg utvider med SLI senere.

De Scythe S-Flex viftene du prater om, dytter de mer luft eller?

Jeg har kjøpt meg 10 liter med destillert vann fra apoteket (bedre å ha for mye enn for lite av sånn, synes jeg). Var ikke blandingsgforholdet ca. 20/80?

Om det da går ca. 3-4 liter i systemet (eller er jeg helt på jordet) så burde vel 1 flaske holde? Men f**k it, jeg bestiller 2 flasker av Aquacomputer Double Protect Ultra da.

Kom til å tenke på en ting nå, mente du at jeg skal fylle hele systemet med den vesken og IKKE blande med destillert vann? :dontgetit:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

jeg bruker 1,6 liter i systemet mitt og du kommer ALDRI til og gå over 2 liter Kimmik( raddisen min tar mye mer vann enn de andre trippel-raddisene), rundt 1,2 tipper jeg du trenger :thumbup: Hvis du ikke skal ha mye slange da, det tenkte jeg ikke på.

Så du har nok av reserve-vann :!:

Blandingsforholdet mellom vann og korr. veske varierer fra fabrikant til fabrikant.

Noen har 1\3 andre har 1\50 osv.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Hoho, jaja ok da har jeg mer enn nok kjølevæske å rutte med!

Men har bestemt meg for å bare beholde de 10L med destillert vann til reserve i fremtiden, og gå full out Primochill Pure Performance Coolant uten å blande ut :new_woot:

Takker så mye for hjelpen Wikipedersen og dere andre :)

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Går vel rundt 1 liter. Og så søler man litt osv - så angrer man på at man ikke kjøpte ei flaske ekstra :)

KimmiK, jeg har ikke erfaring med de viftene du plukket ut, men har et par S-flex. De er meget gode, spesielt de over 1600 rpm. På en viftekontroller er de prima, dersom støy er viktig :)

Knapt hørbare ved 1000rpm, men skikkelig trøkk i dem på 1900/1600rpm. Så anbefaler dem - uten at jeg sier at de du hadde i utgangspunktet er dårlige.

Lenke til kommentar

Går vel rundt 1 liter. Og så søler man litt osv - så angrer man på at man ikke kjøpte ei flaske ekstra smile.gif

EDIT:

Går vel rundt 1 liter. Og så søler man litt osv - så angrer man på at man ikke kjøpte et hovedkort ekstra :p

Ha en fortsatt fin 17. Mai alle sammen! :fun:

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter en ny stille pumpe til Zalman Reserator 1 og 2.

Bør jeg velge Eheim 1046 eller Magicool? Jeg tenkte kanskje at Magicool sin løsning ville være noe mer stillegående siden pumpen er under vann. Kanskje det finnes bedre pumper?

Eheim er hvertfall veldi stille pumper så lenge du ikke har noe restiktivt i loopen. har ikke erfaring med den magicool, men den er hvertfall 12v. slipp du den ekstra ledninga ut av pc'n pluss den har over doble kapasiteten ser det ut til.

Tror jeg har 5-6dl kjølevæske på systemet, helt grovt...

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Alt funker. Er minimal forskjell på temperatur fra væske til væske.

Forskjellen ligger i farge og konduktivitet (elektrisk). Konduktivitet bør ikke ha noe å si uansett, fordi man skal ha lekkasjetesta tilstrekkelig før noe spenning blir satt på :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå har jeg da tredjepartskjøler på både CPU og GPU fra før. Det andre skjermkortet jeg snakker om har jeg fremdels ikke fysisk plass til, men jeg har troen på at det blir mulig om jeg investerer i nytt kabinett og vannkjøling. Crossfire-broa passet jo ikke nå takket være kjøleren på det eldste kortet mitt. :p

Når jeg har kikket og hørt på systemet har jeg også mistanke om at strømforsyningen støyer en god del, og det er vel i bunn og grunn ikke så mye jeg kan gjøre med det annet enn å bytte den ut. :b Men det finnes vifteløse PSUer, gjør det ikke?

Edit:

Oi, var visst ei side tilbake jeg kikka på når jeg svarte.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Nå har jeg da tredjepartskjøler på både CPU og GPU fra før. Det andre skjermkortet jeg snakker om har jeg fremdels ikke fysisk plass til, men jeg har troen på at det blir mulig om jeg investerer i nytt kabinett og vannkjøling. Crossfire-broa passet jo ikke nå takket være kjøleren på det eldste kortet mitt. :p

Når jeg har kikket og hørt på systemet har jeg også mistanke om at strømforsyningen støyer en god del, og det er vel i bunn og grunn ikke så mye jeg kan gjøre med det annet enn å bytte den ut. :b Men det finnes vifteløse PSUer, gjør det ikke?

Edit:

Oi, var visst ei side tilbake jeg kikka på når jeg svarte.

Vanskelig å få tak i passive PSU'er i Norge.

Det jeg tenker sånn umiddelbart er at du kanskje er bedre tjent med å selge kabinett og GPU'er (og eventuelt PSU) - og bruke pengene på ett kraftigere kort med dertilhørende vannblokk.

GPU-blokker er svindyre, så jeg tror det kan spare litt penger. Bare en tanke .. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...