Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koster 4K nå, og er ikke mange som tar den inn...

Er fint plass til dual PSU i LD-V8 :p

Får vell bli det...

Ahh, men da er jo saken ganske grei. ;-) To PSUer er jo ganske greit det.

Selv ville jeg nok tatt to Seasonic platinum 1000. Vet ikke om 1200Wern i den serien har kommet ut enda? Og 2000w bør vel holde eb stund. :-)

Lenke til kommentar

Coilwhine AX1200i? Nei takk :)

Tipper han snakker om 1200Ax. Uten at den er noe bedre. (Er vel ogaå flextronic)

Er vel bare opp til 1000Wern i Ax-serien som lages av Seasonic.

Dog blir det litt feil å dømme en type PSU for coilwhine. Ser ikke ut til å være så alt for stor forskjell mellom kvalitet og coilwhine. Ja det er jo en del faktorer som spiller inn.

Selv hadde jeg likt om jeg skaffet meg en med coilwhine, da jeg synes det er interessant. :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper han snakker om 1200Ax. Uten at den er noe bedre. (Er vel ogaå flextronic)

Er vel bare opp til 1000Wern i Ax-serien som lages av Seasonic.

Dog blir det litt feil å dømme en type PSU for coilwhine. Ser ikke ut til å være så alt for stor forskjell mellom kvalitet og coilwhine. Ja det er jo en del faktorer som spiller inn.

Selv hadde jeg likt om jeg skaffet meg en med coilwhine, da jeg synes det er interessant. :-)

Vet jo alt dette. I utgangspunktet er jo AX-serien gode PSU'er.

Men når jeg har RMA'et alle AX1200i vi har solgt pga coil whine tviler jeg på at jeg kommer til å kjøpe meg en til med det første :)

Lenke til kommentar

Vet jo alt dette. I utgangspunktet er jo AX-serien gode PSU'er.

Men når jeg har RMA'et alle AX1200i vi har solgt pga coil whine tviler jeg på at jeg kommer til å kjøpe meg en til med det første :)

Var delvis siktet mot Taake89. :)

Hehe, det står såpass dårlig stilt med flextronics ja. ^^ Nei, jeg hadde nok ikke gått for noe annet enn Seasonic hvis det var opp til meg. :) Eller bare gi dem fingern og lage sin egen.

Hva gjør dere med PSUer med coilwhine? Sendere dere dem inn til Corsair, eller hoper de seg opp på et bøttekøtt?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Var delvis siktet mot Taake89. :)

Hehe, det står såpass dårlig stilt med flextronics ja. ^^ Nei, jeg hadde nok ikke gått for noe annet enn Seasonic hvis det var opp til meg. :) Eller bare gi dem fingern og lage sin egen.

Hva gjør dere med PSUer med coilwhine? Sendere dere dem inn til Corsair, eller hoper de seg opp på et bøttekøtt?

Du skal ikke begynne å selge dem, da?

Blir nok Seasonic eller Enermax.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Coilwhine AX1200i? Nei takk :)

Jeg har en med og en uten coilwhine. Den siste jeg kjøpte har litt avogtil, men langt ifra ille. Mest når jeg pumper 1000+w.

2 PSU er tingen ja. Mest mulig stabilt blir det også og bra loadbalansering. Vil man ha mest mulig stille data, så er det også tingen å ha 2 strømforsyninger om man har load på 1000w+

Selv kan jeg også anbefale sterkt Enermax som jeg har noen av :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Velkommen til dual-PSU gjengen. ;)

Husker jeg moste inn en ekstra PSU i 5,25" slotten i et dritstygt jalla kabinett for snart 10 år siden. :wee: Som skapt for bruken. Det var vel på den tiden jeg var en shitkid :ph34r:

Det var den dagen SLI akkurat hadde blitt lansert. :w00t: (og den dagen jeg møtte gud)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Du skal ikke begynne å selge dem, da?

Blir nok Seasonic eller Enermax.

Perhaps. Men skal ikke gi noen alt for store forhåpninger, for det er fortsatt en god vei å gå før jeg kommer opp med en prototype. ;) (jævla waterchilleren stjeler alt for mye tid i disse dager!)

Et av mine største usikkerheter er om jeg skal lage en som er vannkjølt eller ei. Entet helt, delvis, eller rent luftkjølt. Prismessig så blir det nok litt hipt som hapt, men har ikke lyst å vannkjøle PSUen i waterchiller vannet. Det er bare waste av godt og kaldt vann, spesielt når PSUen optimalt ikke burde bli kaldere enn 25 grader for å yte optimalt. (noen deler ønsker jeg holde på kanskje 75-100 grader) Ogda må jeg ha en ekstra vannloop, og det blir bare for mye stress.

På den andre siden så kan jeg presse transformatorene et stykke lengre, og det er de som er det desidert største.

Edit:

Et av problemene med waterchilleren om dagen er at jeg fortsatt ikke er helt fornøyd med flowen i systemet. Den starter meget sterkt, men dabber av til kanskje 1/4 av hva den startet med etter noen få minutter. Vann eller tykk smørje, spiller ingen rolle, det er samme karakteristikken. (nye pumpa hjalp totalt sett, men fortsatt så synes jeg det er rart).

Prøvde å sjekke om det kanskje ble struppet i vanninntaket til pumpa, som da er selve tanken jeg bygde selv/varmeveksleren. Men før jeg fikk sjekket om det var problemet så viste deg seg at det nå drypper (jeg kan høre det) på innsiden av aircondition uniten! FUCK! Hvordan i helvette klarte jeg det bare ved å ta av slangen til den...!?

Så da må jeg prøve å tette et hull jeg ikke kan se, som jeg kun har tilgang til via et lite hull, midt mellom to radiatorer. GREAT. (silikonet har jeg latt tørke i to dager, så nå blir det spennende å se)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...