Drunkenvalley Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg burde kanskje egentlig stoppe hva jeg gjør og bygge loopen ut av nikkel-rør allerede. Har fristet lenge gitt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Hvor får man kjøpt nikkel-rør og hvorfor ønsker man dette kontra vanlige kobberør? :-) Endret 9. desember 2013 av Andrull Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Ser MYE bedre ut xD Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Hvor får man kjøpt nikkel-rør og hvorfor ønsker man dette kontra vanlige kobberør? :-) Det er bare kobberrør med nikkel som dekker det. Får det på biltema, av alle steder. Nå er det som sagt bare kobberrør, så attraksjonen her er helst at det er jævlig fint. Endret 9. desember 2013 av Drunkenvalley 2 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Ser MYE bedre ut xD ? Det kommer da helt an på hva slags finish man snakker om. Kobberør kommer i forskjellig finish: Chrome-finish: (som er det man bruker der du ikke ønsker missfarging/korrosjon på yttersiden, og dermed oftest i synlige anlegg) Eller så kan man kjøre polert kobber: (krever litt mer vedlikehold, men holder seg vel fint så lenge det ikke kommer væske/kondens på det) Eller så finner du også de som bruker matt, og de som kommer med isolasjon. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Det er bare kobberrør med nikkel som dekker det. Får det på biltema, av alle steder. Nå er det som sagt bare kobberrør, så attraksjonen her er helst at det er jævlig fint. Ahhh, du tenker på nikkel-platerte rør, ja da snakker vi om noe annet ja. ^^ Men de på biltema er i hvertfall forkrommede kobberrør som jeg har bilde av i forrige innlegg (står i hvert fall så) og ikke nikkel. Men da er vi i hvert fall på samme side. Endret 9. desember 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Poenget er uansett at de er fine som faen, og jeg burde virkelig bli kvitt slangene jeg har i systemet her. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Akryl eller nickelrør, hmmmmm Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Poenget er uansett at de er fine som faen, og jeg burde virkelig bli kvitt slangene jeg har i systemet her. uten tvil. Akryl eller nickelrør, hmmmmm Akryl blir som slanger, bare bittelitt kulere og krever betraktelig mer arbeid. Kobberrør er mye kulere, føles bedre og krever omtrent like mye arbeid som akryl. Jeg synes saken der er ganske grei. ^^ Sukk. Du kan kalle det kobber, eller krom, eller begge deler. Men nikkel? NEI! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Haha xD Liker at jeg ser coolant i akryl, tho! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Hmm, får bli et kompromiss da. Du ønsker noe bedre og mer fast enn akryl (kanskje også mer kvalitetsfølelse?), men også gjennomsiktig. Hmm, du får kjøre på med herdet glass da vetu. =Som betyr at du må lage smelteblokk/form + haug av gassbrennere eller noe annet for å få opp tempen. ^^ Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Må ha noe som ikke er for "permanent" slik at man kan bytte komponenter lett Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Må ha noe som ikke er for "permanent" slik at man kan bytte komponenter lett VM i hurtigkoplinger ftw Ja jeg er hurtigkopling fanboy 1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 VM i hurtigkoplinger ftw Ja jeg er hurtigkopling fanboy Da er vi to Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Hvilke hurtigkoblinger bruker dere? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Hvilke hurtigkoblinger bruker dere? Koolance QD3 serien seff Lenke til kommentar
sevs Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Nokon som har peiling på kvar ein kan finna hurtegkoplingar som kan skruast inn i kabinettveggjen på baksida av kabinettet? Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Nokon som har peiling på kvar ein kan finna hurtegkoplingar som kan skruast inn i kabinettveggjen på baksida av kabinettet? http://techbay.no/category.html/gjennomforinger Endret 9. desember 2013 av MiiX Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Da er vi to tre Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) tre Fire. Hater de jeg har nå. IKKE spar penger på hurtigkoblinger. Det er mitt tips. Kjøpte noen ELENDIGE fra aquatuning, som lekker som en sil både tilkoblet og ikke, og flowen er tilnærmet null. Byttet de ut med noen 10mm hurtigkoblinger på clas ohlson som en nødløsning. De funker som regel, men er jo åpne i den ene enden (så fungerer bare halveis), og det er noen ganger female-pluggen låser seg i semi-åpen posisjon (som betyr masse vann over deg og alt annet i nærheten). Men 10 nye er på vei! Koolance QD4 for kobling mellom kabinettdelene og de noe mindre QD3 for kobling fra komponentene til kabinettet. Men hurtigkoblinger blokkene seg i mellom gidder jeg ikke ass. (blir for dyrt og for høy flow-motstand) Endret 9. desember 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå