w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Jeg hører nesten ikke mine Noiseblocker PL-1 vifter. Men de går bare på 900rpm Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Noctua = stillhet og Delta = kraft. noctua ja, der sa du noe. noen modeller du anbefaler? er jo 20 forskjellige vifter på komplett. ser en som har relativt lav db og høy flow - Noctua NF-S12A FLX Corsair sine vifter er gode de. Er støynivået for høyt så kan man alltids senke strømtrekket. Men for all del. Noctua sine er jo optimaliserte for et ganske lavt turtall. viftekontroll har jeg jo, men er selv festene som jeg klager på, skrudde dem først i kabinettet for å deretter feste dem nå i radiator å da var jo 1 av 4 festene ødelagt - da på alle 4. kjører en corsair vs en papst det er jo vidt forskjellige vifter, problemet til papst er jo da nok flow. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Se på NF-F viftene Lenke til kommentar
sevs Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 NF-F12 er vel den "beste" 120mm-vifta fra Noctua. Dersom du vil overklokke noe kraftig, kan du gå for Delta pfb1212uhe. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Eller dytte raden i en vindtunnel... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) Eller bare ha en ekstra/større radiator/mer kjøleareal.... Tips: Som jeg fant ut i går. Bensinslange er ganske nais slange. - Den er armert (tåler greit trykk) - Knekker nærmest ikke overhode (kan jo nesten kjøre 90-grader) - Tåler store temperaturforandringer. Utvider seg lite ved høye temperaturer, og er første slangene jeg har hatt som ikke blir steinharde når du kjører på med lavere temperaturer. (et stort problem jeg oppdaget, da mine forrige armerte lufttrykk-slanger sprang lekk når jeg prøvde å heise ut hovedkortplata mens systemet kjørte på minus 15 grader). - Leder varme meget bra (negativt for meg, da romtemp er min verste fiende), men sikkert et ekstra pluss for litt ekstra kjøleareal. ^^ - Er i 10mm (3/8) ID som jo er en helt fin dimensjon (og ekstra tykk, som da gir 17mm OD). Men går under annet navn om du ønsker i 1/2 ID, eller 3/4 ID. Edit: Ser helt jævelig ut i butikken, da den har et lag med noe rart uttenpå seg. Dette lar seg vaske vekk med noe zalo/skrubb, slik at det blir en jevn fin svart farge. Har selv prøvd neopren slanger i håp om at de skulle fungere bra, men de man får kjøpt på vannkjølingsbutikker er CRAP. ALT for tynne, ikke armerte, og knekker uansett hva du gjør. Endret 2. desember 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Ville heller ha valgt GT AP15 vifter til vannkjøling. http://martinsliquidlab.org/2013/04/24/fan-testing-round-11/ Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Ville heller ha valgt GT AP15 vifter til vannkjøling. http://martinsliquidlab.org/2013/04/24/fan-testing-round-11/ I stedet for hva da egentlig? Diskusjonen ovenfor var vel om Noctua vifter, som ikke er nevnt i lenken din? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 GT er de beste viftene som finnes til vannkjøling av det jeg har funnet, les flere av testene om du vil. Eneste stedet på nettet hvor det er bra tester av vifter når det er snakk om vannkjøling. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 GT er outstanding, har en haug av dem selv. Eneste måtte være at motoren er stor, så det kan kanskje være endel å tjene på å ha shroud? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Her er den nye pumpen til Andrull Tung som en jæv**. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Andrull, husk! "Do not run pump dry" Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Hehe, what a beauty! Litt rustfjerning og noe lakk så blir den nok god som ny vett. :-D Andrull, husk! "Do not run pump dry" Den skal nok få nok å drikke tenker jeg, selv om det er edle dråper. ^^ Laing D5 var det jo null kraft i. XD Endret 3. desember 2013 av Andrull Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Fikk bestilt litt hvit primoflex tubing fra USA, så får håpe det kommer før neste år Skal bli spennende å se hvor mye jeg kommer til å hate Fatal Design kassa mi Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Skyt den med hagla, og legg ut bilde, da Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Tenkte jeg kanskje skulle bruke det til å lage et "removable motherboard tray" Eller selge det for å kjøpe 2stk 90 bitspower vinkler Endret 3. desember 2013 av VegardBS 2 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Et par komponenter som venter på ny pumpe og nye skikkelige Koolance hurtigkoblinger (de på bildet er kun for testing). EK-trippel broa er faktisk ikke så stygg som først trodd, og tror den passer bra med resten av maskinen (som jo henter inspirasjon fra bla. mer moderne industrielle HPUer "Hydralic power unit"). Skulle nesten laget et "power-plane" som fordeler strømmen til alle skjermkortene. På samme måte som SLI-broa, bare med 8-pins PCI-e kontakter. (men blir nok strøm-rør i første omgang)For ikke å snakke om litt finere SLI-bro. (lage selv skjer nok ikke med det første, men hadde vært gøy etter hvert) Kanskje noe slikt i mellomtiden? http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=100-3W-0031-LR Endret 4. desember 2013 av Andrull Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 hvorfor ikke rør som ender i power plane? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) hvorfor ikke rør som ender i power plane? Smart. Ja, noe slikt må jo gå greit. Blir da to måter å gjrøe det på: - Latversjonen = to tykke 35mm-ledninger som går opp til power plane (vil så vidt være synlig, da det kommer opp mellom skjermkortene, under power-plane) - Fancy-versjon = strømførende rør opp til power plane. Sistnevnte er egentlig ganske lett, men foreløpig så blir det nok strømførende rør direkte opp til 2x8Pinsene. Det er stress, men ville tatt lengre tid å designe power-plane + finne noen som har lyst å etse det ut. (og nå har jeg veldig lyst å teste ut riggen snart ) Edit: Skulle nesten fått meg noen bakplater til korta, men DI får det jo aldri inn på lager. Endret 4. desember 2013 av Andrull Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Bruk den nye PCB pennen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå